Carroangelmom skrev 2013-01-06 13:01:34 följande:
åh nej vad tråkigt för dig :( hoppas att det tar sig för dig snart! Det är så tomt och man vill bara ha ett barn NU :( .. jag födde normalt och väntar bara på att avslaget ska sluta och mensen ska komma igång. Man har så mycket tankar och känns som man är helt galen som ens vill ha ett till barn så här fort efter. Men tror det kommer hjälpa än att läka, samtidigt som den nya graviditeten kommer vara plågsam.
Ja det var fruktansvärt och det vet du ju precis hur det var, tyvärr
Jättebra att du födde vaginalt, det gör att du kan hoppa upp igen på hästen så fort du känner dig redo. INGEN annan kan säga vad som är rätt eller fel för just dig. Jag hade velat försöka direkt inom den 6 månaders perioden men fick vänta då jag inte ville riskera att min livmoder brast.
Du är inte galen! Varför är det fel att vilja ha det barn man inte fick? Och varför är det fel att vilja skynda sig att ta emot det? Om man är redo så varför ska man vänta om man inte måste rent fysiskt? Jag kände nästan en starkare vilja att bli gravid efter att min dotter dog än innan för min längtan har vuxit sig än starkare.
När man kommit så långt i graviditeten som vi hade så är man så otroligt redo att bli mamma, man värker efter sitt barn och när barnet inte klarar sig är man lämnad med all denna kärlek och ingen att ge den till. Det är vidunderligt svårt!
Det är ju så att nu vet man vad som kan hända och man är skräckslagen och livrädd att scenariot ska upprepas igen. Den här ångesten kan man nog bara övervinna genom att lyckas leverera ett levande barn till världen, det känns som det enda som kan få en att läka. Hur kan det vara galet?