Inlägg från: Anonym (insikt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (insikt)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

TS. Menar du på fullaste allvar att du tolererar att din fru fortfarande träffar pappan regelbundet. Att hon får åka på kryssning med honom. Att hon får göra vad helst som faller henne in medan du sitter och väntar. På vad? Kan du verkligen leva ditt liv så här.

Och var är kommunikationen? Det minsta du kan begära är att hon delar med sig av sina tankar, att hon berättar vad hon gör med pappan, vad de diskuterar. Hur kan du veta att hon  inte i just denna stund planerar att lämna dig?

Och vad gör terapeuten för dig? Vad gör hon/han för att främja ert förhållande. Din beskrivning av terapeutens tillvägagångssätt låter mycket märkligt. Inget av det ni gör på mötena gör något för att främja er gemensamma relation. 

Var finns du i allt det här? Vem tar hand om dig och dina känslor. Var finns ni och ert gemensamma liv? 

• Anonym (insikt)

TS, det låter som om du för tillfället nöjer dig med situationen som den är. Att ni planerar semestrar tillsammans låter bra men jag undrar fortfarande om ni pratar om er relation - hemma. För ni några samtal om hur ni ser på framtiden. Har du gett henne någon deadline (det är tre månader sen du startade tråden)?

Och din fru. Frågar hon hur DU mår. Vill hon veta hur du känner och vilka tankar du har. Är hon intresserad av DIG? Visar hon att hon älskar dig? Får du någon närhet av henne (förutom sex?)? Är hon attraherad av dig, åtrår hon dig som man? 

Jag förstår inte att du finner dig i att hon har en sexuell relation med en annan man och inte med dig. Med vilken rätt utesluter hon dig från den delen av sitt liv? Hon har tidigare sagt att hon inte haft någon sexlust och att det var därför ert sexliv dog. Men nu har hon bevisligen det. Så vad är anledningen till att hon inte vill dela detta med dig. Tycker du ska fundera över detta eftersom det tycks vara den springande punkten.

Det borde vara enkelt - hon säger att hon älskar dig och vill leva med dig och det enda som felades i er relation var hennes obefintliga sexlust. Nå, nu har hon funnit den så varför står ni fortfarande och stampar på samma fläck? Vad är det hon funderar över? Vad är det hon är så förvirrad över? Det kan väl möjligen inte vara så att hon fått känslor för den andre?

• Anonym (insikt)

TS. Det är klart att det inte är så enkelt som jag lite provokativt skrev i mitt tidigare inlägg men det jag funderar över är hur du och hon ser på er framtida relation. Det låter som om ni har svårt att komma framåt - och det blir ju inte enklare av att ni inte pratar om er gemensamma relation och framtid. Jag får intrycket att ni är ganska nöjda med hur ni har det just nu och att ni egentligen inte vill ändra på något. Varför går ni då till en terapeut? Vad är syftet?

Hon
    - har fått tillbaka sin sexlust
    - hon har ingen lust till dig
    - åtrår en annan man
    - hon tillfredsställer sin sexlust med en annan man
    - bryr sig inte om hur du mår 
    - får bekräftelse av två män
    - hon är trygg med dig och litar på att du stannar kvar hos henne oavsett vad hon gör
    - har frihet att gå och komma som hon vill

Du
    - har tappat/valt bort din sexlust
    - du nöjer dig med några vänliga ord och beröring
    - nöjer dig med att hon bor kvar med dig 
    - vill inte skilja dig
    - du vill ha henne kvar
    - älskar henne 

Ni
    - lever i ett kravlöst, opassionerat förhållande
    - delar inte era tankar och känslor med varandra
    - kramas inte, kysser inte varandra och har inte sex med varandra

Du har skrivit att din fru är förvirrad. Över vad? Jag undrar om det kan var så att din fru inte vet var hon har dig. Att hon upplever att du inte kämpar för henne. Dina inlägg förmedlar en bild av dig som väldigt lugn och sansad, du höjer inte rösten, slår inte näven i bordet - kanske är hon förvirrad av din brist på känslor. Hon kanske tror att du inte älskar henne längre. För om du gjorde det borde du bli förbannad på henne, vara svartsjuk, sätta gränser och ställa krav på henne. 

• Anonym (insikt)
    Anonym (Kvinna) skrev 2013-04-26 19:26:09 följande:

Vill inte män ha samma sak? Kvinnor vill även bli förstådda och lyssnade på. Det får vi från våra väninnor men vi skulle vilja få det från våra män också. Jag tycker att ni män resonerar så onyanserat och förenklat. Man kan inte se en kvinna men utgångspunkt från en man, för vi är inte så. Män och kvinnor är väl alltför olika helt enkelt. Vill verkligen kvinnor att männen skall leda dansen. Visst, en man skall vara en man men leda dansen alltid, det är jag inte säker på. Ni blir då oåtkomliga, ej i relation. Jag vet inte om män vill vara i en relation på samma sätt som en kvinna vill. Inte då ni "hämtat hem henne och fått henne fast". Då kan man slappna av och ägna sig åt sina intressen.
    Fast nu är det ju TS fru som är otrogen och TS som är den tålmodiga som försöker bekräfta frun och låter henne prova sina vingar. Det de senaste tre inläggen försöker förmedla till TS är att han kanske ska ändra taktik och agera lite mer "manligt". I den här tråden är det snarare TS (man) som försöker lyssna till sin frus behov och i sin iver att vara "till lags" suddar ut sig själv.
  • Anonym (insikt)

Bravo Förbluffad. Precis så jag menade i ett tidigare inlägg men betydligt mer inlindat. Naturligtvis måste TS börja agera och reagera.

TS VAKNA NU innan det är försent.

• Anonym (insikt)

Förvånas över din apatiska inställning. Visst låter det som om du har gett upp. Och terapeuten gör absolut ingenting för att hjälpa er att föra er relation framåt. Ni står och stampar på samma ställe fortfarande.

Jag kan inte låta bli att tjata - så här skrev jag i tidigare inlägg:

TS. Det är klart att det inte är så enkelt som jag lite provokativt skrev i mitt tidigare inlägg men det jag funderar över är hur du och hon ser på er framtida relation. Det låter som om ni har svårt att komma framåt - och det blir ju inte enklare av att ni inte pratar om er gemensamma relation och framtid. Jag får intrycket att ni är ganska nöjda med hur ni har det just nu och att ni egentligen inte vill ändra på något. Varför går ni då till en terapeut? Vad är syftet?

Hon
    - har fått tillbaka sin sexlust 
    - hon har ingen lust till dig
    - åtrår en annan man
    - hon tillfredsställer sin sexlust med en annan man
    - bryr sig inte om hur du mår 
    - får bekräftelse av två män
    - hon är trygg med dig och litar på att du stannar kvar hos henne oavsett vad hon gör
    - har frihet att gå och komma som hon vill

Du 
    - har tappat/valt bort din sexlust
    - du nöjer dig med några vänliga ord och beröring
    - nöjer dig med att hon bor kvar med dig 
    - vill inte skilja dig
    - du vill ha henne kvar
    - älskar henne 

Ni
    - lever i ett kravlöst, opassionerat förhållande
    - delar inte era tankar och känslor med varandra
    - kramas inte, kysser inte varandra och har inte sex med varandra

Du har skrivit att din fru är förvirrad. Över vad? Jag undrar om det kan var så att din fru inte vet var hon har dig. Att hon upplever att du inte kämpar för henne. Dina inlägg förmedlar en bild av dig som väldigt lugn och sansad, du höjer inte rösten, slår inte näven i bordet - kanske är hon förvirrad av din brist på känslor. Hon kanske tror att du inte älskar henne längre. För om du gjorde det borde du bli förbannad på henne, vara svartsjuk, sätta gränser och ställa krav på henne.  

• Anonym (insikt)

TS. Om du vill leva resten av ditt liv med din fru - till vilket pris som helst - så tycker jag att ni två ska sätta er ner och prata om hur ni vill ha det. För dig verkar det vara okej att din fru har ett förhållande på sidan om, sexuellt o/e amoröst eftersom du ändå inte har något behov av sex längre. Frågan är vad din fru vill - vill hon leva med dig resten av sitt liv men fortsätta med sin sexuella/amorösa förhållande med den andra mannen (eller någon annan/flera)?

Jag förstår fortfarande inte varför ni går i terapi? Du verkar nöjd med situationen och din fru likaså. För vore hon inte nöjd skulle hon väl antingen lämna dig eller avsluta sin affär.

Jag tror du gör dig själv en björntjänst om du bara sitter ner och väntar. Risken är uppenbar att din fru får känslor för den andra mannen och om hon då tror att du inte bryr dig - eftersom du inte ställer några krav på henne - så kanske hon väljer att gå. Och det vill du inte säger du. 

• Anonym (insikt)
    Med Lem skrev 2013-05-14 18:26:39 följande:
    Om det du säger är sant... BYT terapeut.0
    Instämmer till fullo!
  • Anonym (insikt)

Micke!
    Var finns din vilja i allt det här? Varför lyder ni blint vad terapeuten säger? Det har ju hittills inte lett er framåt. Och varför flyttar inte din fru? Varför ska du få sota för det hon gjort och fortfarande gör.

Låt henne flytta istället så får hon känna på hur det är att leva utan dig, med sämre ekonomi, utan fina villan och alla saker ni gemensamt har skaffat. Utan din kärlek och omsorg i en ny, mindre tilltalande omgivning. Vore nog nyttigt för henne. 

• Anonym (insikt)
    Millicent skrev 2013-05-18 17:29:48 följande:
    Å andra sidan kan det finnas en styrka i att vara den som flyttar på sig och som därmed får en ny tillvaro istället för den gamla med ett hål efter den som flyttade ut. Risken finns att TS då fortsätter sitta fast och bara sakna och känna att det är tomt och att han blev kvar. Flytt= nya möjligheter.
    Absolut! Samtidigt som TS kvinna bereds alla möjligheter att fortsätta vara otrogen eftersom TS inte finns där som en stabilisator. Nu har hon ett helt hus för sig själv att bjuda in den andre till, de behöver inte ens smyga på jobbet, båtresor eller hotell (eller vad de gjort hittills).

Tycker fortfarande att TS är ute och cyklar. Så länge han inte talar om vad han vill, hur han känner och faktiskt visar det genom att sätta ner foten så kan hans kvinna inte vara säker på vad han känner. Flytten kan ju även tolkas som att TS samtycker till att hon är fri att göra som hon vill. 
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad