Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Men Molly, föreslår du öppet förhållande (=att ts också ska ha sex med nån annan, då blir det rättvist och öppet i din värld)nu IGEN?

Du har skrivit det så många gånger nu och ts har gjort väldigt klart att han inte vill det. Otroligt.

Anna:bra formulerat!

• Anonym (xx)

TS vill just nu inte ha sex.Det kan du bara inte ha missat.
      Jag håller helt med dej om att det låter som om det beror på problem hos honom, och att det nog är lyckligast i längden om det kan ändras, men eftersom han i alla fall just nu gång på gång säjer att han inte vill ha sex så är det lite korkat att förslå att han ska ha en älskarinna, ja. Eller snarare respektlöst.

Dessutom är du väldigt mycket emot att hans fru "ligger runt" som du uttrycker det, och var bekymrad för hennes älskares fru. Varför är det så mycket bättre att TS ska "ligga runt" och hur är det med hans eventuella älskarinnas man?

Jag menar inte att bråka med dej om det sista, men det är intressant om en kvinna som har sex med nån annan med sin mans tillåtelse döms hårdare, och att använda nedsättande uttryck som "ligga runt" om henne samtidigt som man uppmuntrar mannen att skaffa sex med andra, går inte ihop för mej, jag förstår inte hur man kan få ihop de åsikterna. 

• Anonym (xx)

Håller med angel!

Jag tycker det är intressant att en del inte fattar varför man stannar hos nån som inte vill ha sex. Det är helt självklart tycker jag att man har en MASSA andra bra saker ihop, sex är bara en del. Men när det inte fungerar så känns det som en stor del.

Jag har varit i situationen att inte få sex i mitt förhållande, jag övervägde otrohet. Klart man inte vill lämna den man älskar, men om man har lust så är det svårt att vara utan sex. Jag ville inte bedra när det kom till kritan, jag klarar inte det, och det fixade sej. Men om det inte hade fixat sej så hade jag blivit lycklig om min partner hade sagt att det var ok att jag skaffade älskare. Att inte behöva välja mellan att ha ett sexliv och få leva med den man älskar.

• Anonym (xx)

Nej, fool. Jag tror inte min partner var nöjd heller utan med facit i hand, kände sej otillräcklig, skämdes, kände sej stressad, onormal, omanlig, full av prestationsångest. Att då fråga om det är ok att ha en älskare skulle göra det ännu värre och motverka en förbättring. Dessutom; hade jag fått nej så hade det varit ännu värre sen, en känsla av total maktlöshet och ingen chans att påverka sin situation utom att skilja sej och det du aldrig fattar är att det vill man inte när man älskar sin partner och hoppas på förändring.

Jag skulle absolut inte vilja veta i motsvarande sits.

Dessutom, rent krasst och utan etik: om man frågar och får nej, så blir det svårare eller omöjligt att smyga sen.

Att vara otrogen, skilja sej eller leva utan sex är som pest, kolera och nånting liknande. Alla dåliga alternativ.

• Anonym (xx)

Fool, du skulle agera utifrån hur du tror att din partner vill ha det, andra agerar utifrån hur dom är övertygade om att deras partner vill ha det. Det är samma sätt att tänka fast olika slutsats, folk är olika och vill olika.. Man kan säja att det är ego att smyga om partnern vill veta, man kan också säja att det är ego att lassa oro och press på sin partner om den inte vill veta, för att lätta sitt eget samvete.

En kvinna/man som absolut inte vill ha sex och tycker det känns pressande att tänka sej att "ställa upp" kanske svarar ok av rädsla att bli lämnad och har sen ångest över vetskapen, är det ok då bara för att man är "öppen"?

Du är så övertygad om att din åsikt är den goda, och att andras val är av elakhet och egoism. Om du hörde hela historier så skulle du nog tänka annorlunda i många fall, jag tänker inte outa varken mina eller andras detaljer.

Jag är inte för otrohet men blir alltid lika trött av det där "prata om det" det har man ju gjort först, tror du verkligen inte det? Försökt tusen gånger på alla sätt.

• Anonym (xx)

"slänga fram nån hint"...du vet inte vad du pratar om.

Du svarade inte på hur den utan lust som känner sej pressad, skulle känna inför en sån fråga, vad som händer om den känner att. "nej det är inte ok. Men jag kan fortfarande inte ha sex." Problemet löst?

Jag orkar inte prata med dej om det här, jag tror du skulle kunna fatta om vi tog en lång lunch och jag kunde dra en rad autentiska fall, men jag tänker inte outa sånt här.

Du underskattar andra om du tror att ingen annan tänker och pratar.

• Anonym (xx)

Jag vill gärna poängtera att jag inte har varit otrogen.

Det är två olika saker, att hålla tyst för att inte oroa och förvärra känslan en partner med prestationsångest, och att vara tyst för att kunna smyga. Det sista är inte av godhet, det är helt egoistiskt men det är ändå svar på frågan om varför man inte frågar om lov. Den frågan ställer du alltid.

Det är nåt man behöver för att ha tålamod med noll/ uselt sexliv och det är hopp, och en känsla av att det finns en plan b, ett val man KAN ta till. Om man inser att man kan få sex på annat håll så kan man avstå och ha tålamod. Om man frågar o fått mej, så är man bara en som inte har någon makt över sin sexualitet. Och tålamodet försvinner nog fort. Men nu är vi nog väl OT.

• Anonym (xx)

Jag är fasinerad av den här tråden men av en helt annan anledning än många andra.
    Jag tycker både Micke och hans fru är modiga som gör sina egna livsval och är öppna om dem.

Jag blir lite lätt chockad ibland när jag läser trådar på FL , hur vanligt det verkar vara med trekanter, polygami, och framför allt otrohet. Men  alla är olika och de som är polyamorösa eller bara vill ha sex med andra och flera, börjar väl bli mer accepterade och det är öppnare klimat.  Tidningen Amelia hade ett reportage där "att vara den andra kvinnan" hyllades, Victoria Milan ökar stadigt sina medlemmar. Att "ta in en extrakille" låter ungefär som att tända ljus i sängkammaren.

Men den här tråden visar att det gäller att vara udda på rätt sätt. Lite charmigt öppet förhållande eller swinger i en hip storstadsmiljö kanske. Men ve och fasa om ett medelålders par kan hitta en livsstil där den ena får sex, den andra inte vill ha och de delar kärlek och intressen ihop.
    Nä, det är inte vad jag skulle vilja, det är inte vad de flesta skulle vilja, men nu är det här det bästa just nu för TS och hans fru och varför är det mest provocerande att TS verkar rätt så nöjd med sitt liv?

Jag tycker fortfarande du verkar vara en stark och trygg man, Micke, det är generöst av dej att ge din fru sexuell frihet när du inte vill ha ett eget sexliv och jag förstår att din fru älskar dej även om hon har sexet med nån annan. Hon har hittat behov och lever ut en ny sida. Era barn är stora och ni har all rätt att göra  som det är bäst för er just nu. Det kan bli värre, det kan bli bättre, det kan gå åt skogen, men det kan det för oss alla hela tiden.

Om jag skulle vara din fru skulle jag tycka det var helt underbart att få ha ett hett sexliv fast min älskade inte längre vill ha sex. Annars skulle det vara riktigt sorgligt, att skiljas bara pga osynkad sexlust. Starkt att du orkar gå in här ibland och svara fast du får så mycket skit från folk som blir provocerade av erat ovanliga arrangemang.

• Anonym (xx)

Varför skulle ts envist ljuga i en tråd på nätet om att han är hyfsat nöjd om han inte är det? Helt meningslöst.

Det är väl snarare för bekanta irl som man håller god min. Hela FL kan lägga ner om man inte tror att folk känner och tycker det dom skriver att dom känner och tycker. Vad man själv skulle tycka i samma situation är en helt annan sak.

• Anonym (xx)

Lycka till Micke! Ni verkar ha funnit ett sätt att leva lyckligt ihop trots er osynkade lust.

Det är ganska fascinerande att läsa hur din frus sexualitet kläs i ord som "fläker ut", knulla runt" "tänker bara på sin egen tillfälliga njutning".

I många trådar har är en part frustrerad över att den andra inte vill ha sex. "dumpa" är ofta svaret. Det är skönt att se att ni hittat alternativ. Man har mycket ihop utanför sexet, men sex är en viktig del. Jag förstår din fru som vill leva med dej och ändå ha ett sexliv när nu du inte vill. Och det är inte att "fläka upp sej" att söka sexuell tillfredställelse utanför äktenskapet när maken är införstådd med det. Det låter som en riktigt trist syn på kvinnlig lust, som att den är dålig och onaturlig. En medelålders kvinna med en man som inte vill ha sex ska nöja sej med att påta i trädgården tydligen, eller måste lämna sin man även om ingen av dom vill det...

Nä lev som ni vill. Vem vet hur det ser ut om fem år, kanske knullar ni som kaniner då, kanske har hennes lust gått över.... Och inte "saboterar "hon medvetet andras äktenskap. Om de där vm-männen inte fick sex så skulle de skilja sej. Deras fruar får några års extra tid att fatta att problemet måste lösas.

• Anonym (xx)

Jag har följt hela tråden från början, men ursäkta om du känner dej misstolkad.

Tydligen kan man utläsa olika saker ur det du skriver, det har väl präglat hela tråden.

• Anonym (xx)

Jag finns bland de första 30 svaren såg jag. Du kan ju kolla "visa endast", innan du kommer med en störig kommentar att jag inte läst.

• Anonym (xx)

Man pratar normalt inte med sina barn om sitt sexliv. Om barnen på något vis kommer på att deras mamma har en älskare så kommer dom antagligen att konfrontera henne. Då kan hon tala om att micke är medveten och ok med det. Dom behöver inte hålla en mörk hemlighet.

Om dom inte gillar tanken är en annan sak , barn gillar troligen inte tanken på att föräldrar är swingers eller går på bdsm klubbar eller har ett sexliv öht , men ungdomar är lite mer openminded om olika sätt att leva så dom kan nog tugga i sej det mesta bara föräldrarna är överens och verkar nöjda.

• Anonym (xx)

" ja barn , när ni ändå är här på middag tänkte vi tala om en sak för er. Vi har inget sexliv ihop längre, istället har er mor skaffat en älskare. Deras favoritställningar är för privata så de får ni inte höra. Er far tappade lusten efter många år med dåligt sexliv och vill inte ha tillbaka den. . Vi är båda nöjda men många på sajten familjeliv tycker att vi gör fel. Någon som vill ha mera efterrätt ?"

• Anonym (xx)

Men, helt utan att raljera och göra mej lustig ; varför i hela friden skulle vuxna barn behöva veta att det "finns en tredje man som mamma träffar då och då " ? Micke drog en vit lögn vid nyår , han är inte tvingad att ljuga och har alla möjligheter att avsluta sitt äktenskap den minut han vill. Likaså frun. Dom vill inte det !

Man kan inte tala om för vuxna barnen att mamma är borta med en älskare fast det är ok, utan att dra hela bakgrunden och det dåliga sexlivet. Klart att ungarna blir upprörda och generade och tar ställning. Man ser inte sina föräldrar som sexuella varelser när man är ung vuxen.

Troligen är det svårsmält för dom att mamma behöver sex och att pappa inte vill ha det, så det låter helt fel att tvinga på dom den överinformationen.

Jag antar, utan att veta, att par som har helt vita äktenskap eller är swingers, inte redogör för detta inför sina barn. Om man har vilt sex med sin man när barnet ringer så att man ringer upp senare, så säjer man att man var i duschen. Vit lögn för att inte klampa över gränsen för integritet.

• Anonym (xx)

]marikahellgren skrev 2015-02-10 12:29:40 följande:[/quote-nick]Hej! Jag heter Marika Hellgren och går sista året på gymnasiet. Jag håller just nu på med mitt gymnasiearbete där jag undersöker kopplingen mellan monogami och otrohet och undrar ifall någon vänlig själ därute kan svara på min enkät..

....[/quote]

Jag kan tala om för dej med en gång att kopplingen inte bara finns, utan monogami är en förutsättning för otrohet. Om man inte har ett monogamt förhållande så är det inte otrohet.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Monogami

• Anonym (xx)

Varför skulle det vara bättre att Micke lämnar sin fru när båda gillar varandra , trivs och har kul ihop , kramas och är nöjda? För att folk på fl inte är nöjda med det hela ? Som om ni aldrig hört talas om förhållanden där ena parten haft älskarinna /älskare förr. Är båda nöjda så är det bra. De är öppna mot varandra och barnen är utflugna och har inte med föräldrarnas sexliv att göra. Jag skulle inte vilja vara micke , men om min man skulle bli helt asexuell skulle jag uppskatta om han hanterade det som micke så jag slapp välja mellan honom och ett sexliv. Det är generöst och tyder på stor trygghet i deras äktenskap.

Det är bra att folk försöker hitta ett sätt att leva som passar dem istället för att dumpa när något inte går precis enligt planen och normen. Så nej Molly jag tycker inte alls att dom ska lämna varandra innan någon av dom vill det.

• Anonym (xx)

Jag tillhör dom som tyckt att det varit helt ok att ni har ett vitt äktenskap och din fru en älskare , eftersom ni båda verkat nöjda med situationen och verkat trivas ihop. Att din fru vill tänka efter har jag inte heller svårt att fatta. Däremot förstår jag inte varför just du flyttar ut varje gång. Och betala räntorna ? På nåt sätt är det beteendet - att sitta i en etta och betala räntan för huset som din fru bor i för att känna efter om ni ska vara ihop medan hon äter på altanen med sin älskare - mera mesigt undergiven i mina ögon än att tillåta sin fru att ligga med en annan. Flytta tillbaka så får hon bo i ettan och känna efter istället.

Dra inte in barnen mer de vill INTE ha mer detaljer.

• Anonym (xx)

molly50 skrev 2016-02-10 12:19:31 följande:[Ok. Men i så fall är det väl lika bra att du och din fru går skilda vägar om ni ändå lever på skilda håll och inte är mer än vänner i nuläget.

Om ens det.[/quote]

Och du har fortfarande inte efter alla sidor i tråden förstått att Micke inte VILL skilja sej?

Att vara vänner är inte kattskit om det är en lång varm vänskap och man inte har ngn sexlust. Han kan väl inte skilja sej för att du, eller jag, inte skulle vilja leva så? Jag skulle aldrig vilja leva med någon som inte respekterar andras livsval eller lyssnar på vad andra säger om sitt liv, men vad jag tycker gör ju inte att din man bör lämna dej - folk är olika.

• Anonym (xx)

Molly, det är skillnad på att ha en åsikt och att gång på gång tala om för ts att han borde skilja sej fast han inte vill, att han borde ha sexlust fast han säger sej vara mer harmonisk utan och tala om att hans fru" inte respekterar honom för fem öre" fast hon har hans tillåtelse att ha en älskare, har erbjudit sej att avstå, han självmant flyttat ut och säger sej inte vara arg på sin fru . Hur kan du avgöra att ts fru inte respekterar honom ? Du tar ju inte alls till dej vad han själv känner. Nånstans får man tro på att vuxna människor kan göra egna val och välja en livsstil och ett sätt att leva som inte passar alla men som passar dem för tillfället.

Paret i filmen "Danish girl" fanns i verkligheten och var gifta i 15 år efter att mannen insåg att han var kvinna och raggade upp män med frugan som sällskap. Inget för de flesta.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad