• Thotis90

Fler på utredning ?

miiiiichelle skrev 2013-06-13 13:20:31 följande:

Jag förstår det! Men det finns ju den här tre månaders garantin. Ta det vidare!
    Jag har försökt läsa på om vårdgarantin och om jag har förstått det rätt gäller den bl.a. om man skall påbörja behandling, men spolningen räknas väl inte som en behandling? Det är ju en undersökning. Sambon har erbjudit sig att ringa och trycka på det där så att jag får en tid snart. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-06-14 11:34:32 följande:
    Jo men det borde det väl vara? Det är väl en behandling i utredningen? Ring och kolla med dom.
    Jag har pratat med väntetidskansliet nu och de kunde tyvärr inte göra någonting. Vårdgarantin gäller bara om man skall på ett första besök och om man skall starta behandling (spolningen räknas inte som behandling. Det är ju en undersökning). Det är bara att fortsätta vänta da. That sucks!
  • Thotis90

Jag har ÄNTLIGEN fått en tid för spolning! Gråter *glädjetårar* Det var min gulliga kurator på kvinnokliniken som drog i några trådar, så den 15/7 kl.10:30 skall jag dit (då är jag på dag 7-11, beroende på när mensen behagar att komma).

• Thotis90

Då var spolningen gjord! Det gick bra, men det gjorde ont och jag började blöda. Det var fri passage och läkaren sade att hon inte har någon förklaring till varför det inte vill sig för oss. Vilken lättnad! 

• Thotis90
    ooemilyoo skrev 2013-07-16 14:39:39 följande:
    Usch! Spolningen ska jag också genomgå, får man ingen lindring? Typ lokalbedövning? Jag har extrem mens värk samt äggl värk.. Kan ju bara tääänka mig hur detta kommer kännas..:/
    Man skall ta 100 mg Diklofenak och 1 gram Alvedon/Panodil 30 minuter innan. Det kändes som en stark, stickande och tryckande mensvärk. 
  • Thotis90
    ooemilyoo skrev 2013-07-17 17:33:20 följande:
    Diklofenak? De är ju socker piller...:/ men det är väl bara att bita ihop å se glad ut...:(
    Diklofenak är smärtstillande.
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-08-03 12:11:25 följande:
    Varit borta från FL ett tag. Hur går det för er? Spolning brukar ju folk bli gravida efter ;)
    Jag gjorde min spolning 15/7 och väntar nu på att mensen skall komma (BIM kring 13-7/8. Mensen blev oregelbunden cykeln innan spolningen, då jag provade bisolvon).
  • Thotis90
    ooemilyoo skrev 2013-08-17 08:20:35 följande:
    Inget plus denna månaden i heller.. Ny dos pergotime..
    Inte här heller. Spolningen gjorde tydligen inte susen som för så många andra.
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-08-20 10:52:29 följande:
    Jag blir så trött! Ringde Gyn idag igen. Proverna finns inte registrerade, alltså är det nu två prov som "aldrig lämnats " och elva veckors väntan på detta åt helvete! Vad fan ska jag göra? Vill ju bara sätta dit dom något så fruktansvärt, men vill ju gärna inte hänga ut mig i tidningen eller något...
    Jag hade anmält det.
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-10-17 11:21:28 följande:

Usch vad trist!! Men annars är allt okej med er? För att kunna få barn tänker jag, inga "fel" som hittats ?
    Nej. Det har inte hittats några fel. Jag har dock konstaterat själv att jag har ett för högt TSH för någon som försöker bli gravid (det skall vara så nära 1.0 som möjligt, inte högre än 2.0. Jag har 2.2).
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    miiiiichelle skrev 2013-10-18 20:00:30 följande:
    Okej. Vad kan man göra åt det?
    Man kan medicinera för att få ner TSH, men det gör man bara om det är över 3-4... Jag tänkte prova att gå ner i vikt och äta på mer regelbundna tider för att se om det ger något resultat.
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Lambolina skrev 2014-01-13 08:48:57 följande:
    I maj och juni 2013 lämnade vi som sagt våra hormon och spermaprover. I november 2013 blev min sambo ombed att lämna ett nytt sperma prov. I förra veckan 6 jan 2014 fick jag nog på att vänta så jag ringde till den barnmorska som jag pratade med första gången jag ringde och nu jäklar! På onsdag 15e jan ska vi göra spolningen.

Och den ska ju göras på dag 7-12.
    Min mens är dock alltid lite konstig. Jag får först alltid rött blod som ordentlig mens, sen har jag oftast några dagar med bara lite brunt tills det kommer igång igen. Risken finns alltså att jag fortfarande kan ha lite mens när ska dit. Jag förklarade det för henne när hon gav mig tiden idag men det skulle inte vara nåt problem tror jag.

Och jag läser om alla lyckliga par som blivit gravid direkt efter första spolningen, borde egentligen inte hoppas på för mycket, men ååh tänk om det är nu det händer!
    Om du skulle ha bruna flytningar när du kommer till spolningen kommer du att få göra den i alla fall Det fick jag göra. Det var inga problem bara jag inte blödde färskt blod. Jag blev dock inte gravid efter min spolning... 
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
Svar på tråden Fler på utredning ?