Inlägg från: Anonym (insikt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (insikt)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym (xx) skrev 2013-07-01 09:42:53 följande:
    Ps jag tycker inte att det är en bra lösning att vara otrogen. Men jag har ingen annan lösning på sånt här heller, och tror att det kan vara det minst dåliga alternativet, att lösa sexbiten utanför förhållandet, helst med partnerns ok.
    Att lämna pga osynkat sex år inte heller nåt lätt och skonsamt alternativ. Det är som pest och kolera.
    Tycker inte alls att det är det bästa alternativet för TS och TS fru i den här historien som förövrigt är helt osannolik men samtidigt gripande.

TS fru sexstrejkade under flera år så att TS till slut tappade sin sexlust. TS fru återfick sin - hux flux efter kanske 10 års torka - då hon helt oförhappandes/otippat fick en okontrollerbar åtrå till en kollega (styrelsemedlem) och började ligga med honom. Och nu ska tydligen TS behöva leva med dåligt samvete över att hans fru inte får leva ut sin sexlust. Tycker ärligt att hon låter som värsta ragatan och egoisten som inte en enda gång frågar vad hon kan göra för TS och deras gemensamma relation utan nu går och deppar över att hon inte får ligga runt. Fy Blä!

MIcke - du är värd ett bättre öde än det din fru utsätter dig för! Jag upprepar vad jag sagt förut. Om hon älskar dig borde hon vara beredd att göra vad som helst för att få behålla dig och ha er relation kvar. Men du har inte presenterat ett enda bevis på att så är fallet utan du beskriver istället en kvinna som enbart tänker på sig själv och alltid sätter sig själv och sina egna behov främst. 
  • Anonym (insikt)

TS! 
    Vad bra Micke att du kastar din fru i armarna på en annan älskare. Jag är så fascinerad av att det enda som får dig att må dåligt i denna soppa är att din fru saknar sex med en annan man. Du måste vara den mest osjälviska mannen som går i ett par skor.

Jag är också jätteförvånad över att din fru går med på detta arrangemang och att ingen av er verkar vara ett dugg intresserade av att försöka få till det sexuellt med varandra. Det låter nästan som om du är lite lättad över att ha övertalat henne att söka sig en ny älskare så att ni slipper jobba med att återuppväcka åtrå och lust till varandra.

Konstateras kan nu att du inte längre har ett problem Micke. När du skapade tråden ansåg du att du var bedragen men så är ju inte längre fallet. Grattis! Hoppas att snickrandet går bra och att det inte går ut över din frus sexuella möten med andra män.

En stilla undran bara - vad gör din fru för dig? Du låter henne ha sex med vem hon så önskar för att du älskar henne. På vilket sätt "återbetalar" hon denna generositet? På vilket sätt "belönar" hon dig? Är hon okej med att även du söker en älskarinna, har sex med andra kvinnor? För visst har du en sexualdrift. Det var aldrig fel på din. Om du läser igenom dina inlägg så ser du att du skrivit att du under många år försökt väcka hennes lust till dig men inte lyckats så då borde det stå även dig fritt att söka lyckan (sex) utanför äktenskapet. Har du frågat henne? Vad svarar hon på det?

En sista fråga - hur kan du ha undgått att sajten din fru registrerat dig på heter Victoria Milan? ALLA vet detta! Är det så att du har dragit oss vid näsan med din historia? Har du trollat med oss?

• Anonym (insikt)
    Anonym (xx) skrev 2013-07-14 15:02:43 följande:
    Men det var ju ett himla tjat om att ts måste knulla nån annan för att det ska vara rättvist.... Om en i ett förhållande har lust och inte den andra, verkar det rimligt att det är den med lust som vill ha sex med nån annan. Det blir rättvist på ett annat sätt, nämligen att ingen är frustrerad över att ha otillfredsställda behov.
    VM är till stor del gifta och sambos men också många singlar. Det gemensamma är att ingen vill ha en seriös kärleksrelation och inte lura någon och inte riskera att den andra tar det seriöst. Om båda vill vara kvar i sina förhållanden så finns det "dubbla bromsar". Om man inte har lust, inte vill/kan göra nåt åt det för tillfället så är det bra att tillåta den andra att ha en kk. Om han ville ha sex så vore läget ett annat.
    Men inte sjutton föreslog TS fru att TS skulle få ligga med någon annan under de många år som hon vägrade ha sex med TS. Det gick så långt att TS kväste sin sexlust tills han nu har tappat den helt. Men nu när TS fru helt plötsligt blivit kåt så ska det vara fritt fram för henne att ligga runt? TS fru verkar vara ett egoistiskt stycke som alltid sätter sina behov främst. Hon gjorde det både när hon vägrade ligga med sin man (TS) under många år och nu när hon vill ligga med andra då sexlusten hux flux är tillbaka.
  • Anonym (insikt)
    Anonym (xx) skrev 2013-07-14 22:08:58 följande:
    Ja om hon vägrade under många år så tycker jag att ts kunde ha fått ha sex med nån annan. Jag har inte uppfattat att han frågat eller kommit på tanken. Alla tycker inte det känns bra att ha sex med nån man inte är kär i, men om alternativet är sexlöst så anser jag att det är förståeligt om man vill det.
    För mej skulle det inte vara livskvalitet att leva utan sex men inte heller utan den jag älskar, så jag känner med frun pga det. Jag tycker inte att det är egoistiskt om hon älskar ts och vill kunna leva resten av livet med honom är det kanske en förutsättning.

När han vill ta tag i sin lust kan dom jobba med att få sitt samliv att fungera men då måste han vilja själv. Tills dess- sexlivet utanför förhållandet och allt annat i förhållandet.
    Har du läst alla inlägg som TS skrivit? Visst han väljer själv hur han vill hantera situationen men att säga att hans fru har rätten att ligga utanför äktenskapet för att hon har sexlust och inte TS tycker jag är oerhört kortsynt. HON förvägrade TS sex i många år - varför vet vi inte - men nu så verkar hon kunna tända på vem som helst UTOM TS. Först stod det att det vara bara till just den här mannen hon hade lust, till älskaren som nu är dumpad, men nu verkar det gå bra med vem som helst. Hon raggar på Victoria Milan bara för att få ligga. Och TS uppmuntrar henne. Men att söka hjälp TILLSAMMANS för deras gemensamma problem verkar inte vara ett alternativ  för dem. Båda verkar vara helt ointresserade av att ha ett kärleksförhållande. dvs ett förhållande innefattande sex med varandra. Man bara baxnar! Eller så trollar TS med oss.
  • Anonym (insikt)
    Anonym (xx) skrev 2013-07-21 17:14:49 följande:
    Med lem: var snäll och använd inte uttrycken "för OSS fullständigt osannolik" och "det som VI har svårast att se som rimligt". Jag håller inte med dej, så tala för dej själv.

Ts: jag hoppas ni hittar en väg som ni båda mår bra av.
    I trådstarten ser det ut som att ni inte har nåt sexliv för att frun inte vill och att du onanerar, det blev lite svårt att ställa om mitt i tråden till att du inte ville själv.
    Men det verkar bra att du tillåter din fru att söka en kk, hon slipper välja mellan den sexualitet hon hittat och dej som hon har allt annat med. Jag kan absolut förstå att man kan älska nån och ändå vilja ha sexbiten med nån annan om det inte funkar i nuläget inom förhållandet. Det betyder inte att ni inte kan ha ett bättre sexliv än nånsin ihop i framtiden, men det är inte lag på att ha sex i ett förhållande så huvudsaken är att ni båda trivs och har det bra även om det inte är på det konventionella sättet hela livet.
    Råder dig fortfarande att läsa alla TS inlägg eftersom du uppenbarligen inte har hela historien.

Frun, som nu hellre är otrogen är ligger med sin man, har under mååånga år vägrat sex med TS. TS har på alla sätt och vis försökt väcka hennes lust men då hon vägrat göra något för honom så slutade det med att TS blev "förtorkad" så till den grad att han inte längre har någon sexlust. Det här har alltså pågått under kanske 10 år. 

Jag tycker inte alls att vi ska applådera TS fru. Jag tycker hon är en otroligt egoistisk människa som kräver att TS ställer upp på alla hennes nycker utan att ge något tillbaka. I detta fall att hon ska få ligga runt som hon behagar - trots att hon under 10-talet år hävdat att hon inte vill ligga, inte har någon lust, är asexuell. Märkligt är också att hon först hävdade att det endast var älskaren hon hade lust till men nu verkar det gå bra med vem som helst för nu raggar hon på Victoria Milan, har tydligen lagt upp en profil utan att berätta för TS att hon gjort det..

Tycker också det är märkligt att vare sig TS eller hans fru är intresserade av att försöka finna lusten till varandra, kanske med utomstående hjälp. Denna passivitet, apati och brist på engagemang inför deras gemensamma problem är makalöst konstigt.

Men det är upp till var och en att leva sitt liv som man önskar - så länge man mår bra och inte sårar andra! 
  • Anonym (insikt)
    Anonym (xx) skrev 2013-07-21 20:05:10 följande:
    Insikt;jag har som sagt läst alla inlägg. Jag har mina erfarenheter, mina referenser och har då en annan åsikt än dej fast jag har läst allt.
    Jag håller med om att de borde jobba på sitt gemensamma sexliv, men jag tror fortfarande inte att frun låtsades vara utan lust i 20år för att jävlas, utan att det krävs två ganska passiva personer för att låta det vara trist i 20 år. Inte konstigt att man kan bli väckt av nån annan när det gått stå i egna förhållandet eller att det går bra med andra när det väl kommit igång. Jag har också erfarenhet av att den där apatin kan vara en fasad, ett skydd mot misslyckande.

Jag tycker det bästa är lyckliga förhållanden där båda får alla behov tillfredsställda inom förhållandet, men om just sexlivet är osynkat för dessa två men de ändå vill leva ihop, så får dom göra det bästa av det och jag kan inte se att det är nån katastrof att frun tar just sexbiten med nån annan en period.Jag tror att det bättre att en av dom håller igång sexet än att ingen gör det, som de senaste åren. Jag tror att det ökar chansen till förnyat sexliv ihop , jämfört med att bara låta tiden gå.Men det är min åsikt, färgat av mina erfarenheter i mitt eget förhållande och många samtal med ledsna människor med sexbrist. (vm och fl)
    Jag vet inte riktigt hur nöjd/onöjd ts är, det är svårt att utläsa av inläggen.
    Det är just detta - separat sexliv under en period - som du refererat till ett flertal gånger och som jag vänder mig mot. TS fru har ALDRiG velat haft sex med TS, under 20 års tid. MEN hon har hux flux blivit kåt - men bara på alla andra män utom TS. Så tolkar jag hennes jagande efter en KK på Victoria Milan. Hon är inte ens intresserad av att försöka få till det med TS utan vill bara utforska sin sexualitet (dvs ligga) med andra män än TS. Tror du då att TS och hans fru någonsin kommer att få ett fungerande sexliv??

Jag tror knappast att det handlar om en kort period utan om resten av deras liv. MEN det är TS ansvar likväl som hans fru att möjliggöra ett gemensamt sexliv, bådas ansvar att få till det MED VARANDRA och ingen av dem verkar ha det minsta intresse av det. Så är de nöjda och belåtna så fine.
  • Anonym (insikt)
    Anonym (xx) skrev 2013-07-21 22:58:09 följande:
    Jag håller med om att de verkar uppgivna!
    Jag tolkar ts som att han just nu verkligen inte vill ha sex, inte vill försöka, så att frun inte har det alternativet?
    Jag ser en period med kk som ett sätt för henne att kunna ha tålamod att vänta på att ts ska bli redo att ta tag i deras samliv.
    Men det är klart att hon kanske kunde försöka mer, eller att det kan bli hela livet om han inte ändrar sej, absolut.
    Det är himla svårt att tycka nånting längre i denna tråd, eftersom jag inte blir klok på ts känslor och hur det går.
    För lite input från ts för att det ska vara meningsfullt att spekulera.
    Håller med om att det är svårt att råda eftersom TS är väldigt sparsam med information. MEN om allt TS sagt är sant så tycker jag fortfarande INTE att det är ett alternativ att frun får knulla runt (ursäkta uttrycket) medan TS ensam får ansvara för sin sexualitet.

Jag anser att TS fru är den som har största ansvaret (baserat på den info TS gav i trådstarten och senare inlägg)  för TS nuvarande bristande intresse av sex. Det är hon som dödat hans sexualitet genom att ständigt förneka honom sex och närhet. Men nu - när det passar henne då är det helt okej att ligga runt med vad som helst utom TS??? Hon måste vara den största egoist som vandrat på denna jord. Hur kan hon tycka att detta beteende är okej? Den man hon tillbringat livet med, skaffat barn med, säger sig älska - väljer hon bort till förmån för vem som helst?

Jag blir så arg när jag tänker på att hela deras liv verkar vara baserat på vad hon vill och vad hon känner. Först kväver hon TS sexlust helt eftersom HON inte vill, sen blir hon kåt och då kräver hon att få ligga - med alla och envar utom med TS. Sjukt respektlöst och egoistiskt. Hon är banne mig inte ens värd att kyssa TS fötter  och att TS väljer att stanna och inte ställer några som helst krav på henne och deras relation är obegripligt. För mig men kanske inte för TS.

Men nej, det är inte okej att hon använder sin nyfunna sexualitet mot andra än TS. Hon borde istället jobba häcken av sig för att TS och hon tillsammans skulle hitta ett gemensamt samliv. Men icke! Istället registrerar hon sig på VM och letar efter en ny älskare??? Varför inte försöka väcka TS istället. Varför inte lägga sin energi där istället. Eller varför inte - vänta på att TS hittar sin sexlust. Vad har hon för rätt att leva ut sina lustar när hon under så många år förnekade TS att leva ut sina. Och TS ville bara ha sin fru, vände sig aldrig till någon annan när frun nekade MEN HON ska minsann få det hon vill ha.

Usch, blir så himla upprörd över denna hemska människa! Hoppas att TS vaknar ur sin koma en dag och sparkar ut frun eller åtminstone ryter i åt henne och talar om vad som gäller - om hon vill ha honom kvar. 
  • Anonym (insikt)

TS! 

Så då tycker du att det hon gör inte är positivt? Att det sätt hon behandlar dig på kan uppfattas som negativt. Tja, så tycker nog de flesta som läser det du skriver.

Vad gäller jag-tänkandet. Jag håller med dig - det finns alldeles för mycket av det i dagens samhälle och din fru verkar vara ett typexempel på detta. Du däremot verkar vara helt självutplånande och inte ha några som helst önskemål - förutom att vilja leva med henne. I ett förhållande är man två - ge och ta - oftast på någorlunda lika villkor men för er verkar det som om du står för givandet och hon för tagandet.

Hoppas din sommar varit bra dock och att resten av ditt liv blir likaså! 

• Anonym (insikt)

Micke - det vore så oerhört intressant att få höra vad din fru har för åsikt om ert gemensamma liv, hur hon ser på hur hon behandlat och fortsätter att behandla dig och på vilket sätt hon tycker att hon förtjänar dig? Jag tror inte att vi är många i tråden som anser att din fru är värd dig.

Har du låtit henne läsa tråden? Har hon några kommentarer?

Jag håller med de flesta i tråden. Det låter så oerhört sorgligt det du skriver. Låter som om du har gett upp och insett att du endast får hålla tillgodo med de smulor hon kastar åt dig. Att du inte har rätt att må bra samtidigt som du ger henne ALLT, du ger henne rätt att göra allt som behagar henne utan att önska något tillbaka.

Tur att du bestämt dig för att inte ha sex med henne i alla fall. Då riskerar du ju inte att drabbas av någon könssjukdom i alla fall. Du får väl också hålla tummarna för att killarna hon stämmer träff med inte är några galningar som gör henne illa.

• Anonym (insikt)

Micke!
    Nu tycker jag ännu mer synd om dig och ännu mer illa om din fru. Tyvärr!

Din förklaring tyder på att du gett upp. Att du faktiskt anser att du inte är värd att ha sex med. Att du inte har några egenskaper som gör att din fru eller tidigare kvinnor tänder på dig. Det är sorgligt.

Och det sorgligaste är att din fru faktiskt medverkat till att du fått denna negativa bild av dig själv. Att hon faktiskt år ut och år in har sårat dig och gett din självkänsla och egenvärde - på detta område - en ordentligt törn. Och att hon fortfarande gör det.

Sorry - men den bild du ritade upp innebär att för mig framstår din fru som än mer egoistisk och osympatisk. Hon har totalt underminerat dig genom att neka dig sex och fått dig att tro att det är dig det är fel på. Det har jag mycket svårt att tro på. Jag tror bara att du haft oturen att träffa en kvinna som totalt lindat dig runt sitt lillfinger och fått dig att tro på hennes lögner och bortförklaringar.

Visst - du säger att du nu valt bort sex. Men det är inte sant - det är din fru som valt åt dig! Och nu har hon genom emotionell utpressning tvingat dig att godkänna att hon får ligga med andra eftersom du inte är kapabel att tillfredsställa henne.

Tycker så synd om dig som går miste om så mycket i livet  pga av denna kvinna. Jag önskar att du träffade en kvinna som ser dig för den du är. Som älskar dig för den du är och som åtrår dig och bara dig.

• Anonym (insikt)
    Med Lem skrev 2013-09-20 15:27:06 följande:
    Att hon inte kan styra själv att hon inte känner sexuell lust till dig gör henne lite udda. Jag har hittills inte träffat någon irl som inte kan styra om sin lust till någon man i allmänhet tycker om. Det är en process att gå igenom och den tar en viss tid men om man vill så kan man.

Go figure!
    Håller med.

Tycker att TS beskrivning av sin frus kärlek likväl kan appliceras på hur en kompis känner för en annan kompis.

Jag tycker det känns som om TS fru har kastrerat TS och han beter sig nu som en slö hankatt som är nöjd med att få mat och lite omvårdnad emellanåt. Han nöjer sig med de smulor som hon kastar åt honom men själv behöver hon inte göra något för att jobba på deras förhållande. Hon tycks vara helt likgiltig för hans känslor och hans behov. Att TS säger att hans sexliv tidigare var så dåligt att han inte saknar det känns så hemskt. Vore det självvalt så vore det okej men det är faktiskt hans fru som har kastrerat honom. Det är inte självvalt. Och nu när han är kastrerad så kastar hon sig med liv och lust ut i ett passionerat sexliv med "alla" andra karlar utom honom. 

Det är bara skitsnack från hennes sida att påstå att hon inte attraheras sexuellt av den man som hon säger sig älska. OM hon också valt bort sex så skulle situationen vara helt annorlunda. Men det har hon inte. Självklart attraheras man av den man älskar - om man med kärlek menar romantisk kärlek. I TS fall tror jag tyvärr att det istället handlar om en kompisrelation där hon utnyttjar hans ekonomiska förutsättningar och samhällsställning. Det handlar bara om fasad och pengar för henne och hon betalar för detta genom att ge lite massage och frukost. 

Det som är fascinerande är att Micke inte tycks inse att kärleken inte är ömsesidig. Jag skulle såå gärna vilja höra vad hans fru tycker om situationen. Hur hon resonerar, hur hon kan försvara sitt handlande och på vilket sätt hon tycker att det är okej att inte ens försöka få till en sexuell relation med sin man. Bristen på lust, eller snarare hennes bristande engagemang i äktenskapet är osannolik. Och alla tycks inse det utom MIcke. Jag förstår inte att han inte ser att han ger så mycket mer än han får. Men så länge han känner sig lycklig så...

• Anonym (insikt)
    Anonym (Naken!) skrev 2013-09-21 01:04:57 följande:

Jag håller med ovanstående talare att antingen kämpar man för att hitta lusten eller släppa den andre fri. Att hon fortfarande inte vill ha en sexuell relation med dig låter väldigt konstigt. Och hela scenariot känns väldigt konstigt, just med tanke på dina svar och beskrivningar. Du rättfärdigar och accepterar hennes beteende, och sätter inga gränser för vad du behöver för att känna fig älskad och respekterad. Normala reaktioner vid svek är ilska, sorg eller depression. Du är bara uppgivet accepterande, och det känns inte normalt. Typ som en martyr. Vill ni båda ha en sexuell relation så tror jag absolut det är möjligt. Ni måste ju inte ha sex det första ni gör, utan börja att vara nakna ihop och sakta bygga upp en intimitet. Sov ihop nakna varje natt och planera in några tillfällen under veckan då ni duschar ihop, badar ihop eller ger varandra helkroppsmassage nakna. Eller nakentid framför tvn om barnen är utflugna! Bestäm också att försöka prata om sex, jag vet att din fru tidigare känt sig obekväm med detta, men kanske är det annorlunda nu. Det är verkligen jätteviktigt! Man kan börja försiktigt att uttrycka vad man vill och tycker om. Lycka till!
    molly50 skrev 2013-09-21 15:19:44 följande:

Jo,men om hon nu älskar TS,varför lät hon inte honom få frihet att vara med andra kvinnor när hon saknade lust,precis som han gör för henne nu?
    Jag tycker det är både tråkigt och märkligt. TS verkar vara mer eller mindre uppgiven. 
    Precos. TS fru nekade honom sex så länge att han till slut blev kastrerad. Eller snarare känner sig kastrerad. Hon mer eller mindre påstod sig vara asexuell men är ju bevisligen inte det.

Tidigare skrev Micke att hon påstod att hon bara hade lust till sin älskare, pappan, men nu träffar hon tydligen både 2 och 3 eller kanske fler män. Mao så har hon lust till alla utom sin man - den person hon säger sig älska?

Jag finner också hennes inställning märklig - om hon nu efter alla år upptäckt att hon inte är asexuell varför vill hon inte dela detta med Micke? Varför vill hon inte dela det mest intima man kan dela med en annan person med sin man? Och stackars Micke tycker det är okej eftersom han tydligen är en dålig älskare, för det har tidigare partners också sagt till honom.

Usch, blir så upprörd när jag tänker på hur frun behandlar MIcke. Hennes totala ignorans och ovilja att få till ett samliv med sin man. Och hans uppgivenhet inför situationen. Jag hoppas dock att han känner sig lycklig med det han får av henne. Jag hoppas att hon IRL är en trevligare person än hon framstår från. Jag hoppas också att hon en dag vaknar upp och förstår vad hon håller på med och att hon tar bättre hand om sitt äktenskap och Micke.

• Anonym (insikt)
    Med Lem skrev 2013-09-23 17:12:36 följande:

Jag får det till att Micke inte vill ha sex. Hon kanske vill ha sex med honom men han undviker ämnet eller vägrar.
    Tänker man vidare efter den linjen så blir terapins upplägg inte tjänstefel, t ex. Hon kanske har stångat sig blodig mot hans vägran?
    Anonym (xx) skrev 2013-09-23 17:13:35 följande:
    Läser du inte TS? Han vill ju inte ha ett sexliv för närvarande!!  Jag tycker det är respektlöst av dej att föreslå att TS ska ha en älskarinna när han upprepade gånger har sagt att han inte vill ha sex som det känns nu.
     Varför skulle han, för att det skulle bli "rättvist" på ett barnsligt sätt? 

Dom har ju redan en öppen relation nu, frun är öppen med att hon har älskare, erbjuder sej att avstå om TS vill. Suck.
    Jag får det till -precis som jag skrev ovan - att Micke avstår från sex eftersom både hans fru och tidigare partners har sagt eller handlat på ett sätt som gör att Micke tror att han är en dålig älskare. Det har Micke själv skrivit i ett inlägg.

MIcke har mao inte valt att inte ha ett aktivt sexliv utan har långsamt under alla år - efter att ha blivit nekad sex av sin fru - blivit berövad sin sexlust för att numera vara helt kastrerad.

Ingenstans i Mickes inlägg står det att läsa att hans fru gjort något som helst för att deras sexliv ska bli bättre. Tvärtom har Micke skrivit i tidigare inlägg att han under många år provade allt för att till slut ge upp.

Så hur ni två kan dra ovanstående slutsatser är helt obegripligt. Om ni läser igenom samtliga Mickes inlägg kommer ni också säkert att förstå vad som hänt.

Som kvinna skäms jag över hur Mickes fru behandlar och har behandlat sin man under alla år. Hon framstår som oerhört egoistisk och inte ett dugg intresserad av att ha ett gemensamt sexliv utan vill bara - numera med Mickes godkännande eftersom han är rädd att hon annars ska lämna honom - ligga med andra män.

Som sagt. Så länge Micke är nöjd med sitt liv så är allt okej. Men om man lägger ihop allt han skrivit så framkommer en bild av ett äktenskap där det finns en man med hög social status som har en "troféhustru" som njuter av det goda livet och allt som Micke ger henne utan att behöva ge så mycket tillbaka. En hotellfrukost då och då och en massage och så en massa uppmuntran och bekräftelse när andra är i närheten. Klart hon inte vill förändra sitt liv - men det verkar ju inte Micke heller vilja göra så alles gut.

• Anonym (insikt)

Fast Micke - nu handlar det ju faktiskt inte alls bara om sex längre. Nu handlar det om att hon har ett fast förhållande med en annan man vid sidan om dig. Din fru verkar ha tagit steget mot ett polygamt förhållande - men du verkar inte riktigt ha hängt med i svängarna och förstått det.

Är det detta du vill ha? Var det verkligen det du gick med på?

• Anonym (insikt)

Micke - med risk att bli tjatig!

Din fru lever numera polygamt! Men det verkar gå dig spårlöst förbi.

Du säger att du sagt ifrån - att du inte accepterar att hon visar sig ute med sin fasta älskare men personligen tror jag att hon fullständigt struntar i vad du tycker och bara kör sitt eget race. Precis som hon har gjort genom hela den här sorgliga historien!

Berätta - vad har du sagt till henne? Vilka gränser har du satt? Vad svarade hon? Förstod hon att hon sårat dig och gått över gränsen? Att hon inte respekterat de gränser och regler ni tillsammans bestämt? Backade hon självmant när du gav din syn på det hela eller var du tvungen att övertala henne?

En månad består av 30 dagar - om hon tillbringar 10 av dem + några helger med sin fasta älskare + att hon även träffar några ONS eller sporadiska älskare så innebär det att hon tillbringar MINST hälften av dagarna och nätterna borta från dig. Hon har mao skaffat sig ett socialt kärleksliv parallellt med det liv ni lever. HON LEVER NUMERA POLYGAMT.

Och nej Micke, din fru nöjer sig uppenbarligen inte alls enbart med sex längre. Hon går på konserter, äter middagar och följer med sin älskare på konferenser alternativt tar med älskaren på sina konferenser. 

Var finns du i det hela? Tar hon någonsin med sig dig på konferenser? Delar hon någonsin sina roliga aktiviteter med dig?

Läs nedan vad du själv har skrivit så kanske du förstår vad jag menar... 

Anonym (Undrande) skrev 2014-03-13 22:20:42 följande:
    Hur går det Micke?
    Ja...vad skall man säga? Lite har det väl hänt sedan sist....det känns som en evighet sen jag uppdaterade här. Men i stora drag så lever vi på samma sätt som förut. Tillsammans som väldigt nära och kära. Men hon har sitt sexliv med andra. Eller med en annan främst. Även om hon har haft sex med fler även den sista tiden så verkar det vara främst en man som hon har som fast älskare nu. Och dom träffas väl ett antal gånger i månaden. Kanske ett 10 tal tillfällen eller nåt. Ibland sover hon borta och ibland är hon bara borta en halv dag. Kan vara en söndag eller en vardag eftermiddag + kväll i mån hennes situation på jobbet medger. Det har hänt också att hon tillbringat en hel helg med mannen och då har det i regel varit i samband med någon konferens. Hans...eller hennes.

Men mellan oss har inget förändrats i fråga om hur vi möter varandra och i fråga om närhet. Vi är lika förtroliga och uppriktiga och jag känner att hon trivs med mig och i vårt förhållande. 

Det som möjligen har tillkommit sedan jag skrev här senast (tror jag) är att nu finns det några till som känner till hennes arrangemang. Några av hennes kollegor (blev väl tydligt på någon av konferenserna) och även ett av våra gemensamma bekanta. Ett par vi umgås med ibland. Min fru berättade att hon råkade träffa dom tillsammans med sin älskare när dom var ute på en konsert. Och sen tillbringade dom fortsättningen av kvällen tillsammans alla fyra på en restaurang. Hennes kollegor träffar jag ju inte själv med det här paret träffar vi ibland. Men frågan har inte kommit upp eller inget har påtalats eller frågats. Men min fru har berättat att "dom vet".
  • Anonym (insikt)
    Anonym (xx) skrev 2014-04-06 17:59:12 följande:
    Jag är fasinerad av den här tråden men av en helt annan anledning än många andra.
    Jag tycker både Micke och hans fru är modiga som gör sina egna livsval och är öppna om dem.

Jag blir lite lätt chockad ibland när jag läser trådar på FL , hur vanligt det verkar vara med trekanter, polygami, och framför allt otrohet. Men  alla är olika och de som är polyamorösa eller bara vill ha sex med andra och flera, börjar väl bli mer accepterade och det är öppnare klimat.  Tidningen Amelia hade ett reportage där "att vara den andra kvinnan" hyllades, Victoria Milan ökar stadigt sina medlemmar. Att "ta in en extrakille" låter ungefär som att tända ljus i sängkammaren.

Men den här tråden visar att det gäller att vara udda på rätt sätt. Lite charmigt öppet förhållande eller swinger i en hip storstadsmiljö kanske. Men ve och fasa om ett medelålders par kan hitta en livsstil där den ena får sex, den andra inte vill ha och de delar kärlek och intressen ihop.
    Nä, det är inte vad jag skulle vilja, det är inte vad de flesta skulle vilja, men nu är det här det bästa just nu för TS och hans fru och varför är det mest provocerande att TS verkar rätt så nöjd med sitt liv?

Jag tycker fortfarande du verkar vara en stark och trygg man, Micke, det är generöst av dej att ge din fru sexuell frihet när du inte vill ha ett eget sexliv och jag förstår att din fru älskar dej även om hon har sexet med nån annan. Hon har hittat behov och lever ut en ny sida. Era barn är stora och ni har all rätt att göra  som det är bäst för er just nu. Det kan bli värre, det kan bli bättre, det kan gå åt skogen, men det kan det för oss alla hela tiden.

Om jag skulle vara din fru skulle jag tycka det var helt underbart att få ha ett hett sexliv fast min älskade inte längre vill ha sex. Annars skulle det vara riktigt sorgligt, att skiljas bara pga osynkad sexlust. Starkt att du orkar gå in här ibland och svara fast du får så mycket skit från folk som blir provocerade av erat ovanliga arrangemang.
    Fast nu är det inte bara sex hon delar med andra. Hon har tydligen skapat sig ett parallellt liv - ett socialt liv - som hon delar med en fast älskare och några ons och som upptar mer än hälften av månadens dagar. Hon tillbringar tydligen allt mindre tid med Micke och alltmer tid med sina älskare. Som hon inte bara njuter av sexuellt utan också umgås med på ett socialt plan.

Micke håller på att bli akterseglad, sakta men säkert, fyller hans fru sitt liv med sina älskare och intressen som hon vill utöva utan Mickes deltagande.

Det finns inget vackert i denna historia tycker jag. Bara en självisk hustru och en uppgiven make, ett äktenskap som kantrar kraftigt åt hustruns håll och lämnar Micke ensam.

Tragiskt och sorgligt!
  • Anonym (insikt)

Min spontana tanke är - vad ska din fru ha dig till Micke?

Den enda hon verkar vilja ha från dig är pengarna du förser henne med. Statusen och livsstilen.

Jag väljer att citera några saker från din text Micke som jag reagerar starkt på:

"Jag lever mitt liv. Dom lever sitt. Min fru råkar röra sig i gränslandet." 
    - med andra ord Micke så inser du faktiskt att du och din fru inte längre har ett gemensamt liv utan att du lever ditt och din fru väljer att dela det med dig ibland. När hon har lust, helt på hennes villkor.

"Jag skrev tidigare om att några i vår bekantskapskrets fått nys om upplägget här hemma och att min fru och hennes älskare träffat ett annat par en kväll. Sen har min fru styrt undan allt sånt och försöker hålla isär världarna."
    - återigen Micke. Du skriver själv att din fru lever i två olika världar när det i själva verket är en omskrivning för att din fru numera lever polygamt. Hon har lever med (minst) två olika män och det är inte längre frågan om sex. Såsom hon ville få det till i början. Frågan är om du själv ens märkt att hon gradvis har flyttat fokus från det sexuella till det känslomässiga samlivet med en annan man?

"...men min fru blev faktiskt tillfrågad av en väninna om en par-middag tillsammans med hennes älskare. Hon tackade nej. "
    - som skrivits redan - väninnan har full insikt i att din fru numera har två förhållanden. Ett med sin man och ett med sin pojkvän. Frågan är väl bara vilket av dessa två liv som din fru värdesätter mest? I början när allt uppdagades sade hon att hon var beredd att ge upp sexet med andra män men vi som följer tråden har för länge sen insett att det inte längre handlar enbart om sex för din fru.

"Just nu är hon bortrest över en veckoresa med sin älskare och kommer hem till helgen. Själv kom jag precis hem efter att ha legat under kniven och inlagd några dagar för att fixa till en krånglande muskel i benet."
    - och återigen sätter din fru sina egna behov före dina. Hon säger att hon älskar dig men när du behöver henne väljer hon att åka bort på en veckas semester med sin pojkvän/älskare istället för att vara hemma och hjälpa dig. 

" Så vi får se i helgen hur hon har haft det."
    - och så din avslutning som säger allt egentligen. Det enda som räknas är vad din fru vill. Ditt välmående är en bagatell och av underordnad betydelse i ert äktenskap. I nöd och lust heter det visst och det var det ni lovade varandra en gång i tiden. Nuförtiden är det enbart din fru som förlustar sig och du som lever i nöd. Det var nog inte riktigt så tanken var att det skulle fördelas. 

Micke - när ska det bli din tur att ta för dig av livet? När blir det din tur att känna lust? {#emotions_dlg.flower} Livet är inte bara till för att överleva - det ska levas!

• Anonym (insikt)
    Micke - det vore roligt att få en uppdatering om vad du och din fru gör gemensamt. Hur ser ert gemensamma liv ut?

Det enda vi får höra är att hon tillbringar MINST halva sin tid, sitt liv med sin fasta älskare. Det är resor hit och dit, konserter, middagar, fester med era gemensamma vänner.

Vad är din roll i ert gemensamma förhållande?

Som jag ser det så är älskarens roll upptagen. Så är även makens roll eftersom hennes sociala sällskapsliv numera äger rum tillsammans med älskaren och inte med dig. Jag ser tyvärr inte heller att du har bästa vännens roll - även den verkar den faste älskaren ha lagt beslag på. Hon tillbringar ju mer tid med honom än med dig.

Så jag upprepar min fråga - vilken roll spelar du i din frus liv. Enligt hennes sätt att se det?

I mina ögon är det precis som du säger - trygghet. Men en ekonomisk trygghet och stabilitet och inte en emotionell. Du ger henne möjlighet att leva sitt liv som hon vill - utan att ställa några som helst motkrav på kärlek, ömhet, vänskap - allt sånt som hör ett äktenskap till. Din fru är säkerligen supernöjd - hon utnyttjar dig och dina pengar som en bas. Hon kommer tillbaka till dig med jämna mellanrum för att försäkra dig om att hon är "din" och så tankar hon av dig din kärlek, din uppmärksamhet och dina pengar .

Du kanske upplever att du lever ett fullödigt liv Micke men den sorgliga sanningen - som alla läsare av tråden sedan länge insett - är att du endast nöjer dig med de smulor som livet kastar till dig. 

OCH operationen är en big deal. Vilken hustru/vän överger sin make/vän när han ligger inne för operation och efterkommande konvalescens? Visst det var inte livshotande och det var planerat MEN om din hustru hade älskat dig så hade hon satt dina behov framför sina. För de allra flesta är det en självklarhet att man ställer upp för sin partner när denna behöver hjälp men din fru väljer att åka iväg på en resa med sin älskare!!!!?????

Micke - hur högt och hur länge ska vi behöva skrika för att du ska förstå att din fru inte längre är din fru! Hon är inte ens din vän. Det var länge sen hon övergav dig! 

Önskar så att du kunde ta till dig av det alla skriver. Att du kunde öppna ögonen och äntligen SE din fru för vad hon är. En fullblodsegoist som inte gör någonting alls för sin make - inte utan att först säkerställa att hennes alla behov är tillfredsställda.

Kan du inte göra ett experiment Micke. För oss alla här inne! Berätta för din fru att du har fått nog och att hon nu får välja mellan dig och ert äktenskap och den livsstil hon har. För visst inser du att relationen hon har med sin älskare är långt mer än sexuell? 

• Anonym (insikt)

Micke - skönt att höra att du bara delger dig en del av historien och ditt liv. Märkligt dock att du väljer att bara berättar det som ger oss läsare en skev bild. Varför kan man fråga sig? Varför vill du inte ge oss hela bilden?Varför vill du inte berätta för oss hur ert gemensamma liv er ut? 

Det där med hur stor del av tiden hon tillbringar med sin älskare. Micke - gå tillbaka och läs dina egna inlägg!. Jag kommer inte ihåg exakt vilka nummer de har men det "värsta" exemplet var i början av året. Och vad gäller din konvalescens - då var hon borta en hel vecka, lika lång tid som din konvalescens. Om din procentsats gäller så innebär det alltså att det dröjer mer än en månad till nästa gång hon träffar sin älskare?

Den bild du gett oss här i tråden beskriver väääldigt många ensamma helger och veckor för dig och såvitt du inte ljugit för oss så är det betydligt mer än 10-15 % hon tillbringar med sin älskare. Din frus nya liv började - som du beskrivit - i slutet av förra året och redan i början av detta år så berättade du för oss att din fru tillbringat många weekends och tjänsteresor med sin älskare. Enkel matematik får det till betydligt mer än tre-fyra dagar per månad som du nu vill göra gällande. 

Eller är det så att den bild du gav oss tidigare inte stämmer överens med sanningen?

Det du fortfarande inte svarar på är hur du ser på HUR din frus relation till sin älskare har förändrats. I början av tråden och under mycket lång tid så kretsade historien om att din fru numera blivit väldigt sexuell och därför "måste" få ligga med andra män för att hon ska må bra. Det hon ville var enbart att få sex. Och det var så er överenskommelse började. MEN nu är inte hennes behov längre av enbart sexuell karaktär. Numera vill hon även ha en känslomässig relation till älskaren, eller snarare pojkvännen. Är det något som du har godkänt? Att hon åker iväg på mysiga weekends med sin pojkvän - eller är det din fru som gradvis (utan att du märkt det) har tänjt på regelverket kring er ursprungliga överenskommelse, som var SEX med andra.

Det vore intressant att höra hur du tänkte när du godkände att din frus relationer gick från enbart sexuell karaktär av ons-typ och enstaka bortakvällar för sex till veckolånga arbetsresor och weekends med en pojkvän av emotionell och social karaktär.

Vore också superintressant att höra hur din fru tänkte när hon umgicks med pojkvännen på olika sociala tillställningar där hon träffade på era gemensamma bekanta. Och vad hon tänkte när hon fick en inbjudan till middag från en gemensam bekant till er - en invitation som inbegrep hennes pojkvän och inte hennes man. Med andra ord är väninnan helt och fullt införstådd med att din fru inte bara har en make utan också en pojkvän.

Och sist men inte minst - vad har din fru för känslor för sin pojkvän? Är hon beredd att dumpa honom för dig? Är det du eller han som är hennes kärlek och prio ett.

Och vet du - det där med operationen! Storsint av dig att låta din fru åka iväg på kärlekssemester med sin pojkvän MEN HELT FEL VAL AV DIN FRU! Älskar man sin man så väljer man också sin man - I ALLA LÄGEN! Det är en självklarhet att man sätter sin partners behov framför sina egna - UTAN ATT PARTNERN SKA BEHÖVA FRÅGA!

Men vi har väl som vanligt inte fått hela bilden...

• Anonym (insikt)
    Cockaby skrev 2014-05-15 11:16:29 följande:
    Jag läst igenom alla dina inlägg i den här tråden, inte andras utöver det som syns i dina citerade inlägg. Den här tråden har berört mig och jag kände att jag ville skriva lite. 

Men jag tycker det är så härligt att få läsa om en så stor kärlek. Att älska sin fru så mycket att man faktiskt klarar av att unna henne att ha trevligt på egen hand, trots att det i det här fallet handlar om sex och inte nån vanlig hobby. Vissa klarar ju inte ens av att låta sin fru träffa sina tjejkompisar så ofta. 

Jag tycker det är väldigt fint av dig att kunna låta din fru ha sex på sitt håll och att ni ändå klarar av att vårda er relation tillsammans. Och inte minst att du klarar av att stå emot försöken från andra här att problematisera det du känner och värdesätter och tycker att du borde ändra på dig. Visst, det bryter mot normen så som ni har det men det betyder inte automatiskt att det ni har är fel. Vissa verkar ha svårt att förstå och acceptera det. Men kom ihåg att det finns faktiskt ganska många därute där det inte är konstigt att ha sexpartners utanför relationen, där de trivs med det och det funkar.

Du och din fru verkar ha stor respekt och kärlek till varandra, kanske inte sexuellt men ni är verkligen partners i livet. Ni har hittat nåt som funkar för er och som ni trivs med. Att ni vågar gå emot normen. Var stolt över det! Och tack för att du delar med dig och verkligen visar att man inte måste följa normen utan själv kan välja den väg som passar en.
    Kan inte låta bli att fråga dig! VAR någonstans i alla Mickes inlägg har du sett att Mickes fru ger samma kärlek som han ger henne?

Jag har följt tråden till och från under snart 1,5 års tid och jag kan inte påminna mig om att jag i något enda inlägg av Micke har sett bevis på att Mickes fru älskar honom tillbaka. Att hon på något som helst sätt återgäldar det han gör för henne.

Du kallar det Micke ger henne kärlek - jag kallar det rädsla! Rädsla att bli övergiven och bli ensam. Det Micke tyvärr inte verkar inse (nu utgår jag endast ifrån den info han har lämnat och inte det han säger att han utelämnat) är att han redan är ensam i deras äktenskap.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad