Lycka 1 skrev 2013-01-11 15:24:21 följande:
Jag har tänkt att köra på 16/8. Till att börja med iaf.
När jag vant kroppen med det kanske man kan testa 20/4 lite senare.
Igår fastade jag fram till kl 12 men idag klarade jag det inte. Svårt när man är hemma och inte tänka på mat samtidigt som barnen ska ha både frukost och mellis.
På måndag börjar allvaret igen efter ett långt jullov och då kommer det nog bli mycket lättare.
Både med kost och träning.
En bra kost äter jag redan men jag är förjävlig på att gå och småäta endå så det är det jag vill få bort med pf.
Ja det var precis som jag gjorde. har ju bara kört 20/4 i några dagar. Jag gjorde som du i början att jag körde med 16 timmars fasta och ibland lite mindre när jag inte pallade. Sen blev det lättare. Det var först när jag kände att jag behärskade det helt utan problem som jag försökte mig på 20 timmar och första gånger gick det av bara farten, men då var jag fullt sysselsatt. När jag inte har lika mycket på jobbet så blir det lite svårare.
Man ska ju inte pinas, det är ju inte därför man gör det... låt det ta sin lilla tid.
Dricker du mycket vatten? Jag får för mig att det är extra viktigt vid fasta. Om inte annat så blir det lättare då.