Jag är fasinerad av den här tråden men av en helt annan anledning än många andra.
Jag tycker både Micke och hans fru är modiga som gör sina egna livsval och är öppna om dem.
Jag blir lite lätt chockad ibland när jag läser trådar på FL , hur vanligt det verkar vara med trekanter, polygami, och framför allt otrohet. Men alla är olika och de som är polyamorösa eller bara vill ha sex med andra och flera, börjar väl bli mer accepterade och det är öppnare klimat. Tidningen Amelia hade ett reportage där "att vara den andra kvinnan" hyllades, Victoria Milan ökar stadigt sina medlemmar. Att "ta in en extrakille" låter ungefär som att tända ljus i sängkammaren.
Men den här tråden visar att det gäller att vara udda på rätt sätt. Lite charmigt öppet förhållande eller swinger i en hip storstadsmiljö kanske. Men ve och fasa om ett medelålders par kan hitta en livsstil där den ena får sex, den andra inte vill ha och de delar kärlek och intressen ihop.
Nä, det är inte vad jag skulle vilja, det är inte vad de flesta skulle vilja, men nu är det här det bästa just nu för TS och hans fru och varför är det mest provocerande att TS verkar rätt så nöjd med sitt liv?
Jag tycker fortfarande du verkar vara en stark och trygg man, Micke, det är generöst av dej att ge din fru sexuell frihet när du inte vill ha ett eget sexliv och jag förstår att din fru älskar dej även om hon har sexet med nån annan. Hon har hittat behov och lever ut en ny sida. Era barn är stora och ni har all rätt att göra som det är bäst för er just nu. Det kan bli värre, det kan bli bättre, det kan gå åt skogen, men det kan det för oss alla hela tiden.
Om jag skulle vara din fru skulle jag tycka det var helt underbart att få ha ett hett sexliv fast min älskade inte längre vill ha sex. Annars skulle det vara riktigt sorgligt, att skiljas bara pga osynkad sexlust. Starkt att du orkar gå in här ibland och svara fast du får så mycket skit från folk som blir provocerade av erat ovanliga arrangemang.