Inlägg från: Anonym (insikt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (insikt)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Förbluffad01 skrev 2013-05-19 19:08:43 följande:

Kära Micke! Den senaste utvecklingen är ju helt sanslös!

Jag har följt dig från starten av din tråd och lider verkligen med dig.

Otrohet kommer nästan alltid med ett högt pris.

Hittills är det dock DU som fått betala hela priset. Din Fru har ännu inte behövt ta något som helst ansvar för vad hon ställer till i ert äktenskap!

Hon är nu så djupt känslomässigt involverad med sin älskare att hon inte längre kan förmå sig att ta hänsyn till dig. Nu är det bara hon som gäller. Hon frågar inte hur du mår, bryr sig inte om dig oavsett vad hon säger! Hennes agerande talar sitt tydliga språk. 

Tyvärr Micke så har nog tåget gått nu. Du hade kanske haft en chans när du kom på henne i december om du gått fram och visat dig, tagit tag i henne och släpat hem henne och sedan samtalat hela natten.

Det är nu fem månader sedan du kom på hennes Otrohet och du låter henne fortsätta med sin älskare utan någon som helst konsekvens för henne. Hennes Otrohet hade säker också pågått ett tag redan när du kom på henne.

Din fru håller på och skiljer sig från dig Micke!

Det är hög tid att du inser detta nu! Hon är dock för feg för att själv tala ärligt med dig och gömmer sig bakom er Familjeterapeut som helt går hennes ärenden genom att först rekommendera att hon spenderar mer tid med sin älskare (Finlandskryssningen) och nu se till att DU flyttar från ER villa och lämnar fältet öppet för din fru och hennes älskare!

Gissa vem som kommer att tillbringa nätterna tillsammans med DIN fru i DIN säng i ER villa nu när du flyttat ut! Det kommer säker inte att dröja ens en vecka innan han blir inviterad.

"Vi har sagt att vi skall testa det här i ett halvår och sen se hur vi känner då."

Du kan väl ändå inte tro på att när det gått ytterligare ett halvår så skall du få flytta tillbaka till villan och bo med din fru igen?

De skrev i trådstarten: "Jag känner mig sårad. Jag känner mig lurad. Jag känner mig kastrerad, förminskad, hånad och väldigt väldigt omanlig. Ovärdig. Pinsam."

I senaste inlägget: "Så nu håller jag på och flyttar ut ur villan. Jag har lyckats komma över en 1a på nb en bit utanför samhället till låg hyra. Blir till att hålla i slantarna nu med dubbelt boende och leva sparsamt. Jag hatar det här - det var inte det här jag ville."

Snälla Micke, använd dessa känslor nu och bli förbannad så att du kan börja agera. Du kommer inte att leva med din fru i framtiden, det finns inte längre någon väg tillbaka!

Du skall nu ta över initiativet:

1. Kontakta omedelbart en egen terapeut så att du kan få ett stöd i DIN frigörelse och inte hamna i den "mörka korridoren" du beskrivit tidigare.

2. Sedan lämnar du direkt in en skilsmässoansökan till Tingsrätten. Eftersom ni har gemensamma barn blir det säkert en 6 mån prövotid. Lämna sedan kopia till din fru så att hon får börja fundera över att nu är det dags att börja "betala" för sitt agerande.

3. Prata med era barn så att de förstår vad som pågår.

4. Informera släkt och vänner om vad som pågår och anledningen till att du flyttar ut är att din fru är otrogen sedan lång tid och ostört vill kunna fortsätta med detta.

5. Om hon nu skall sitta kvar i er villa  under prövotiden så skall du inte betala några som helst kostnader för hennes boende under tiden. Det får hon lösa själv. Du behöver dina pengar till din egen lägenhet och din nystart i livet.

6. Under tiden ser du till att huset snarast blir lämnat till mäklare för försäljning. Din fru få helt acceptera att det kommer folk på visningar och flytta ut så snart ni har en acceptabel köpare. Du vill inte längre bo i detta hus med alla minnen av din tidigare familj.

7. Sedan skall ni direkt inleda en bodelning, där ni delar allt på lika villkor.

När prövotiden är slut om 6 månader så skall du redan vara klar med din fru och alla förberedelser för skilsmässan och på god väg mot ditt nya liv. Det kan bli hur bra som helst! Du är bara halvvägs ännu i ditt vuxna liv!

Lycka till Micke! Jag håller tummarna för dig.

Ta tag i detta nu, sätt igång omedelbart vänta inte en sekund längre, annars går du under och din fru seglar vidare som om inget hänt.

Micke! Skriv här och rapportera att du nu inlett din frigörelse och inte längre accepterar att bara ge utan att få något tillbaka

Bravo Förbluffad01! Du lyckades klämma in allt i ett inlägg. Jag, och många med mig, har sagt detsamma i flera olika inlägg men ditt täcker verkligen allt.

TS - Micke!
    GÖR SOM Förbluffad01 säger. Det är en utmärkt plan. Förbluffad har helt rätt - din fru har nu fritt spelrum att göra precis som hon vill. Och inte vill hon ha dig just nu. När du lämnar (flyr) fältet och lämnar det öppet är det bara en tidsfråga innan älskaren tar din plats i er gemensamma säng.

VILL du ha det så? 
  • Anonym (insikt)

TS  - Micke!
    Ditt beteende är för mig helt obegripligt!

Du skriver att du läst att en del kvinnor som skriver i tråden skulle gjort som din fru. Vad jag vet är det bara en kvinna som skrivit det. Alla vi andra är helt oförstående för vad din fru håller på med. Att hon behandlar dig som en dörrmatta och fortsätter att förödmjuka dig och kränka dig.

KRÄV att hon avslutar. Hur ska ni någonsin hitta tillbaka till varandra när ni inte gör tillstymmelse till ansträngning. Du ger upp, lägger dig platt så snart terapeuten kommer med någon korkat förslag till din frus förmån. Din fru struntar högaktningsfullt i dina känslor och fortsätter att bedra dig.

HUR F-N kan du älska henne? Maken till självisk kvinna har jag inte hört make till. Du skriver att hon säger att hon skulle ge upp sin älskare om du bad henne/ställde krav på det SÅ VARFÖR GÖR DU INTE DET? Du hoppas att hon ska välja dig självmant. MEN VARFÖR ska hon göra det? Nu får hon ju knulla sin älskare hur ofta hon vill - du tillåter ju det samtidigt som hon säger att hon inte har någon lust till dig. Nej, tacka f-n för det - hon älskar dig inte längre. DU kan väl inte vara så naiv att du inte förstår att din fru redan har valt älskaren? Att hon vill ha honom och inte dig. Enda anledningen till att hon inte lämnat dig redan är att älskaren tvekar. Och så kan ju er fantastiska villa vara en annan anledning. DIN FRU HAR I DAGSLÄGET INGEN ANLEDNING ATT VÄLJA DIG!! 

Så länge du tillåter det här kommer det inte att hända ett skit mellan dig och din fru. Du beter dig som en toffel och tillåter henne att ha två relationer, en med sin älskare/älskade (för du är väl inte så naiv att du tror att det bara handlar om sex - en kemisk reaktion?) och en med sin make/familjefar/försörjare. Du ställer inga krav på henne. Du ställer inget ultimatum.

SLUTA toffla - tala om för henne att du älskar henne och att du inte orkar längre. Att det är dags för henne och välja. Älskar hon dig - som du tror och säger - så väljer hon ju dig utan att blinka.Det har hon ju själv sagt.  Men jag tvivlar starkt på det. Hade hon älskat dig hade hon naturligtvis brutit med älskaren för länge sen - eftersom det bara handlar om sex??? Och det är antagligen därför du inte gör något - du är rädd att få bekräftat att hon inte älskar dig längre.

Arrrrgh! GÖR NÅT ÅT DIN SITUATION INNAN DET ÄR FÖR SENT!

VAKNA MICKE!!!!  

• Anonym (insikt)
    Millicent skrev 2013-05-24 13:21:42 följande:
    Jag tycker att TS är mogen på många sätt. Det är vuxet att inse att man inte kan kontrollera andra människor och att man i grund och botten inte kan kräva hur som helst av andra människor att göra eller känna eller tänka som man vill. Vad man kan göra är förstås att fundera igenom vad man vill och vad man vägrar gå med på och då knyta det till sig själv. Det är alltså skillnad på att kräva att någon ska göra si eller så och att gå till sig själv och komma fram till att man inte tänker acceptera att vara med i relationen om någon gör si eller så. För vissa kan det säkert låta som ordvrängeri men det är det inte. 

TS står ju mitt i en kris och det är baske mig inte lätt då att veta vad som är upp och vad som är ner. Bölder behöver mogna innan man skär i dem. Det kan vara lika här. Det behöver mogna lite mer innan det är dags för beslut och handling. 

TS älskar sitt livsverk. Nu står han inför att eventuellt säga hejdå till att leva kvar i det och istället göra det helt till minnen. Det får man nog räkna med att det kan vara oerhört smärtsamt och att det kan ta tid. TS behöver tänka ut hur mycket han vill kompromissa bort av sig själv för att få ha livsverket kvar som en aktiv del i sitt liv. Just nu verkar det kretsa främst kring det? Alltså hur man gör för att rädda det som räddas kan. Kanske kan han komma fram till att att han inte vill kompromissa bort sig och att han hellre tar att omvandla det till ett avslutat kapitel och att han hittar nya vägar? Jag hoppas att det landar där till slut. Att TS till slut ställer sig rätt frågor. Ser verkligheten och frågar sig hur han vill ha det. Jag känner en del människor som aldrig behärskat den konsten i och för sig. Som fastnar i att vilja att andra ska si eller så för då blir det bra. Om bara hon... om bara han... om bara det... 

Ta reda på vad du vill ha ut av ditt liv eller din relation. Ta reda på om din partner verkar  i samma riktining. Gör hen det så jobba på. Strävar partnerns vilja åt ett helt annat håll? Vill hen ändra riktning? Om inte, vill du ändra rikting? Om inte står ni inför en klyfta ni inte är beredda att överbrygga. Är den avgörande är förhållandet över. 
    Moget att inse att man inte kan kontrollera andra människor. Det hindrar dock inte TS från att berätta hur han känner inför allt detta och tala om för sin fru att hon nu måste välja eftersom han inte orkar längre. Märk väl - det här har pågått mer än ett halvår och TS och hans fru glider längre och längre ifrån varandra. TS exkluderas  från processen med terapeuten och frun lever sitt dubbelliv med älskaren - med TS goda minne - de kommer allt längre ifrån varandra.

Du kallar det moget - jag kallar det att sticka huvudet i sanden och inte ta ansvar för sin egen situation och välmående. 
  • Anonym (insikt)
    Med Lem skrev 2013-06-03 19:22:34 följande:
    Jadu, Micke.
    Jag kan bara säga att då har du ett steg kvar: gå i terapi för att få igång ditt eget sexliv. Vare sig du vill eller ej så har du haft ett sexliv och det har hon med ditt bistånd kvävt. Varför ska du inte bota vad som uppenbarligen är en skada du har fått? Sen kan ni väl ha var sina sexpartners.

En sak till. Hans fru förtjänar att få veta. Ni samarbetar tre stycken om att krossa henne. Är det bra?
    Så sant! Instämmer till fullo!
  • Anonym (insikt)

Ja du Micke!
    Återigen står din fru som vinnare och du som förlorare. Vad får DU ut av detta? Ni står och stampar på precis samma fläck som förut - din fru vill både ha kakan och äta den. Dvs hon vill bo i fina villan, med fina grejerna och god ekonomi och samtidigt få leva ut sina lustar och göra vad f-n hon vill - MED DITT MEDGIVANDE!!!?

Det är sjukt respektlöst av henne att lägga över beslutet på dig. Att du ska behöva bli skurken som "begränsar henne". Hur sjutton kan du ens tänka tanken. Har hon inga skrupler, inget samvete över att göra dig och älskarens hustru illa. Din fru är otroligt egoistisk och sätter alltid sina behov och känslor framför dina. Om hon älskade dig skulle hon utan att tveka ha avslutat förhållandet med älskaren och tydligt visat hur mycket hon ångrar sig och att hon väljer dig. 

Så som det är nu så lever du under förtäckt hot - "om du vill så lämnar jag min älskare!". Underförstått - om du tar ifrån mig min leksak så kommer jag att bli olycklig och därmed också du. Ingenstans i din berättelse ser jag några tecken på att din fru älskar dig - det hon älskar är ert gemensamma liv och den höga standard ni kan upprätthålla tillsammans. Därav vill hon att du flyttar hem igen - inte för att hon älskar dig - för hon kan inte tänka sig att göra några som helst uppoffringar för din skull.

MIcke - jag tycker du ska tänka om! Vänd på steken och säg till din fru (och hennes hemska terapeut) att - om du älskade mig skulle du inte tveka att göra slut med älskaren! Kräv dessutom att ni båda återupptar ert sexliv. Visst, du säger att din lust helt har försvunnit under åren pga att din fru inte haft någon sexlust. Men nu har hon ju hittat den. Varför kan hon inte kanalisera sin lust på dig? Hon använder ju älskaren enbart för sex - men sex med känslor är ju ännu bättre så då vore det väl naturligt att slösa det på dig istället för älskaren. Och säg inte att du är nöjd med att ha blivit asexuell - det är din frus beteende genom åren som tvingat dig att bli det - utan ta tag i din situation. Kräv att ni tillsammans går till en sexterapeut om det behövs - annars kräv närhet, även i sängkammaren.

Och se upp! Sex utlöser starka känslor! Förr eller senare är risken stor att din fru och hennes älskare blir kära i varandra. Personligen tror jag redan det har hänt. Varför skulle de annars fortsätta? Sex är inte så viktigt att man väljer fortsätta såra andra människor. Jag tror att de är kära i varandra men att älskaren inte vill lämna sin fru och familj medan din fru älskar det liv ni två lever. Som sagt - de båda är vinnare, de har kakan (sina familjer) och äter den (kärleken till varandra).

Jag ser inget lyckligt slut på din historia Micke om du inte - som alla i tråden påpekat 100 gånger vid det här laget - tar tag i din situation och börjar ställa krav. När du gör det kommer du antagligen att få höra en helt annan sång från din fru. Sången om kärlek till älskaren och inte dig. Tyvärr!

Lycka till! 

• Anonym (insikt)
    Anonym (xx) skrev 2013-06-04 15:01:47 följande:
    Ordet "kräva" används mycket här!
    Har ni aldrig hört talas om öppna förhållanden eller vita äktenskap förut? Det låter som om alla måste inordna sej i det levnadssätt som just ni tycker är rätt för er?
    Mår ts bra just nu så är det bra just nu. Det är en period, de hittar nya vägar.
    ...och har du läst alla Mickes inlägg? Det låter inte som det!

Här är det inte tal om öppet förhållande, här är det en fru som under åratal har nekat sin man ett sexuellt samliv och påstått att hon är asexuell för att sedan ertappas med att ha en sexuell (?) relation med en annan man medan Micke undertryckt sin sexualitet för att anpassa sig till sin (numera otrogna) fru.

Men visst, om även Micke tar sig en eller flera älskarinnor - utan sin frus vetskap eller samtycke - så blir förhållandet jämställt. Öppet tycker jag det blir först när båda parter är överens om att det är dessa spelregler som gäller.
  • Anonym (insikt)
    Anonym (xx) skrev 2013-06-04 16:54:49 följande:
    Insikt: jo jag har läst alla inlägg och jag anser att det är ett öppet förhållande även om det bara är den ena som vill ha nån annan just nu. Jämställt behöver inte vara att man gör exakt samma val.
    Ts kom på henne men har redan från början haft inställningen att inte ställa ultimatum, han tyckte tom det var lite häftigt att hans fru hade en okänd sida.
    Det är lite ologiskt att säja att frun "påstod sej"vara asexuell, medan ts anses tappat den på riktigt. Jag antar att hon tappat/aldrig hittat sin sexualitet, det måste vara stort att hitta den i mogen ålder. Nu har ts gjort detsamma, säkert mycket beroende på deras dåliga samliv men det låter konstigt att det skulle kunna vara enda orsaken. Men han kan säkert hitta den igen. Kanske inte mitt i en livskris bara.
    Öppet förhållande har man väl när båda parter är ense om att man ska ha det oavsett om det är öppet åt ett eller två håll. TS var inte tillfrågad utan ställdes inför fullbordat faktum när han avslöjade (den otrogna) frun. Nu är TS rädd att förlora sin fru och vågar därför inte ställa krav på henne. NEJ, det är INTE öppet - det är infekterat.
  • Anonym (insikt)

Men Micke!
    Var ditt och din frus gemensamma sexliv så dåligt att du inte vill uppleva denna närhet med henne igen? Anser inte du att sex är den ultimata kärlekshandlingen man kan uppleva? Och vill du inte att ni ska uppleva det tillsammans? Varför gör ni inte en ansträngning att hitta tillbaka till varandra även på detta plan? Och varför vill inte din fru uppleva detta med dig? Varför väljer hon bort dig?  

Vad gäller hustrun till "pappan". Om det är så att hon gett pappan tillåtelse att ligga med andra kvinnor så tycker jag att det mest renhåriga är att faktiskt kräva bevis på det - att både din fru och du gör det. Du säger att du känner igen det här med dåligt sexliv när man har småbarn - ja och se vad det har lett till för dig - men det är ingen ursäkt att ligga med andra. Jag tvivlar starkt på att denna kvinna har gett sitt godkännande och det vore mer renhårigt av din fru att bryta kontakten med pappan och skaffa en/flera singel-KK. Om du är orolig för henne så kan du vara med och välja ut dem - du kan träffa dem och kolla upp dem innan du säger okej. Det är inte sjysst att medverka till att andras förhållanden sätts på spel bara för att man vill ha sex. Och eftersom det bara är för sex de träffas så är ju pappan utbytbar. Eller...?

• Anonym (insikt)
    Förbluffad01 skrev 2013-06-15 18:44:26 följande:

Ja du Micke!

Sveket mot dig, din frus älskade man, gav henne inte så dåligt samvete att hon skulle tänka sig bryta med älskaren, inte ens efter att hon blivit avslöjad.

Men hon vill inte riskera att bli avslöjad som svikare inför älskarens fru??!!
    Kom hon på det själv efter drygt ett halvårs kontinuerligt svikande?

Hur skall ni kunna hitta tillbaks till varandra och få en ny framtid tillsammans? 
    Instämmer till fullo och hoppas innerligt att tråden är ett stort fett troll för inte kan väl någon människa vara så god och godtrogen som "Micke2?
  • Anonym (insikt)

Ja, stackars din fru. Det är verkligen synd om henne som inte får sex. Har du berättat om hur du mådde i alla år du hon "sexstrejkade" vilket ledde till att din sexlust helt har dött? Är det inte synd om dig också?

Tycker fortfarande allt låter så konstigt. Om det nu bara är sexet hon är ute efter så kan hon väl ha det med dig. Sök hjälp Micke! Och be din fru hjälpa dig. Varför inte börja med att ge varandra massage, så erotiskt som ni känner för. Njut av varandras kroppar utan att ha sex men av närheten man får när man är naken. Smekningar, kyssar - det finns så många sätt att väcka lusten på. Varför vill ingen av er ens försöka?

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad