• MeMicha

Mammor som inte ska bära barnet - utan vara det stora stödet

Hej på er alla glada (och förhoppningsvis) blivande mammor. 

Jag och min tjej försöker bli gravida, det är hon som ska bära barnet och jag känner att det vore trevligt att få kontakt med fler som precis som mig kommer att vara den som stöttar och hjälper till. Tänkte att här kanske vi kan stötta varandra på vår väg till att få till ett litet Pyre! Jag har barn sedan tidigare och har varit där hon är nu men jag har aldrig varit i den position som jag nu står inför. 

Önskar er alla som försöker ett stort lycka till och skickar <3 <3 <3 på vägen :)  

• Svar på tråden Mammor som inte ska bära barnet - utan vara det stora stödet
  • MeMicha

För mig är allt så nytt än så jag har inte hunnit mötas av så många kommentarer men eftersom jag har barn sen tidigare så känns det naturligt att det blir hon som får bära barnet. Det finns så många frågor som man kommer att ställas inför och jag ska försöka vara beredd, men ibland är det ren dumhet och dumma frågor får dumma svar ;)

• MeMicha

Ja vi väntar på BIM nu med, när har ni BIM? Vi har det den 2 februari :)

• MeMicha
    Amd skrev 2013-01-25 07:53:24 följande:
    Vi har BIM på tis den 29 jan. Tiden går långsamt. Vi funderar på att testa redan i morgon eller på söndag. Dumt kanske(?).
    Spännande :) håller tummarna för er........ har ni testat? 
  • MeMicha
    Amd skrev 2013-01-31 21:00:15 följande:
    Vi håller alla tummar vi har, hoppas ni får ett plus på söndag. :)
    Stort tack :) 
  • MeMicha

Detta var 2:a försöket ... men fortfarande ingen mens så vi ska kolla i helgen igen om det inte kommit igång innan dess. Tack för omtanken :) 

• MeMicha

Stora kramar till er alla, vi har ett tidigt missfall i bagaget och sist blev det inget, idag börjar vi försöken igen. Hoppas på lycka denna gång. Skickar styrka till er alla <3

• MeMicha

Tack, dock var det svagt så vi hoppas kunna få ett starkare plus om några dagar.... håller tummarna att pluset stannar kvar!! :)

• MeMicha

Jaaaaa :) Det blev det och det verkar som det går vägen 6+0 i morgon. Är jag den lyckligaste, ja eller vi kanske man ska säga. Tack för att du frågade :)

• MeMicha

V 10 nu, vi närmar oss delmål 1 ... v 12 :) Vi har sett Liten på UL och pickande hjärta o allt :) Är så så lycklig 

• MeMicha
    Amd skrev 2013-05-25 23:34:01 följande:
    Hur mår ni och vad händer?
    Vi är numera offentliga med graviditeten. Vänner, familj och arbetskamrater vet. Reaktionen har varit lite blandad. Mest positiv men det har varit jobbigt också. Att se sin tjej bli gratulerad och kramad och själv inte bli det känns ... Ja... Man känner sig något utanför.
    Hur upplever ni andra som är "den andra mamman"?
    Hej 
    Jag känner mig inte utanför men jag tar nog rätt mycket plats för att inte hamna utanför plus att jag har varit med några gånger innan och känner att det är viktigt att hon får ta plats. Hon är mitt huvudfokus nu och jag gör allt i min makt för att hon ska må bra, säkert tycker hon att jag är fånig och tjatig när jag hela tiden frågar hur hon mår och så vidare.

Men visst blir det fokus på den gravida kvinnan. Berätta för folk hur du känner och låt dem veta att det är precis lika för dig i känslan.  
Svar på tråden Mammor som inte ska bära barnet - utan vara det stora stödet