Blingbling skrev 2013-03-10 22:37:54 följande:
Fasen...vet precis hur du känner nu... Man vill knappast gå till toa alls och mår riktigt dåligt... Vet hur överdjä***gt allt är och känns. Men just nu finns det ju inget du kan göra, mer än att vänta och se vilken väg allt tar. Det är olika hur man känner för att göra, men jag har aldrig åkt in. Jag har bara varit hemma och tagit det lugnt (eftersom jag förstått att det var MF jag hade) och väntat ut allt. Fast vissa känner ju att de blir lugnare av att åka in och kolla upp. Jag känner bara att det finns ju ändå inget de kan hjälpa en med om man åker in...ett MF går ju inte att stoppa - tyvärr. MEN det är ju inte säkert att det är ett MF du har...känner du någon smärta eller är det "bara" blödning?
Nej jag har inte ont direkt, mer än lite "ilningar" och "stickningar" såsom växtvärken kan kännas eller så. Det kommer enbart lite blod när jag varit på toan och torkar mig. Men ångesten är ju att nu vill jag fasiken inte gå på toa!
Jag vet inte, känslan just nu är ju att detta kommer att gå åt helvete, men svårt att avgöra om det är mina rädslor eller min magkänsla som "talar" nu. Är ju skiträdd att förlora detta med!
För min del är det väl mest för att kolla nu, så att jag inte behöver gå i flera veckor som sist med blödningar eller så. Fast iofs så levde ju fostret i 3 veckor efter första blödning då. Men då började de redan i vecka 5+5 eller nåt. Nu är jag ju ändå i vecka 8+4. Känns skit om det inte ska gå vägen nu, idag var första dagen jag vågade känna mig riktigt glad också och så händer det här. Skit!!