Inlägg från: Servilia |Visa alla inlägg
  • Servilia

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:36:21 följande:

Nu blandar du ihop biologi och kultur här. Vi är i grunden flockdjur, så det spelar faktiskt ingen roll vem som är pappan. Det är tvärtom BRA att inte veta vem som är pappan, för det betyder att alla män hon legat med vet att hennes barn kan vara deras, och de är beredda att stödja barnet då.

Har du NÅGONSIN, i verkligheten, sett män resonera så här..? På riktigt nu..? Snarare är det WHIIIIIIPS så var alla borta... och där sitter hon med sin stora mage.

(Jag har det en gång. Fast det var inte heller i verkligheten. Det var i "Sunset Beach". Cole och hans tjej och hennes mamma hade råkat ut för någon naturkatastrof. Han tänkte först bara rädda sin tjej. Men sedan kom han att tänka på att han hade legat med modern också, och det barn hon bar kunde vara hans. Så då räddade han henne också...) 
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:40:29 följande:

Det där är ju väldigt generaliserande. Ja, det finns grupper som använder burqa och niqab som ett maktmedel. men så finns det folk som använder klädkoder på samma vis här i väst. Du har inte märkt att det bara är kvinnor som bär högklackat (enstaka transvestiter åsido)? Och du har inte märkt att det är genomgående svårare att gå, springa och ta sig fram med högklackat än med vettiga skor? Det finns galler som kvinnor kan fastna med klacken (sett det själv flera gånger) och skada sig. Det händer aldrig mig, för jag "får" bära vettiga, fotriktiga skor.

Och långtifrån alla som bär burqa eller niqab gör det av tvång. Många gör det av fritt val. Jag är helt med på att vi ska bekämpa förtryck, men vi ska inte göra det genom att själva skapa ett förtryck!  

Jag har också alltid fått bära fotriktiga skor. Jag har haft med mig de högklackade, sexiga, handikappande, i en skopåse! Obestämd
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:45:19 följande:

Tro mig, den dagen buddister börjar "massinvandra" så kommer SD börja slå på stortrumman där.

Ja, det är rätt spännande det där. Från början fanns det drösar med lamor, men mongolerna slog ihjäl alla utom Dalai och Panchen. Så fridfullt fick de makten...  

Sd kommer förmodligen att säga sanningen om de "fridsamma" tibetanerna...
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:48:21 följande:

Glad att du minns. Många glömmer litet fint bort historien där.

Fast strikt talat var och är svenska män inte ett dyft bättre. De är bara duktigare på att rida systemet, bättre på att skyla sina synder och komma undan. Senaste kändis som kallade en kvinna för "lilla horan" var ju inte invandrare, utan en Sverigedemokrat, till exempel.  
    Fast att kalla någon för hora är i alla fall en västanfläkt mot att våldta henne...

Du kommer att leva länge på den där fadäsen från Ekeroth o Co., va..? Det börjar bli liiiiiite uttjatat nu. 
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:49:33 följande:

Ja? Det var det jag skrev. Glad

Nej, det skrev du inte. Du skrev att det alltid har varit fri sexualitet, utom på 1950-talet.
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:51:33 följande:

Fast enligt föregående skribent skulle judarna minsann stannat i Budapest och hjälpt till att bygga upp staden och landet, och inte komma hit och kräva synagogor, specialskolor och specialmat i andra skolor.

För det är ju just det - de som flyr krig har ju ALLTID gaskammare, massgravar eller liknande som hotar. Det är liksom själva grejen med krig - det är inte fun and games, det är våld, lidande och ond bråd död på en skala vi inte ens kan föreställa oss.  

Så är det väl inte alls..? Nazisterna var ute efter att massutrota judarna. De var inte ute efter att massutrota sin egen civilbefolkning. Vem skulle ha byggt upp Tyskland ur ruinerna igen, om hela civilbefolkningen hade fått asyl i t.ex. Sverige..?

Är det krig mellan två länder, så är det också jävligt mesigt av de män i vapenför ålder, som deserterar och flyr utomlands för att slippa sin värnplikt... Utan en tanke på hur det ska gå för de kvinnor, barn och gamla som de lämnar kvar i det krigsdrabbade landet.  
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:51:33 följande:

Fast enligt föregående skribent skulle judarna minsann stannat i Budapest och hjälpt till att bygga upp staden och landet, och inte komma hit och kräva synagogor, specialskolor och specialmat i andra skolor.

Alltså, vem som helst förstår nog att judarna hade verkliga flyktingskäl i Ungern före och under andra världskriget. Detta betyder dock inte, att de länder som tog emot dem hade någon skyldighet att fixa fram varken synagogor, specialmat eller specialskolor för skattebetalarnas pengar. ÄVEN om man har riktiga flyktingskäl, så får man visa lite ödmjukhet och tacksamhet till dem som räddat en, och inte bara kräva mer och mer...

Jag råkar veta att en hel del av de unga judarna som kom hit med de Vita bussarna (i sig något bra), var väldigt krävande. De som hade haft siktet inställt på universitetsstudier i hemlandet före kriget, begärde att de skulle få det här på samhällets bekostnad - och gnällde när de i stället fick en plats anvisad på fabrik. Trots att majoriteten av svenska ungdomar vid den tiden, var tvungna att sluta skolan vid 14 och börja arbeta på fabrik eller liknande. 
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:53:40 följande:

Du läser mig litet snett där. Jag skrev ingenstans att katolikerna gick i Svenska kyrkan, jag skrev att det blev ett jäkla liv när katolska seder letade sig in i Svenska kyrkans lokaler och kyrkor.

Nej, det har inte alltid funnits. Läste nyligen om att det just är en relativ nymodighet som väckte mycken vrede (SD hade gapat stort och högt om att den svenska kulturen är dödsmördarhotad om de funnits på den tiden).  

Nähä. Och hur tror du man lyste upp kyrkorna, med sina minimala fönstergluggar, så att det gick att läsa i psalmböckerna då, innan det fanns el..? Just det: vaxljus. Och facklor. Om du tittar lite noggrannare, så ser du gamla fackelhållare kvar på väggarna i äldre kyrkor.
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:54:42 följande:

Jag är inte lika hård som du där, men jag förstår hur du tänker.
    Bra!
  • Servilia
    gerd123 skrev 2013-01-13 11:27:30 följande:

Idag så känns det absurt att det faktiskt var så att kvinnor i alla åldrar solade och badade topless. Jag minns inte ens att det var någon som helst debatt eller diskussion kring detta utan det var helt naturligt.

Och nu har utvecklingen gått bakåt! Unga människor här på FL beskriver hur de "kräks i munnen" när de ser en ammande kvinna i offentlig miljö. Tur att inte de smågloparna var födda på top-less-tiden! Då var det ingen skam att amma öppet och man behövde inte gå in på toan och sitta där i stanken med sin lilla baby.

Ingen stirrade eller betedde sig illa på stranden där det kunde ligga barbröstade vackra unga flickor! Och gamla Greta med sina lååååååånga bröst kunde smörja in dem med solkräm mitt på stranden.

Fast det där känner jag inte igen. Jag badade aldrig topless, och det var aldrig ALLMÄNT accepterat. Hur det var med amningen vet jag inte, för jag hade inte barn då. Men amning är ju hur-eller-hur något HELT annat än top-less-solande.
  • Servilia
    Errol Flynn skrev 2013-01-13 11:30:58 följande:
    Vi får ju betala underhåll åt de invandrare som "skiljer" sig i Sverige i alla fall. Skilj er enligt svensk lag, fortsätt vara gift enligt islam = svenskt underhåll för alla barnen om pappa är arbetslös. Så kassorna sinar just nu. Och icke att förglömma de med dubbla identiteter som får dubbla bidrag. Gratis är gott.

Ja, där har du rätt... Rynkar på näsan
  • Servilia
    Errol Flynn skrev 2013-01-13 11:33:54 följande:
    Tror du att dom rika arabländerna vill ha dom som Sverige tar emot....? Analfabeter osv? Dom har större självbevarelsedrift än så.

Ja, det har de... Rynkar på näsan
  • Servilia
    Errol Flynn skrev 2013-01-13 11:45:51 följande:
    Som i nederländerna. I den nya nederländska regeringsförklaringen står det att bär man burka har man inte rätt till socialbidrag.

Mycket bra!
  • Servilia
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-13 19:54:26 följande:
    OK..nu protesterar jag..Somalia är inte nordafrika och vet inte en enda marockan tjej som är omskuren, Länder i Nordafrika [redigera]  Algeriet  Egypten  Eritrea  Libyen  Marocko  Mauretanien  Sudan  Tunisien  Västsahara  Ceuta (Spansk koloni/exklav)  Melilla (Spansk koloni/exklav)  Kanarieöarna (Spansk ögrupp)  Madeira (Portugisisk ö och region)

Håller med. Det var ett väldigt konstigt påstående, eftersom muslimerna i Nordafrika är mycket mera moderna och liberala - förmodligen på grund av närheten till övriga Medelhavsländer - än vad ökenfolken i och söder om Sahara är! Det är ju just i södra Afrika som den stora fattigdomen och den stora okunskapen frodas.
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 22:46:41 följande:

Du missar poängen. Hela KULTUREN ger stöd åt sådant beteende. Här som i USA. Vi hade ju ett liknande fall här, en ung grabb som förgrep sig på två skolkamrater vid olika tillfällen. Han blev hyllad, de blev slutshameade.
    Nu vet jag inte vilket fall du talar om. Men att han skulle ha blivit hyllad från OFFICIELLT håll - socialen, polisen, rättsväsendet, riksdagen, regeringen - är naturligtvis rent nonsens.
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-14 22:56:31 följande:

Jag ser inte vad det ena har med det andra att göra?

Att man hyllar förövarna..?
  • Servilia
    Quintus Zebra skrev 2013-01-15 09:15:16 följande:

Hyllade förövarna? Gjorde man? Hur då? Hyllade man verkligen dessa grova brottslingar så är det självklart inte ok.

Men ett antirasistiskt tåg är ju ingen hyllning till våldsverkare! Ett antirasistiskt tåg borde väl så gott som alla tycka om? För dom flesta är väl emot rasism?

Våldsverkarna själva ska fördömas och kritiseras. Men det är inte ok att döma andra vars enda "brott" är att de har liknande hudfärg eller härkomst som förövarna. Och eftersom detta vad jag förstår skedde på nätet i ganska hög utsträckning efter dådet så är en antirasistisk manifestation långt ifrån ologisk. Förstår som sagt inte riktigt varför folk som inte är rasister reagerar negativt på detta.
    Det är bara det, att det har varit väääääldigt många grymma brott nu, där invandrare från Afrika eller Mellanöstern varit de skyldiga.

Då kan man inte bara säga längre att "det var några enskilda indvider som bara råkade vara från Irak som misshandlade den äldre mannen" eller "det var bara åtta män som råkade vara från Afghanistan som gruppvåldtog svenskan i Mariannelund" eller "mannen som sexmördade Elin Krantz bara råkade vara från Etiopien" eller "23-åringen som dödsmisshandlade en gammal svensk kvinna på en parkeringsplats i Landskrona bara råkade vara muslim" eller "det bara råkade vara zigenare från Öst som bakband den gamle jordbrukaren och lämnade honom att dö av törst" eller "det bara råkade vara polacker från Öst som torterade ihjäl det gamla jordbrukarparet för att de inte ville berätta koden till kassaskåpet". "Alla vet ju att det är sådant som etniska svenskar också gör, titt som tätt".

För det stämmer inte. Vi måste börja våga se mönstren. Och våga agera på det vi ser. För att skydda våra egna gamla, unga kvinnor o.s.v..
  • Servilia
    Servilia skrev 2013-01-15 16:19:48 följande:
    Det är bara det, att det har varit väääääldigt många grymma brott nu, där invandrare från Afrika eller Mellanöstern varit de skyldiga.

Då kan man inte bara säga längre att "det var några enskilda indvider som bara råkade vara från Irak som misshandlade den äldre mannen" eller "det var bara åtta män som råkade vara från Afghanistan som gruppvåldtog svenskan i Mariannelund" eller "mannen som sexmördade Elin Krantz bara råkade vara från Etiopien" eller "23-åringen som dödsmisshandlade en gammal svensk kvinna på en parkeringsplats i Landskrona bara råkade vara muslim" eller "det bara råkade vara zigenare från Öst som bakband den gamle jordbrukaren och lämnade honom att dö av törst" eller "det bara råkade vara polacker från Öst som torterade ihjäl det gamla jordbrukarparet för att de inte ville berätta koden till kassaskåpet". "Alla vet ju att det är sådant som etniska svenskar också gör, titt som tätt".

För det stämmer inte. Vi måste börja våga se mönstren. Och våga agera på det vi ser. För att skydda våra egna gamla, unga kvinnor o.s.v..
    Det skulle stå "där invandrare från Afrika, Mellanöstern eller vissa folkslag i Östeuropa varit de skyldiga"
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-15 13:04:37 följande:

Så en marsch mot rasism är att hylla förövarna? Exakt hur får du ihop den logiken? Det är ju som att mena att en röst på SD är en röst på de SD-are som lekt med järnrör och kallat unga kvinnor för "lilla horan". Eller att en röst på KD skulle vara en röst på Åke Green. Det ena har inget med det andra att göra.

Nu var det inte jag som skrev det. Men tycker du själv att första man bör göra när en oskyldig, snäll, svensk gammal man nästan har misshandlats ihjäl av invandrare, är att gå ut och demonstrera för... fler invandrare..?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..