Hugosmamma2010 skrev 2013-01-15 18:28:47 följande:
Grattis!!! =D När jag var yngre läste jag en bra grej som jag tänker på de dagar jag blir orolig för förlossningen (för dom kommer ibland) Tycker det är lite roligt och samtidigt lite sann, vi är ju skapta för att föda barn och kvinnor i alla tider har gjort det och överlevt. Smärtan är inte densamma som nåt annat, man känner att man faktiskt jobbar för det, de tär så värt det! Låter klyschigt men det är så sant, idagens samhälle med alla resurser, duktig utbildad personal och smärtlindring gör att det det känns tryggt att föda barn, enligt mig i alla fall :)
"Tänk förr när kvinnorna födde barn på en bädd av mossa i en hydda medan männen jagade bort sabeltandade tigrar!"
Tack så mycket :)! Sant.. är bara så himla stickrädd med. :/. Frågan är om man klarar smärtan endast genom. Lustgas. Usch så mycket tankar :(..
Blomman7 skrev 2013-01-16 13:57:41 följande:
CJFSN- är inget vidare alls att känna så , Man blir nervös av bara tanken samtidigt som man längtar till att få träffa sitt barn
Hugosmamma2010 - Det är roligt när folk ser det det syntes tidigt på mig med eftersom jag är smal och kort i kroppen annars. Absolut är vi skapta för det men finns sorglit nog de som dött av det med, dock händer det knappt nu tack och lov har vi komit en bra bit i utvecklingen ;) men de har hänt . Och det sitter i tankarna med.
Kan bara hålla med! Smått panik :/. Samtidigt som jag vill vill jag inte :/.