Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Nu vet jag inte riktigt om jag känner ångest direkt...eller obehag
Nu vet jag inte riktigt om jag känner ångest direkt...eller obehag
Var inte så benägna att tillskriva Micke egenskaper eller känslor utifrån hur ni själva skulle ha reagerat!
Jag själv tror att
Micke inte är så ledsen
Micke skulle kunna må bättre, om vissa saker förändras, men hans liv är helt rimligt bra redan nu.
Micke skulle kunna återfå lusten till sex men det skulle kräva omorientering av alla inblandades önskningar och vilja. Det är kanske orimligt.
Jag tyckte jag såg två eller tre inlägg av Micke som gav en komplettare och troligare bild av möjliga framtiden, men sen försvann dom.
Ångrade du dem, Micke?
Nja...vet inte riktigt vilka inlägg du pratar om. Kan man ångra inlägg här?
Vissa finner
>>>DIG<<<
i att bli förnedrade....
Så sant som det är sagt.
Ska ni bråka med Micke, gör det på nåt sätt som ger Micke nån ny insikt.
Vissa finner
>>>DIG<<<
i att bli förnedrade....
Så sant som det är sagt.
Ska ni bråka med Micke, gör det på nåt sätt som ger Micke nån ny insikt.
Det är nog inte ett realistiskt val, att sätta ner foten.
Det är nog inte ett realistiskt val, att sätta ner foten.
De har aldrig haft ett hett sexliv tillsammans, så han skulle få kräva nåt nyskapat, inte att hitta tillbaka.
Jag personligen ställer mig oerhört undrande till hans undergivenhet. Ännu mer undrar jag över de s k terapeuter de har pratat med, som påstås ha uppmanat till nuvaramde obalans. Relationen verkar egentligen inte finnas utöver att bo ihop och bilda en ekonomiskt starkare enhet tillsammans än separat.
Men, Micke väljer, Micke tar konsekvenserna, vi får försöka lära oss av historien som vi får ta del av.
Hur går det, Micke?
Han TÖRS inte ha sex och därför vill han inte. Vore korrektare.
Du kan tyvärr bli rånad på husets värde, och i praktiken tvingad att lämna det och få ut mycket mindre än huset är värt. Du har ju flyttat ut...
Ett handfast råd är att du återvänder till huset, insisterar på att bo kvar och påpekar att om hon vill tänka över i avskildhet så kan hon flytta ut tillfälligt.
Det du kan råka ut för annars är att hon tar in sin älskare i huset och tvingar dig att sälja din del för underpris.
Nej...jag bor i en etta och hon i huset. Men det står ju fortfarande till 50% på mig och jag betalar räntorna och amorteringarna.
Hur går det, Micke?
Jag tror nog inte att byte av terapeut förändrar något. Det här är ju inte den första och det där med att se saker ur mitt perspektiv förstår jag inte. Skall dom inte bidra med en neutral syn och ett bredare perspektiv?