tbtherese87 skrev 2013-02-12 20:48:21 följande:
Hej på er.
Jag och min sambo (blivande fru också) har startat denna stora process i att skaffa barn. Vi båda vill bära barn men vi beslutade att min sambo ska bära barn först.
Jag anser att det var rätt beslut om en ser till vår situation (jag har fast jobb och hon är just nu arbetssökande), men kan ändå känna att jag vill bära ett barn. Men kanske kommer känna helt annorlunda sen när väl jag ser min sambo gravid.
Hur har det varit för er? Har ni båda velat bära barn?
Vi har gjort vårt andra heminseminationsförsök och väntar på att vi ska kunna testa för att se om det tagit sig. Vi är så himla ivriga att få veta om det växer ett litet gryn i min älskade sambos mage.
Jag ville mer än min fru, men av olika praktiska skäl fick hon börja. (Vi bestämde att vi skulle byta om det inte hade tagit sig på tre försök.) Jag var jätterädd att det skulle kännas konstigt, att jag skulle vara ledsen och avundsjuk och att det skulle påverka. Nu vet jag att det var helt rätt beslut. Just det faktum att jag egentligen ville mer, att jag var den som var pådrivande i hela barngrejen, gjorde att det var absolut rätt att hon skulle göra det. Det balanserade vårt förhållande. Ja, jag var ledsen och avundsjuk periodvis, precis lika ledsen och avundsjuk som min fru var på mig periodvis, för att jag fick allt det mysiga men inget av det jobbiga. Det är jättemysigt att ligga i soffan med handen på magen och känna bebisen röra sig, att prata direkt med magen och såna saker.
Med tvåan var det självklart att det var min tur, dels för att jag ändå var lite nyfiken, och dels för att min fru vägrade göra om det. Nu pratar vi lite löst om en trea, men båda tycker att den andra ska vara gravid, så det blir nog inget.