Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Med Lem skrev 2013-06-28 11:57:42 följande:
    Jag håller med dig, tro det eller ej, men Micke behöver fortfarande göra nåt åt sin avdödade sexlust.

Att inte göra nåt är som att inte gipsa sin brutna fot för man har ju rullstol, och man behöver inte gå ut så ofta, heller, egentligen....

Jag håller med om det!
  • Anonym (xx)

Att ts varit frustrerad förut, blir det bättre på något vis av att frun är det nu?

Det var ju faktiskt folk i denna tråden som lade dåligt samvete på ts att bekymra sej om den andra frun, fast pappan sa att det var ok. Det är väl självklart att han inte slutar ha sex med nån annanbara för att ts fru slutar, om han nu tycker att det är hans lösning, bra eller ej. Vi vet inget om dom. Den frun kan lika gärna tyckt det var bra att han var med nån som inte ville lämna sin man utan bara ha sex.

Synd, men lycka till ts.

• Anonym (xx)

Ps jag tycker inte att det är en bra lösning att vara otrogen. Men jag har ingen annan lösning på sånt här heller, och tror att det kan vara det minst dåliga alternativet, att lösa sexbiten utanför förhållandet, helst med partnerns ok.

Att lämna pga osynkat sex år inte heller nåt lätt och skonsamt alternativ. Det är som pest och kolera.

• Anonym (xx)
    Anonym (insikt) skrev 2013-07-01 14:12:46 följande:
    Tycker inte alls att det är det bästa alternativet för TS och TS fru i den här historien som förövrigt är helt osannolik men samtidigt gripande.

TS fru sexstrejkade under flera år så att TS till slut tappade sin sexlust. TS fru återfick sin - hux flux efter kanske 10 års torka - då hon helt oförhappandes/otippat fick en okontrollerbar åtrå till en kollega (styrelsemedlem) och började ligga med honom. Och nu ska tydligen TS behöva leva med dåligt samvete över att hans fru inte får leva ut sin sexlust. Tycker ärligt att hon låter som värsta ragatan och egoisten som inte en enda gång frågar vad hon kan göra för TS och deras gemensamma relation utan nu går och deppar över att hon inte får ligga runt. Fy Blä!

...................

Men varför är det så att frun "sexstrejkade" medan Micke "tappat sin lust"?

Inte hade frun ett trist sparsamt sexliv i 20 år för att jävlas, hon hade förstås ingen lust, om hon aldrig haft det eller om dom två aldrig lyckats tända varandra.

Micke låter i ts som om han tyckt det var trist men normalt. Det behövs nog två människor för att lyckas ha ett dåligt sexliv i 20år utan att göra nåt radikalt. Hon borde försökt vakna, han borde försöka vakna men de är inte sexuella förvarandra.

Lika lite som det inte var Mickes fel att hon inte hade lust, lika lite är det hennes fel att han inte har. Säkert är det lite bådas fel som inte hållt glöden uppe ens från början, eller så är de inkompatibla sexuellt helt enkelt. Men de verkar ju trivas ihop ändå.
  • Anonym (xx)

Molly: du tycker det är viktigt med sex inom ett förhållande. Jag tycker det är viktigt med sex i ett förhållande.

Skillnaden är att jag accepterar att andra har andra sätt att leva än vad jag själv vill ha.

Polygamt förhållande? Va?Dom hade ju nyss ett polygamt förhållande och då var du upprörd över att frun låg med en annan fast hon fick det för ts.

• Anonym (xx)

Jag tyckte det lät redan från start som en man som gladdes lite åt att frun hittat en annan sida. Och bjöd på det. Men jag kan ha fel.

Ts kan också ha fel så då är det tur att ni vet, så ni kan tala om för honom att han är sjuk, omanlig och att hans fru inte kan älska honom om hon ligger med nån annan, och att han inte alls tycker det verkar bli bättre, som han tror. Skönt att några har facit, liksom.

• Anonym (xx)

Det finns rätt många singlar också på Victoria Milan, tex nyskilda som inte vill ha en seriös relation för tillfället. Många gifta som har noll sexliv hemma och inte lyckats få igång det. De flesta skulle helst ha sex med sin fru.

Fast det låter konstigt att du inte visste vad sajten hette, Micke, dels stod det mkt om den i tidningarna när den startade och dels borde det vara en stor och viktig sak för dej att din fru reggar sej där?

• Anonym (xx)
    Med Lem skrev 2013-07-11 18:36:51 följande:
    Han kanske har det som han förtjänar???

Otroligt elak kommentar, och jag förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra.

Du menar att alla som blir bedragna får skylla sej själva för att dom är trista, fula eller allmänt otrevliga?
  • Anonym (xx)

Med lem: i början var han bedragen, inte sen, enligt mej.

Du skriver väldigt konstigt, att du inte avundas Mickes äktenskap. Nä? Han startade en tråd för att han hade problem, de flesta trådar här är problem, det är klart att man inte avundas problem.

Btw:Det är helt fel att nästan alla är trogna, tidningen Amelia lät göra en undersökning nyligen som sade att 25% varit otrogna. Fler i mogen ålder.

www.amelia.se/relationer/var-fjarde-har-varit-otrogen/

Det står om mycket annat i sexlivet än otrohet också, tex att vi har sex mer sällan än tidigare undersökningar.

• Anonym (xx)

Men det var ju ett himla tjat om att ts måste knulla nån annan för att det ska vara rättvist.... Om en i ett förhållande har lust och inte den andra, verkar det rimligt att det är den med lust som vill ha sex med nån annan. Det blir rättvist på ett annat sätt, nämligen att ingen är frustrerad över att ha otillfredsställda behov.

VM är till stor del gifta och sambos men också många singlar. Det gemensamma är att ingen vill ha en seriös kärleksrelation och inte lura någon och inte riskera att den andra tar det seriöst. Om båda vill vara kvar i sina förhållanden så finns det "dubbla bromsar". Om man inte har lust, inte vill/kan göra nåt åt det för tillfället så är det bra att tillåta den andra att ha en kk. Om han ville ha sex så vore läget ett annat.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad