Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Ditt sexliv är ett sen länge avslutat kapitel? Det är relevant info för då förstår man bättre att du kan tänka dej det upplägg som det verkar bli nu. Att ha ett vitt äktenskap och öppet förhållande. I din TS verkade det som om det var din fru som inte ville ha sex men nu är du alltså nöjd och har inga tankar alls på att ha ett eget sexliv? Jag fattar ingenting nu, om du inte vill ha ett sexliv själv så behöver du väl inte få det till att din fru varit negativ hela tiden, då har ni varit överens. Du är 45årsåldern och har gett upp ett sexliv, då är det väl inte konstigt om din fru blir väckt av någon annan. Plötsligt blev allt omvänt för mej. Nu tycker jag din fru är fantastisk som.stannar med dej och delarupp sej själv i två delar. . Eller så har jag missuppfattat.

• Anonym (xx)

Citat ur TS: sexuellt ointresserade , näst intill frigida frun". Varför skriver du så, en 45 åring som säjer att hans sexliv är ett avslutat kapitel är sexuellt ointresserad, nästan frigid, och uppgiven. Varför projicera det på din fru????

• Anonym (xx)

Nej, jag läste ordentligt. Du säjer att din fru inte ville och därför lessnade du och gav upp. Men en frisk människa med lusten i behåll kan inte bara stänga av sådär. Även om du valt att vara trogen skulle du se andra, drömma, fantisera, onanera....gå på familjerådgivning när samlivet blir dåligt. Du tappade också lusten, visst, det händer många, men skyll inte på frun, inte kan hon stänga av dej så.

Du är en hyfsat ung man (jag är några år äldre), det är så sorgligt om du ger upp. Just nu är väl allt rörigt, men se inte ditt sexliv som avslutat!

• Anonym (xx)

Fast nu när jag läser vad TS skriver...egentligen kanske ni har vad ni önskar. Trygghet, kamratskap, gemensamma minnen, hus och hem. Du verkar tappat lusten helt men din fru accepterar det därför att hon har sin älskare. Du skulle ha svårt att träffa en annan kvinna som skulle acceptera att inleda en relation utan passion och sex ens från början.

Frun får sex av älskaren och har sin trygghet och kärlek i dej. Kalla det för nåt hippt och trendigt; cuckold light, öppet förhållande, poly/asexuellt kamratäktenskap. Om ni struntar i hur det borde vara så kanske ni kan ha det bra.

Jag förstår din fru bättre än dej, men det finns många sätt att leva. Om du är så nöjd som du verkar, eller inser din begränsning, så tror jag faktiskt att ert ovanliga upplägg kan fungera. Skit i vad folk tycker, känns det ok så är det ok.

• Anonym (xx)

@vad: jag har läst hela tråden, och jag tror inte att det är TS fru som orsakat hans brist på lust. Jag tror att han tappat den på egen hand. Han skriver att han tänder på att frun är med en annan, det är något i den här soppan som får mej att känna att han inte är det offer som jag först tänkte. Han är helt ointresserad av att få igång ett sexliv, helt passiv och lugn, aldrig att hans fru kan "göra"så. Men det är bara mitt intryck utifrån vad jag kan läsa av TS.

• Anonym (xx)

Jag håller också med "Förbluffad" även om jag tror på det jag skrivit också... det är som "Förbluffad" säjer, förutsatt att TS fungerar som jag, och att hans fru fungerar som jag. (om jag vore mer egoist eller mer desperat)
     De flesta vill ha sex i sitt förhållande och det är naturligt att vara svartsjuk och kämpa för att frun inte ska ha nån annan.

Men jag har fått upp ögonen här på FL för hur olika folk är, att rätt många verkligen inte har lust, helst slipper sex. Att begreppet cuckolding som jag aldrig hört talas om tidigare verkar vara nåt som tänder en hel del människor och att det verkar hyfsat vanligt att tända på tanken att se sin fru med nån annan.  Så jag försöker tänka att det kanske är nån annan slags relation än den vanliga monogama sexuella parrelationen som är bra för dom, även om jag inte skulle kunna ha det som TS.

Frun har jag lättare att förstå, att älska nån, äntligen fått lust men inte för sin man, det måste vara svårt att avstå. Samtidigt som 20 års kärlak ömhet och liv ihop inte är nåt att kasta på soptippen heller. Hon är egoist och sårar TS, visst, men jag förstår henne och skulle inte vilja vara i hennes sits att behöva välja mellan sin livslånga kärlek och sex. TS säjer ju att det inte skulle hjälpa om hon tände på honom för han är inte mottaglig längre.

Jag skulle vilja ha mer förståelse för hur TS tänker, om han är rätt nöjd som det låter ibland, eller om han egentligen bara låter sej trampas på av rädsla att bli lämnad. Jag fattar inte det riktigt och kanske gör inte TS det riktigt själv heller?  

• Anonym (xx)
    Anonym (Schwein) skrev 2013-05-12 02:31:10 följande:
    Vad jag tycker synd om dig. Hade jag varit i din sits så hade jag spottat horan i ansiktet, berättat för barnen så de för all tid föraktat henne för att därefter kasta ut smutsen i rännstenen.

Tur att inte TS är en så dålig pappa att han funderar på att använda barnen som slagträn. Tror inte att deras nästan vuxna barn vill höra om föräldrarnas sexproblem och inte säkert att dom tar ställning mot en förälder bara för att det förekommit otrohet heller.

Nog för att jag tycker TS verkar för tolerant för sitt eget bästa, men att vara öppen för alternativa levnadssätt är inte mesigt, om de kan hitta nån form som verkligen känns bra för båda.

TS: hur går det?
  • Anonym (xx)

Beklagar att det inte är vad du vill. Jag håller tummarna för att det känns bra när du väl är på plats och får lite distans.
    Konstigt att det är du som flyttar till en 1:a utanför samhället när det var din fru som var otrogen, jag trodde det var nån slags kutym att den otrogne skulle få det sämre,  men men, ni kanske har skäl.. Vila , träna, koppla av, träffa lite släkt och vänner och försök ta hand om dej så gott det går.  Har ni inget husdjur som du kan ta med dej?

Jag tycker spontant att det låter vettigt- lite distans kan nog göra det lättare att se saker klart.

• Anonym (xx)
    Krafs skrev 2013-05-14 20:25:28 följande:
    Tråkigt att du är så naiv. Det kommer inte gynna dig och dina ambitioner i slutändan.

Du behöver nog ta reda på hur kvinnor fungerar, tror jag. ...Klippt.... t. 

Jag är kvinna, gift sen länge och trogen men jag förstår faktiskt TS fru. Det är nånting med JAG och VI och få leva ut och testa. Jag skulle lätt kunna hamnat i TS frus situation fast ingen skulle gissa det för jag är lugn och sansad , och jag tror inte alls hon tycker det är lätt och bara fördelar. Andra hade dumpat henne, TS ger henne en chans att testa nåt nytt i mogen ålder och det är inte alls otroligt att hon återvänder till TS.

Jag fungerar så att skulle nån tjata och ställa ultimatum så skulle jag gå, men om jag fick tillåtelse att göra en paus och testa nåt annat sa skulle det vara stort. Jämför folk som vill segla jorden runt ensamma ett år. Det är nåt med att få tänka på sej själv och jag kan föreställa mej att TS fru har satt sitt ego på undantag för barn och familj i många år, även om det är med glädje.

Jag är i deras ålder, det händer grejer då när man börjar känna efter vart "jag"tog vägen. Jag menar inte att det är ok att knulla andra, men att man kan behöva vara egoist nån gång.

Och så störde jag mej på "hur kvinnor fungerar" vi fungerar inte likadant allihop som en flock kor.
  • Anonym (xx)

Jag måste oxå lägga till när jag tänkt: jag menar inte att det är en naturlig del av ens utveckling att vara otrogen. Men det här paret hade problem med just sexlivet och då kanske det är troligare att det är just såna tankar rom kommer.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad