Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Jag håller med peddan63-det kan finnas en möjlighet till nystart här kanske. Kanske har ni bara hamnat i det där sexlösa tigandet med släckt lampa för att ingen av er trodde att den andra ville, eller inte hade förmågan att locka ut det ur varandra. OM det har varit så, och ni fortfarande älskar varandra och trivs ihop, skulle det här kunna vara ett uppvaknande som skulle vara svårt att få annars. Hon fick pirret och känslan av nån annan men skulle kanske hellre ha det med dej utan att smyga. Det vet vi inte, hon kanske är kär, kanske bara kåt, kanske bara sugen på att prova spänningen. Du kanske inte har något val om hon är på väg bort. Men det kan vara en början på något nytt där ni kan se varann med nya ögon. Jag skulle inte heller rekommendera att konfrontera inför tredje person. Det blir bara försvar. Att ta backup på mail verkar också dumt, bespara dej detaljerna, dom spelar ingen roll. Berätta för henne att du vet, du behöver inte veta vad du vill innan. Det kanske beror på hennes förklaring. Det blir bara konstigt att gå omkring och veta och inte agera. Om hon inte är kär utan bara kåt och ute efter bekräftelse så vill hon kanske bli påkommen och få till en ändring.
Jag kan förstå din lilla känsla av upphetsning över att det fanns en annan sida hos din fru-kanske vill hon se lite annan sida av dej också, vem vet.