Mayo skrev 2013-01-06 14:04:35 följande:
Hej på er! Jag sökte aktivt efter en liknande tråd och vill jättegärna vara med. Är en 27-årig tjej från Sthlm som vetat om min Pcos nu i tre år. Efter att jag slutade med mina piller 09, har jag haft endast tre naturliga menstruationer (alla under 2012). Nu är det dock ett halvår sen senaste och jag känner att jag skulle vilja testa på lchf för att se om jag kan få mer regelbundna ägglossningar. Min barnlängtan är enorm, men ack mycket större än min sambos just nu. Hur som helst har vi sen länge haft en öppen dialog om barn, och vi vill ha barn tillsammans småningom. Jag är glad om jag hittat ett forum där jag får ventilera tankar och känslor kring barnlängtan, pco och hur allt framskrider med hjälp av LCHF. Så nu kör jag hårt! Har börjat med dieten några dar sen. Är 163 cm å väger 57 kg jag med :)
Hej Mayo!
Välkommen du med! Jättekul att du vill joina.

Vilket sammanträffande att du också har startvikt på 57 kg och är 163 cm lång, haha! Och bor i Sthlm, och är 27 år!

Jag förespråkar verkligen lågkolhydratkost, oavsett om det är GI eller LCHF. Det hjälper enormt, det vet jag både av egen erfarenhet och efter att ha läst mycket om det i litteratur och på hemsidor. Det är många som uppnått fantastiska resultat enbart genom att lägga om sin kost. Jag började därför stenhårt med kosten 6 månader innan vi visste att vi ville börja försöka bli gravida.
Jag tycker att alla bör läsa boken Matrevolutionen!
Man kan också gå in på
kostdoktorn.se och läsa en hel del bra.
Ett annat tips är www.
ifokus.se och där väljer man rubriken "kolhydrater i fokus", superkul forum där man får mycket tips och intressant information, finns en underrubrik för just LCHFáre.
Sen finns det en hel del intressanta intervjuer på youtube där Kostdoktorn Andreas Eenfeldt intervjuar olika amerikanska forskare kring lågkolhydratkost, det ger en extra sporre att lyssna på dessa. Det finns en intervju rörande just fertilitet och LCHF bland annat.