När blev ni gravida igen efter att ha förlorat erat änglabarn?
Åhh blir så berörd då jag läser. Vi tappade vår lilla ängel Milo för en vecka sedan bara. Han föddes i vecka 20+4 pga infektion i min livmoder. Han är vårt första barn och kommer alltid för alltid vara ihågkommen och saknad. Vi försökte skaffa barn i ett år innan vi väntade vår Milo, den totala lyckan vändes till den totala saknaden. Aldrig i mitt liv efter rutinultraljud som visade en fullt frisk liten pojke hade jag trott att det skulle gå på detta vis.
Vi har ju Milo, men vi vill ju så gärna ha barn. Jag är livrädd att det ska hända igen. Jag vill sörja och minnas Milo, samtidigt som vi vill ha barn som finns med oss snart. Jag är 31 år och snart 32. Det är liksom dags nu, ska åtminstone vänta några månader..få sörja Milo, låta kroppen få läka. Jag hoppas de kan finna ett svar på varför det hände. De ska obducera min moderkaka. Han levde med oss i några timmar innan han gick bort. Jag hade förvärkar i fem dagar innan det skedde och är besviken att de inte la in mig de gånger jag var in med intravenös antibiotika man fann ett stigande crp hos mig och äggvita tror jag det var i urinen. Först skickade hem utan antibiotika sen en dag innan det hände fick jag antibiotika, men var försent. Jag brottas så med att vara livrädd och att sakna Milo, att bara vilja att han skall finnas hos oss till att vilja skaffa barn direkt här och nu. Läkaren sa vänta ca 3 månader, så det är väl det vi får göra. Har hört man ofta blir snabbare gravid efter något sånt här. Jag hoppas det, men jag hoppas också att man orkar mentalt. Hur ska man klara oron, tänk om det händer igen...men alltså. Ja man måste ju våga och sen måste man ju våga hoppas och längta och glädjas på nått himla vänster.
Kram till er alla och era änglabarn och till era bebisar på väg <3 all min kärlek!