Ja precis, man måste få göra det och säga till vad man inte orkar, speciellt så här i början kan jag tro, men nej som du säger, hur ska man någonsin vara helt i acceptans med att ha förlorat sin lilla son. Det känns bara så fruktansvärt orättvist både mot oss som aldrig får lära känna Milo eller för Milo som inte fick chansen till sitt liv, men vem vet. Min makes moster tappade ett barn som dog i magen i vecka 18-19 tror jag det var. Sedan fick hon tvillingar och det var en tjej som hon hade tappat innan, hon skulle heta Majne när hon sen fick tvillingar såg hon det som att den andra systern kom och hämtade med Majne från himlen, att de fick tillbaks sin Majne, så de döptes till Majne och Hilja. Kanske kommer barnen tillbaks till oss, kanske är det bara deras skal som försvann, kanske har de redan valt oss som föräldrar och kommer komma tillbaks till oss igen, deras själ i en annan kropp.
Jag läser själv fysik på universitetet, så är egentligen inte religiös eller tror på nått specifikt ,...men desto mer man läser om hur allt fungerar, desto mindre inser man på nått sätt att man vet. Så vem vet, kanske kommer våra små änglabarn tillbaks till oss, jag gillar den tanken :)
Ja nej alltså det är verkligen sjukt smärtsamt att se gravida vänner, se gravida på tv:n, på gatan, se barn, barnvagnar. Jag får mkt sådana tankar som att kommer vi kunna få barn, tänk om samma sak händer igen. Varför skulle inte vår Milo få finnas till, varför skulle han inte få komma till oss och vi få gosa som jag ser mammor göra med sina bebisar, se honom tulta runt i blöja hemma. Hans kläder finns kvar här hos oss, hoppgungan vi köpt hänger framme än, ultraljudsbilder...förmår mig inte att ta ner det, inte än och kommer nog alltid vilja ha ultraljudsbilderna Vi har även gjort ett album till honom, en fotobok som vi beställt med bilder från förlossning, graviditet, ultraljudsbilder. Jag har stort behov av att allt ska bevaras, den tid och det vi fått med Milo, för det var så kort stund, nu har vi honom i minnet och det är så viktigt för mig få bevara så mkt som möjligt. Och ja alltså också när jag ser tv och film och det är barn med, föräldraskap så tänker jag så mycket. På att vi inte har vår Milo här mer, på att jag rädslas för att vi kanske aldrig får vår familj. Men jag ska försöka tänka positivt, att nästa gång vi blir gravida ska vi göra allt och läkarna skall göra allt, så det kommer gå bra. Nu har de ju och vi, vetskap om vad som hänt, samtidigt som jag tycker det är synd att första barnet liksom måste sätta livet till för att man skall göra allt. Att de inte gör allt redan första graviditeten när jag kom in flera ggr med sammandragningar, det gör mig så rädd också att det inte går göra mer, eftersom de inte kunde det nu, men jag tror inte det är sanningen och de säger ju till mig att vi ska göra en massa åtgärder, så det kommer nog bli bra.
Ojj nu vart det långt för mig igen. Akut moderkaksavlossning beror vad jag förstår ofta på infektion.? Fast jag kan ha fel, jag tycker att jag skulle ha en svag tapp låter lite underligt, har gjort mkt efterforskning själv och köper inte riktigt det, en läkare ringde mig idag hon tyckte inte heller det verkade så, samtidigt som jag hade en del infektionstecken då vi var in näst sista gången, sedan fick jag antibiotika jag hann äta en dag, men då Milo föddes tog de odling och prover och tecken på infektion var borta, får se vad obduktion av moderkakan visar. var det där man såg att du hade moderkaksavlossning? Jag hoppas verkligen vi får ett svar..
Ta hand om dig också, kramar till dig :) <3