Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Skönt med lite positiva nyheter Micke. Jag har hela tiden trott att det fanns en väg för er.

Om jag var dej skulle jag inte prata med pappans fru, inte din sak att bedöma vad som är bäst för nån du inte alls känner. Men den frågan finns det andra trådar om.

Strunta i sexbiten just nu, allt är upp och ner och det är nog inte läge att fixa det just nu. Det får komma senare när allt lugnat ner sej.

Du verkar vara väldigt trygg i dej själv och din fru har tur som har dej när hon får vara med om nåt sånt här i mogen ålder. Att faktiskt slippa välja mellan den nya upplevelsen, sexet, och dej som är hennes kärlek, det är nästan för bra för att vara sant att nån kan få det. Storsint skulle jag säja.

Tids nog kan ni nog dra nytta av hennes lust tillsammans, särskilt om du inte känner dej "skadad" utan bara ser det som en reaktion som du haft en period. Saker kan ändras och ni kan få en bättre dialog än innan allt det här hände.

Lycka till och uppdatera gärna!

• Anonym (xx)

Ordet "kräva" används mycket här!

Har ni aldrig hört talas om öppna förhållanden eller vita äktenskap förut? Det låter som om alla måste inordna sej i det levnadssätt som just ni tycker är rätt för er?

Mår ts bra just nu så är det bra just nu. Det är en period, de hittar nya vägar.

• Anonym (xx)

Insikt: jo jag har läst alla inlägg och jag anser att det är ett öppet förhållande även om det bara är den ena som vill ha nån annan just nu. Jämställt behöver inte vara att man gör exakt samma val.

Ts kom på henne men har redan från början haft inställningen att inte ställa ultimatum, han tyckte tom det var lite häftigt att hans fru hade en okänd sida.

Det är lite ologiskt att säja att frun "påstod sej"vara asexuell, medan ts anses tappat den på riktigt. Jag antar att hon tappat/aldrig hittat sin sexualitet, det måste vara stort att hitta den i mogen ålder. Nu har ts gjort detsamma, säkert mycket beroende på deras dåliga samliv men det låter konstigt att det skulle kunna vara enda orsaken. Men han kan säkert hitta den igen. Kanske inte mitt i en livskris bara.

• Anonym (xx)

Men Molly, man kan skriva "håller med förbluffad" utan att citera. Det är faktiskt jobbigt att scrolla i evigheter med mobilen utan att se nåt nytt.

Jag vill ju se en uppdatering, men håller med Med lem, inte så kul för ts när han rapporterar att det känns bättre och går framåt och alla bara "nej då det är bara som du tror, du är lurad och störd och du måste knulla nån nu fort vare sej du vill eller inte, och ts fru måste få sitt straff hur skulle det annars se ut?". Typ.

• Anonym (xx)

Men nu gör du det IGEN Molly! Talar om att om ts fru verkligen älskar ts så kan hon inte vilja ha älskaren. Varför?

Jag är helt säker på att frun kan älska honom och ändå vill ha älskaren. Ts vill just nu inte ha sex!! Hon kan knappast tvinga honom så länge han ser det som nåt negativt.

Det är tråkigt och jag hoppas det ändras, men just nu är fruns alternativ inte att ha sex med ts utan att inte ha sex alls fast hon just hittat sin sexlust efter många år.

Det är inte optimalt nu men jag kan inte se hur de annars skulle kunna leva just nu. De vill leva ihop, ts vill inte ha ett sexliv för tillfället, frun har hittat en stark lust. Om jag var frun skulle jag lätt älska min man ännu mer som var så generös att han gav mej fri att ha ett sexliv när han inte vill själv. Jag förstår frun bättre än ts men det betyder inte att hans känslor är fel.

• Anonym (xx)

Jag tror att om den ena partnern vill ha sex och den andra inte, så är ett öppet förhållande rimligt.

Jag tror inte att en sexlust kan dö varaktigt bara pga av för lite eller trist sex.

Jag tycker det låter rimligt att pappan har tillstånd. Annars skulle han avslutat genast när älskarinnan blev upptäckt och ts vet, av rädsla att bli avslöjad.

Jag tycker inte heller det verkar bra att ge upp sitt sexliv, men jag tror de har bättre odds nu än innan det här hände, att få igång det på lång sikt.

• Anonym (xx)

Hoppas ni kommer att ha ett förhållande och sätt att leva som ni båda blir nöjda med!

• Anonym (xx)
    Med Lem skrev 2013-06-15 13:13:27 följande:
    "Kemisk"? Kärlek, alltså. Svårt att bara sluta så där i så fall.

Jag skulle nog råda dig att vara lite skeptisk, och inte vara så säker på att sex inte är behovet. Har det djuret en gång vaknat är det ovanligt att det lugnt lägger sig tillrätta igen. Inte heller skulle jag utan vidare tro på att dom brutit.

Va? Vad fick du kärlek ifrån? "kemi" behöver inte vara kärlek, kan lika bra vara fysisk attraktion. "var inte så säker på att inte är sex"? Det har ju frun sagt hela tiden att det är..... Ingen hemlighet.
  • Anonym (xx)

Jag tror att "gift man" försöker säja att man inte behöver vara en undergiven toffel för att man tycker det är lite spännande att frun har sex med nån annan, det var flera som nämnde cuckold och att ts skulle vara en riktig man istället för att tycka det var lite upphetsande att se en annan sida av frun.

• Anonym (xx)
    Med Lem skrev 2013-06-27 17:59:43 följande:
    Det vet nog alla som nånsin loggat in på flashback eller familjeliv....

Men Micke har inte längre nån egen önskan om ett eget sexualliv.

Gift man är snarast i en styrkeposition. Han bör möjligen utveckla den genom att söka sig vidare mot en egen mostvarande upplevelse eller se till att hans delaktighet blir större eller direktare.

Om Micke hade de styrkan som Gift man verkar ha; då skulla alla ropa heja heja eller usch usch men ingen skulle anse att Micke vore förtryckt i ett destruktivt förhållande och skulle behöva professionell hjälp.

Vi tycker väldigt olika. Jag tycker att Micke har en annan slags styrka bara, han visste vad han ville ha;sin fru kvar fast han förnärvarande inte har nån sexlust. Och så blev det. Det är starkt och väldigt tryggt att kunna unna sin fru att ha ett sexliv med nån annan om man inte vill själv. Många skulle se frun som enägodel som ingen ska få röra även om man inte vill ligga medhenne själv. Jag har varit i ett sexlöst förhållandeoch det skulle varit drömmen,att få det förtroendet och slippa välja mellan den man älskar och sex. Det ärdärför jag förstår frun fast jag inte varit otrogen.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad