Inlägg från: Anonym (=() |Visa alla inlägg
  • Anonym (=()

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Jag håller tummarna stenhårt för att det ska visa härliga plus på era test och att det kommer att gå vägen!

Själv ligger jag och blöder som ett jäkla såll fortfarande, har ont till och från. Förstår att smärtorna är för att livmodern "jobbar" ut det som är kvar som inte ska vara där eller så.

Jag tänker på er andra härinne och jag är otroligt tacksam över det stöd ni har visat! Kan nog inte tacka er nog tror jag, ni är fina människor. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (=()

Hej allihop!

Jag har inte orkat skriva eller engagera mig alls i FL på ett tag nu, har varit nere i en djuuuuup dal, minst sagt... Mår som en räv fortfarande och förstår mig inte på min kropp alls. Är trött och energilös, känner inte speciellt mycket glädje i nånting för tillfället och är otroligt lättirriterad. Gillar det inte alls!

Antar att det är sorgen som spökar till det.

Hur mår ni andra? Hur gör ni för att kunna blicka framåt igen?

Känner samtidigt att min sambo, nuvarande fästman, inte förstår mig alls. Vi kan liksom inte prata om detta, jag vet inte hur jag ska nå fram till honom så att han faktiskt förstår att detta tagit väldigt hårt på mig. Tror att vi pratar extremt olika språk när det gäller såna här känslor.... Då är det lätt att det skär sig, särskilt när jag redan står i ett känsligt läge...

Grattis till alla som plussat, håller alla tummar och tår stenhårt för er skull!!

• Anonym (=()
    Irlais skrev 2013-04-05 10:26:13 följande:
    Jättetråkigt att höra men inte så konstigt att du mår som du gör... Jag och min sambo har fått jättestor hjälp av att träffa en kurator, hon kan hjälpa att tolka mellan våra olika sätt att hantera situationen och hjälper oss se varandras synvinklar och kunna mötas på ett bättre sätt (bland annat då, men det borde vara relevant för er också). Kan det vara något för er?
    Jo, han menar nog mer på att det vore bra för mig att prata med någon, han själv känner ingen direkt sorg på det sätt jag gör och kan inte riktigt förstå min reaktion. :-/
    Han menar att han inte riktigt hade förstått att jag var gravid, eller förstår du? Han visste att jag var det, men det syntes ju inget och sådär så han hade inte skapat allt det där i förhoppningar och sånt så som jag hade.
    Mymemlan skrev 2013-04-05 10:32:31 följande:
    Nu vet jag inte hur länge sen ditt missfall är, men att känna en sorg är ju helt normalt. Man har ju förlorat något som man verkligen ville ha, och man kunde inget gjort för att ändra det. Man känner sig hjälplös och det känns hopplöst. 

Jag fick missfall förra veckan i vecka 8, och jag mår skit än. Jag kände att jag inte kunde prata med min sambo, och sa det rätt ut till honom. Vi sörjer inte på samma sätt, men vi fick en kommunikation tsm om drog oss ännu närmare, att vi både sörje och led, fast på olika vis. Vi pratade om hur det kändes för oss båda, och det är väldigt viktigt att inte glömma mannen, fick jag höra Vilket jag nu förstår. Jag drog mig in i mig själv i min sorg, och glömde honom. Vi har ju både den kroppsliga och själsliga smärtan, så iochmed läkarbesök mm glömms mannen lättare bort. 

Jag har nu börjat få en minskad blödning, bara brunt. Det känns bättre av bara det, jag blödde så mkt att jag var yr och illamående, det var fruktansvärt. Så det är bättre när blödningen avtagit. Jag kan se framåt.

Min sambo förklarade för mig iförrgår, att han vill inte vara med någon annan mm, och det visste jag ju, varför skulle vi annars ha barn lixom.... Och hipps vipps skulle vi och titta på ringar och har nu beställt, och det har fått mig att tänka på annat. Jag var så inne i mig själv att jag inte förstod att han "friade". Dock ska vi inte gifta oss inom ett år, så planera det ska vi inte iaf. Men det blev ändå nått annat att tänka på för stunden. 
    Kanske ni har nått att göra? Tillsammans, resa? Eller kanske har ni velat renovera nått ett tag? Allt som kan få en på andra tankar! 
    Jag har fått 2 missfall på raken, både fostren har dött i vecka 8.
    Första graviditeten var en tvillinggraviditet där ena fostret dog i vecka 6. det slutade med skrapning 11:e januari.
    Detta missfallet kom ut av sig självt, på sjukhuset innan jag hann ner på operation. Helt hemsk dag!

Ja du, vi renoverar för fullt, förlovade oss förra gången jag fick missfall, rest och försökt och försöker göra allt för att komma på andra tankar... Men livet känns jäkligt tufft och trögt just nu... Känns som att jag är i nåt slags vakuum på nå vis.
  • Anonym (=()
    Mymemlan skrev 2013-04-05 10:32:31 följande:
    Nu vet jag inte hur länge sen ditt missfall är, men att känna en sorg är ju helt normalt. Man har ju förlorat något som man verkligen ville ha, och man kunde inget gjort för att ändra det. Man känner sig hjälplös och det känns hopplöst. 

Jag fick missfall förra veckan i vecka 8, och jag mår skit än. Jag kände att jag inte kunde prata med min sambo, och sa det rätt ut till honom. Vi sörjer inte på samma sätt, men vi fick en kommunikation tsm om drog oss ännu närmare, att vi både sörje och led, fast på olika vis. Vi pratade om hur det kändes för oss båda, och det är väldigt viktigt att inte glömma mannen, fick jag höra Vilket jag nu förstår. Jag drog mig in i mig själv i min sorg, och glömde honom. Vi har ju både den kroppsliga och själsliga smärtan, så iochmed läkarbesök mm glömms mannen lättare bort. 

Jag har nu börjat få en minskad blödning, bara brunt. Det känns bättre av bara det, jag blödde så mkt att jag var yr och illamående, det var fruktansvärt. Så det är bättre när blödningen avtagit. Jag kan se framåt.

Min sambo förklarade för mig iförrgår, att han vill inte vara med någon annan mm, och det visste jag ju, varför skulle vi annars ha barn lixom.... Och hipps vipps skulle vi och titta på ringar och har nu beställt, och det har fått mig att tänka på annat. Jag var så inne i mig själv att jag inte förstod att han "friade". Dock ska vi inte gifta oss inom ett år, så planera det ska vi inte iaf. Men det blev ändå nått annat att tänka på för stunden. 
    Kanske ni har nått att göra? Tillsammans, resa? Eller kanske har ni velat renovera nått ett tag? Allt som kan få en på andra tankar! 
    Mitt sista missfall kom ut nu för två veckor sedan ungefär.
  • Anonym (=()
    Evy skrev 2013-04-05 11:14:29 följande:
    Åh stackars dig :(.. 2 missfall på en och samma gång.. Beklagar verkligen. Så orättvist!
    Hoppas du hittar tillbaka till glädjen. Jag har också haft det jätte tufft efter mitt missfall. Tänker på det konstant.

Styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower}
    Jo, första gången var det ju faktiskt 2 mf på samma gång. Andra gången nu, var det "enbart" en... Men nu är det otroligt mycket jobbigare att ta sig vidare och känna sig glad igen, eller att ens känna igen sig själv.
  • Anonym (=()
    Irlais skrev 2013-04-05 11:20:58 följande:
    Ja jag förstår hur du menar och det var ganska likadant för oss. Killen förstår inte graviditeten, missfallet eller sorgen på samma sätt, har inte hunnit tänka alla de tusen tankar vi tänker (oftast då)... Även om det var tidigt, v8 för mig också.
    Min sambo tyckte också att det är nog bra för mig att prata med någon så jag gick till kuratorn själv. Hon däremot tyckte att sambon skulle vara med vid nästa tillfälle med motiveringen att man är två om en graviditet och två om ett missfall också... Om inte annat så är det bra för DIG att din kille är med, det är en del i din sorgebearbetning även om han inte känner sorg på samma sätt.
    Min sambo reagerade inte så positivt på att jag ville att han skulle följa med, han var väldigt tydlig med att han inte var ledsen och inte hade behov av det, men han gjorde det för min skull. Tror han ser väldigt bra på det nu då det hjälper mig jättemycket och som sagt hjälper oss att förstå varandra och varandras sätt att hantera saker och ting.

Men vill han verkligen inte, gå själv åtminstone! Hoppas verkligen att du kan få stöd och hjälp och börjar må bättre snart, kram. 
    Jag har funderat på det. Tycker det är så himla konstigt att de bara släppte hem mig utan att prata med mig nu sista gången. Knappt ett hej då, fick bara gå, storblödandes... Skitdåligt!
    Ingen som frågade hur jag mår eller om jag vill ha vidare hjälp etc....
  • Anonym (=()
    Rue skrev 2013-04-05 11:48:05 följande:
    Jag tror att männen sörjer på sitt sätt men mer sörjer det faktiska- ett foster som dött. Vi sörjer ju även livet som vi planerat för som inte blev. Vi känner ju i kroppen på ett eget sätt och tror det är svårt för mannen att få samma känslor vid ett missfall. Min sambo var mer ledsen för min skull tror jag. Man får försöka respektera varandras olika nivåer på sorg och stötta varandra.
    Så säger min sambo, att han sörjer mest för att jag mår dåligt. Han hade inte riktigt hunnit ta till sig att det faktiskt kunde blivit ett barn eller så.
    Jag respekterar honom verkligen och hans känslor, det är bara det att jag skulle önska att han verkligen förstod mig och mina känslor på samma sätt. Han är världens bästa verkligen, men just här har vi nog lite svårt i kommunikationen tror jag.
    Känns som att han uppfattar mig som att jag ältar, det behöver inte vara så, det är mina känslor och jag vet inte hur jag ska tackla dem.
  • Anonym (=()
    Mymemlan skrev 2013-04-05 11:56:06 följande:
    Men åhh... Fyfan så tråkigt. Då förstår jag att du är absolut less.. Jag är nog efter ett.. :( 
    Det som känns så knasigt är att man liksom förväntas vara som vanligt. Alltså, bara gå på och jobba, leva på som tidigare. Känslomässigt är jag ju milväga därifrån upplever jag. Känner mig tom, ensam, ledsen i detta. Samt förvirrad.
    Jag fungerar inte som vanligt, jag är inte jag än. Det är jobbigt.
  • Anonym (=()
    Mymemlan skrev 2013-04-05 12:55:35 följande:
    alltså.. Jag har bruna, inget blod alls flytningar (ursäkta om det är äckligt) och haft det i några dagar nu. Hur länge kan det hålla på?? 
    Jag tog även gravtest, det var knappt ens synligt positivt, och gjorde ett ältest som visar en stegring.. (ej fått stegring på ägglossningstest när jag varit gravid innan) Hur ska man tänka här? Dom säger ju, inge sex innan blödning slutat.. Men jag blöder ju inte direkt? Jag blir tokig.. Vill inte missa äl, och vill vara nära min älskade sambo på det viset igen ju, och då inte i enbart "göra barn syfte" så det är ju jobbigt att hålla sig..  
    Jag rekommenderar det INTE, men själv kunde jag inte hålla mig förra gången efter MF och myste på även då jag hade lite lite färgade flytningar, de var inte ens bruna utan mer rosa/röda.
    Det var inte meningen att vi skulle ha sex den gången, men det liksom gick inte att hejda.

Då blev jag gravid igen. Ooops... Nu gick det inte bra denna gången heller, men man vet åtminstone att jag är fertil, får hålla fast vid det positiva eller hur man ska säga.

Jag fick ingen infektion heller av att vi hade sex.
  • Anonym (=()
    Mymemlan skrev 2013-04-05 13:05:31 följande:
    Ja alltså.. min sambo är ju sååå het känner jag ju nu, hihih ;) Dom är ju bara lite bruna, och jag läste man kunde ha sex med kondom. Men jag har så sköra slemhinnor så det gick inte, vi försökte faktiskt bara för att vi var sugna. Har ju varit innan jag blev gravid upprepande gånger och fick just en behandling för sköra slemhinnor så kondom är uteslutet.. 
    Varför skulle det vara bättre med kondom känner jag rent spontant? De kan ju dra upp slemhinnorna och skapa större risk för infektion känner jag? Men jag har inga belägg för det egentligen.
    Jag hade kört på, men tvättat både mig själv och sett till att mannen är ren han med.
  • Anonym (=()
    Mymemlan skrev 2013-04-05 14:23:39 följande:
    det var nått om att det inte åker in nå små vänner i "såret" där inne, hahaha ;) 
    Okej. Kan det vara så farligt då? Jag har inte en aning faktiskt.
    Hur som helst, är det små små bruna flytningar så tror jag inte att risken är speciellt stor för infektion. Ni kan ju försöka köra lite försiktigt och han dra sig ur när han känner att han är på G? Ett alternativ iallafall när det inte funkar med kondom. Jag vet hur det är! Fixar själv inte att köra med kondom, gör ju så himla ont!
  • Anonym (=()
    Mymemlan skrev 2013-04-05 14:47:21 följande:
    hahaha jag har ingen aning faktiskt.. :D Nej alltså det bränner som attan :/ Bara för att man inte "får" blir man sugnare än annars, hahh ;) 
    Oh ja! Bästa sättet att faktiskt "hotta upp" ett sexliv är att skapa ett sexförbud! Typ; "Nu får vi INTE ha sex på 5 veckor, första veckan får vi bara kramas och kyssas lite lätt. Nästa vecka ligga jämte varann nakna och bara smeka på varann..." etc etc...

SKITSVÅRT om ens möjligt att inte ha sex inom de där veckorna man bestämt. Rätt effektivt sätt att hitta tillbaka till varann om man glidit ifrån varann rent sexuellt och sådär.
  • Anonym (=()

Hej allihop!

Längesen jag skrev här nu. Nu är jag helt klart på väg upp igen efter allt skit! Börjar känna igen mig själv och inte lika rädd för mitt mående och sådär.
    Usch vilket mörker jag befunnit mig i....

Jag funderar nu på, vågar jag ens försöka igen? Mest för att... Orkar jag vara gravid, ställa om mig för att få allt bara ryckt ifrån mig än en gång? Hur kommer jag att orka en gång till? Kommer jag ens känna glädje iom en ny graviditet? ... Mycket såna tankar just nu... Vet inte ens ifall jag orkar bli gravid igen, för det vet jag ju nu att jag inte har svårt att bli iallafall...

Hur tänker ni andra? Hur gör ni för att bli redo för ett nytt försök?

Funderar på att faktiskt gå och prata med någon, men vet inte vem jag ska vända mig till...

• Anonym (=()

Hej tjejer!

Nu har jag inte skrivit på ett tag, men läst tråden då och då. Grattis till alla som blivit gravida!!! Jag håller alla tummar och tår för er!

Själv ska jag sluta röka idag har jag tänkt... Igen! Men nu är det så att jag har/haft ägglossning i helgen och haft massor av sex! Så nu får jag lägga ciggen på hyllan för att vara på den säkra sidan där iallafall.. Sen ska jag börja bli lite bättre på att få i mig de där folsyretabletterna, glömmer dem hela tiden.. >.<

Samt ska jag kila ner till VC och lämna ett blodprov som överläkaren på KK ville att jag skulle göra... Sen får vi hoppas på det bästa om att det tar sig, att det är ett bra ägg/bra simmare och att OM det nu blir nåt, att bebis stannar kvar tiden ut och att allt blir bra! Tänk vad mycket det är som ska gå vägen egentligen...

Hoppas att ni andra mår bra, tänker på er emellanåt. Samt hur mycket stöd jag fått i båda mina mf. Fortfarande väldigt tacksam över det.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?