Anonym (xx) skrev 2013-07-21 22:58:09 följande:
Jag håller med om att de verkar uppgivna!
Jag tolkar ts som att han just nu verkligen inte vill ha sex, inte vill försöka, så att frun inte har det alternativet?
Jag ser en period med kk som ett sätt för henne att kunna ha tålamod att vänta på att ts ska bli redo att ta tag i deras samliv.
Men det är klart att hon kanske kunde försöka mer, eller att det kan bli hela livet om han inte ändrar sej, absolut.
Det är himla svårt att tycka nånting längre i denna tråd, eftersom jag inte blir klok på ts känslor och hur det går.
För lite input från ts för att det ska vara meningsfullt att spekulera.
Håller med om att det är svårt att råda eftersom TS är väldigt sparsam med information. MEN om allt TS sagt är sant så tycker jag fortfarande INTE att det är ett alternativ att frun får knulla runt (ursäkta uttrycket) medan TS ensam får ansvara för sin sexualitet.
Jag anser att TS fru är den som har största ansvaret (baserat på den info TS gav i trådstarten och senare inlägg) för TS nuvarande bristande intresse av sex. Det är hon som dödat hans sexualitet genom att ständigt förneka honom sex och närhet. Men nu - när det passar henne då är det helt okej att ligga runt med vad som helst utom TS??? Hon måste vara den största egoist som vandrat på denna jord. Hur kan hon tycka att detta beteende är okej? Den man hon tillbringat livet med, skaffat barn med, säger sig älska - väljer hon bort till förmån för vem som helst?
Jag blir så arg när jag tänker på att hela deras liv verkar vara baserat på vad hon vill och vad hon känner. Först kväver hon TS sexlust helt eftersom HON inte vill, sen blir hon kåt och då kräver hon att få ligga - med alla och envar utom med TS. Sjukt respektlöst och egoistiskt. Hon är banne mig inte ens värd att kyssa TS fötter och att TS väljer att stanna och inte ställer några som helst krav på henne och deras relation är obegripligt. För mig men kanske inte för TS.
Men nej, det är inte okej att hon använder sin nyfunna sexualitet mot andra än TS. Hon borde istället jobba häcken av sig för att TS och hon tillsammans skulle hitta ett gemensamt samliv. Men icke! Istället registrerar hon sig på VM och letar efter en ny älskare??? Varför inte försöka väcka TS istället. Varför inte lägga sin energi där istället. Eller varför inte - vänta på att TS hittar sin sexlust. Vad har hon för rätt att leva ut sina lustar när hon under så många år förnekade TS att leva ut sina. Och TS ville bara ha sin fru, vände sig aldrig till någon annan när frun nekade MEN HON ska minsann få det hon vill ha.
Usch, blir så himla upprörd över denna hemska människa! Hoppas att TS vaknar ur sin koma en dag och sparkar ut frun eller åtminstone ryter i åt henne och talar om vad som gäller - om hon vill ha honom kvar.