Inlägg från: Jättekul |Visa alla inlägg
  • Jättekul

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Men vilken oförskämd TS. Jag är verkligen inte rasist men det var det mest rasistiska jag läst om svenskar när jag läser inläggen från TS. Jag blir rent ut sagt förbannad och provocerad som svensk.

Perfekt i skrift. Så jag antar att du har gått i skola i hela ditt liv i Sverigen. Du pratar om svenskar som om du inte var svensk själv. Jag antar att du har svenskt medborgarskap. Du anklagar alla svenska tjejer för sexdebut vid 12 års ålder och att alla ligger runt. Wow. Jag tycker du ska läsa på lite. Då sexdebuten oftast är 16-17 år. Skulle tro att der är senare än Iran där många tjejer blir bortgifta tidigt.

Du är 19 år och jag tycker du ser gammal ut på bilden. Det ser ut som om du har sminkat ditt ansikte mycket ljusare än vad din hudfärg egentligen är. Lite som mamman i familjen Adams (men det vet nog inte du vilka det var). Du säger att alla svenska tjejer vill se ut som dig. Ja, många iranskor är vackra men jag tycker inte du är speciellt vacker. Jag brukar säga att alla tjejer i 20-års åldern är vackra men jag måste göra ett undantag idag. Du är ful, ful från insidan som lyser igenom i ditt ansikte. Du var elak och dum mot din väninna. Som blev besviken på dig. Du kränkte henne. Detta är en demokrati där vi får göra vad vi vill inom de skrivna lagarna. Acceptera det. 

• Jättekul
    Ejder skrev 2013-01-12 00:16:24 följande:
    Ja du jättekul. Du är uppenbarligen avundsjuk då du vet att du aldrig kommer att få en så vackr tjej som TS.
    Ja, du hahaha. Vad ska jag säga. Förutom att jag är kvinna, mor och medelålders. Jag har en son som är gift med en  underbart söt tjej. Det finns ingen avundsjuka här men det finns en kränkning. Ja, jag känner mig kränkt när jag läser TS.

Jag som inte är rasist. Jag är stolt över att vara svensk. Jag är stolt över vårt land. Jag är intresserad av historia och jag har släktforskat. Kommit ned till 1690-talet på min mammas sida. Svenskt i alla århundraden.
    Pappas sida kom från centraleuropa i mitten av 1800-talet.

Varför ska jag få höra från en 19-årig tjej som hellre kallar sig iranska än svenska. Fast det är i Sverige hon bor och inte i Iran. Hon är oförskämd mot mig, mot mina invandrarkompisar, mot de flest som diskuterar här, mot mina och andras förfäder som har byggt upp det här landet under så många århundraden. Ja, hon är för jäkla fräck och jag har nästan lust att säga: Ja, men åk hem då. Var det nu är?
  • Jättekul
    Snöviolen skrev 2013-01-12 00:39:36 följande:
    Jag tycker hennes sminkning är gräslig och sen skryter hon att alla perser är så snygga, men har de flera kg smink på sig, så är de inte snygga och det gäller alla kvinnor i alla länder.
    Jag håller med dig. Den ser vulgär och hemsk ut. Hon har liksom inte förstått själva skapandet med smink utan bara lagt på så mycket som möjligt och tror att eftersom hon är sminkad så är hon vacker. Så lurad!
  • Jättekul
    Jättekul skrev 2013-01-12 00:46:09 följande:
    Jag håller med dig. Den ser vulgär och hemsk ut. Hon har liksom inte förstått själva skapandet med smink utan bara lagt på så mycket som möjligt och tror att eftersom hon är sminkad så är hon vacker. Så lurad!
    Men det är klart. Så funkar väl bimbos i de flesta fall och i detta fall en "iransk" bimbo för svensk var hon inte, enligt henne själv.
  • Jättekul
    Mirela skrev 2013-01-12 00:52:52 följande:
    Förlåt, nu drar jag inte alla över en kam meeeen varför har jag hört för många gånger att de flesta iranskor är smyghoror? De kör bak i prutten så oskulden bevaras..Oskyldig... Det har jag hört sedan jag var 15 år, nu är jag 27 och då på min tid hade iranskor hemskt rykte...nu är du ju en generation yngre än mig och tänker inte klart ännu.....ser du hur fult det låter? Det är inte din sak att bry dig om vem som ligger med vem och hur många partners man haft....Du ska fan bli mamma och börja tänk på ditt barn istället för att tänka på ostabila vänner, vänner kommer och går...tro mig..jag själv är förälder..inte ens dina exotiska  persiska väninnor kommer att finnas till hands när barnet föds. Jag slår vad om att du är först bland dom med att ha barn? och om de också är 19 år så har deras liv bara börjat...de kommer tänka mer på festande och fika än att sitta med en osocial vän som måste ta hand om sin bebis.. hur som helst, hoppas att du förstog nåt av det jag skrev och så önskar jag lycka till med bebbenBaby
    Ja, det har jag också hört minns jag nu när jag läser det (understrukna). 
  • Jättekul
    ulfsas skrev 2013-01-12 09:18:52 följande:
    Lustigt att det fortfarande finns två olika standarder för killar och tjejer år 2012. Ännu lustigare är när tjejer bidrar till (det manliga/patriarkatets) förtryck av kvinnor. Har faktiskt sällan sett killar som förtrycker tjejer men rätt ofta sett och hört tjejer som snackar skit/gör ner andra tjejer. Inte helt sällsynt på arbetsplatser. Har hört många tjejer som hellre jobbar med killar för att slippa skitsnacket bland kvinnorna. 
  • Jättekul
    lillaplutten skrev 2013-01-12 09:58:08 följande:
    Varför är du så rasistisk Persisk?
    Jag tror att hon är ärlig. Jag tror dessutom att många (inte alla) invandrare/andra generationens invandrare tycker och tänker såhär.

Jag själv tycker det är otacksamt mot ett land som tagit emot dem.  Deras tolerans mot andra kulturer är låg.
  • Jättekul
    Lingonflickan skrev 2013-01-12 10:15:14 följande:

Vadå kultur? Är det ett lands kultur att ligga runt?? Oj vad jag är osvensk isåfall. Håller faktiskt med TS om att många svenskor är för lättfotade och billiga.
    Jag tycker du ska läsa alla inlägg från mig eller andra som du besvarar innan du uttalar dig.
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 11:56:08 följande:
    Bilden tog jag av en Persisk tjej i canada men det spelr ingen roll, jag kanske inte vill ha min egna bild här för att jag skulle Bli igenkänd och det vill jag inte så då tog jag en annan persisk tjejs bild men det spelar ingen roll som sagt. Jag som person finns och detta hände mig förra veckan därför starta jag denna tråd, och jag är 19 och blivande mamma och bor i nordvästra Sthlm området. många är upprörda ser jag, men min uppfattning av svenka tjejer har inte ändrats nu när jag läst se flesta inlägg här , ÅTERIGEN detta hände mig alldeles nyligen jag bröt kontakten med min svenska tjejkompis därför vände jag mig till detta forum . Om jag skulle haft min egna bild skulle det innebära fara för mig pga dessa åsikter och tankar jag har om svenskar och jag är gravid så vill absoluta ha nåt fysiskt problem om
    Nu jag skulle haft min riktiga bild . Men alla vi persiska tjejer är mycket lika i utseendet så jag tycker ni ska sluta och haka upp er på bilden , fokusera på själv ämnet, sanningen om svenka tjejer . tack för mig .
    Hoppas den tjejen stämmer dig då! Hon har kanske inte eller troligtvis inte de åsikterna som du står för.
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 12:05:44 följande:
    *Ville absolut inte ha nåt fysiskt problem om nu jag skulle haft min riktiga bild ska det stå, vill inte bli igenkänd här för jag visste att tråden skulle bli nåt stort och då fanns risken om att nån kunde känna igen mig. Är gravid och 19år, att jag har bild på en annan persisk tjej innebär inte att tråden är fake och att det inte finns "korkade" persiska tjejer som nån skev , är att säga sanningen så svårt för er?alla vet hur svenska tjejer är och hur lätta och billiga de beter sig, inte alla men många . Jag har haft erfarenhet och senaste gången nu nyligen vilket var anledningen till att jag starta tråden och undra /undrar varför ni är smygrasister . Och det spelar ingen roll att jag tagit bilden från en annan persisk tjej , fokusera er på ämnet och inte på bilden.
    MAN blir rasist när man läser dina inlägg. Jag tycker du är tragisk och jag föreslår att du flyttar till Iran så ska du få se på rasist mot kvinnor.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..