Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Jag håller med peddan63-det kan finnas en möjlighet till nystart här kanske. Kanske har ni bara hamnat i det där sexlösa tigandet med släckt lampa för att ingen av er trodde att den andra ville, eller inte hade förmågan att locka ut det ur varandra. OM det har varit så, och ni fortfarande älskar varandra och trivs ihop, skulle det här kunna vara ett uppvaknande som skulle vara svårt att få annars. Hon fick pirret och känslan av nån annan men skulle kanske hellre ha det med dej utan att smyga. Det vet vi inte, hon kanske är kär, kanske bara kåt, kanske bara sugen på att prova spänningen. Du kanske inte har något val om hon är på väg bort. Men det kan vara en början på något nytt där ni kan se varann med nya ögon. Jag skulle inte heller rekommendera att konfrontera inför tredje person. Det blir bara försvar. Att ta backup på mail verkar också dumt, bespara dej detaljerna, dom spelar ingen roll. Berätta för henne att du vet, du behöver inte veta vad du vill innan. Det kanske beror på hennes förklaring. Det blir bara konstigt att gå omkring och veta och inte agera. Om hon inte är kär utan bara kåt och ute efter bekräftelse så vill hon kanske bli påkommen och få till en ändring.

Jag kan förstå din lilla känsla av upphetsning över att det fanns en annan sida hos din fru-kanske vill hon se lite annan sida av dej också, vem vet.

• Anonym (xx)

Måste fråga TS, hade du stått ut i resten av ditt liv att leva med henne utan sex? Jag vet att det finns vita äktenskap där båda är nöjda, jag förstår inte riktigt om du var var nöjd eller åtminstone accepterade upplägget förut? Du sa att du gett upp, kan man ge upp i så många år om man egentligen vill? Utan bråk, utan otrohet, utan tankar på att lämna?

• Anonym (xx)

Det låter som en hemsk situation för dej och jag hoppas helgen medför något bra samtal! Jag tror inte att det är säkert att , som nån skrev, din fru inte tänder på dej. Ni kan ha fastnat i en dålig vana där ni missförstått varandra. Så att ni inte gett varandra chansen.

Men det är bara spekulationer, lycka till att prata med henne och att det löser sej till det bästa, vilket är svårt just nu att veta vad det är. Antingen har ni två ett starkare förhållande, med sex, om ett år, eller så har du kanske en ny kvinna som uppskattar att ha alla bitar med just dej, men jag fattar att allt är kaos och jobbigt just nu. Tur att era barn är stora i alla fall. Lycka till!

• Anonym (xx)

TS, det låter klokt. Jag kan förstå din fru, om de har haft varandra som en ventil så vill hon inte avsluta abrupt, jobbigt för dej men det visar också att hon är en människa som sökt samtal och utveckling, inte bara råknull. Vanligt att två med problem söker sej till varandra. Det händer grejer med henne och nu har du visat att du också vill ha utveckling. Det finns hopp för er, tror jag.

• Anonym (xx)

Jag kan faktiskt förstå din fru, även om jag inte försvarar det. Ni hamnade i en ond cirkel och slutade ha sex helt, ni måste blivit helt "avsexualiserade" för varandra. Jag kan förstå att en annan man kunde väcka henne, nån som gick utanför det vanliga mönstret. Kanske hade du kunnat råka ut för att bli passionerad med någon annan kvinna om det hade varit rätt omständigheter.

Ingen idé att gissa och spekulera. Nu är ni två som vill ha nåt slags sexliv och som vill leva med varandra. Det borde gå att få igång ett sexliv ihop men jag skulle tro att det tar lite tid eftersom ni inte är vana. Ni måste ha en stor samhörighet med varandra som försöker trots så lång sexlöshet och det som hänt.

• Anonym (xx)

Men att ha så lite sex i alla år, ända tills barnen blir stora... Och tro att det är normalt.... Det är rätt speciellt och jag har inte fått kläm på hur mkt TS har försökt eller på vilket vis. Nog är det två personer som låtit tiden gå väldigt länge. Nästan förutsägbart att nån skulle vara otrogen eller lämna förr eller senare, nästan konstigt att det tog så lång tid, men och barnen är stora så finns mer energi och tid att tänka.

Nu var det frun som rörde om i grytan men jag tror att nånting måste hända. Det är lätt attsäja att hon är ett svin, men om det här leder till att de kan få ett bättre förhållande och ta upp ett sexliv med varandra så kan det komma något gott ur det. Ni har många år kvar och nånting tycks ju ha fattats i er kommunikation. Ni borde gått på fr för 15 år sen men bättre sent än aldrig.

• Anonym (xx)

Och Tik tak, du låter som vanligt. Jag beklagar att du har blivit sviken. Men skulle du verkligen må sämre om TS kan förlåta sin fru, börja prata och få igång ett sexliv och vara lyckligt gift i 30 år till? Missunnar du dom att bli lyckliga eftersom du inte tycker att TS ska försöka?

• Anonym (xx)
    Anonym (om det händer mig igen) skrev 2013-02-28 14:43:04 följande:
    Det är ett svek som hon utför genom att bedra TS. Jag har själv varit i en mycket liknande situation och om jag varit i TS kläder hade jag gjort följande.

1 smugit in och filmat genom dörringan.

2 använt igkognito flik på webbläsaren och lagt upp filmen på amatörporrsidor med hjälp av hennes G-mail konto.

3 raderat alla mail.......

...... Osv.

Varför skulle TS göra det? Han vet och hans fru har sagt att hon avstår den andre om han vill. Varför skicka till älskaren, han vet ju redan. Det enda TS ska tänka på är att må bra, känna hur han kan och vill leva. Nu är allt rörigt, det kan ordna sej. TS kan ha en älskarinna så småningom, sen kan han och frun kanske hitta tillbaka. Det visar sej. Det finns ingen lag på att gifta måste ha ett sexliv och ingen lag på att vara trogen. Jag tänker att TS har en stor grundtrygghet i sin fru och en god självkänsla, inte att han låter sej trampas på. Och jag förstår frun även om jag aldrig varit otrogen, en del saker måste göras för att man är en individ och inte bara en del i ett par. Som en utvecklingsgrej. Man kan känna sej kränkt eller bli lite fascinerad som TS verkar bli, jagtror att du kanske känner lite fartvind, TS? Och att den kommer blåsa i ditt liv också till slut.
  • Anonym (xx)

Men tiktak, hon smyger ju inte längre!

• Anonym (xx)

Nä, hon har berättat och sagt att hon kan släppa honom om TS vill. Det är väl nån slags öppet förhållande då, eller experiment, eller undantagstillstånd. Bedra betyder väl ljuga.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad