Inlägg från: Anonym (På det igen..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

MariaOchNiklas skrev 2013-01-10 18:27:09 följande:

Ja, det va mitt första missfall. Blev gravid på första försöket båda gångerna. Men känns ändå väldigt jobbigt. Man hade ställt in sig på barn när man fick ett + på stickan. Skulle bara till jobbet typ 2-3 månader efter föräldraledighet sedan gå hem igen. Men har nu sakta men säkert börjat förstå att jag ska jobba hela tiden i stället. Trivs väldigt bra med mitt jobb. Men skulle följa va hemma hela tiden med våran dotter. Är så mysigt. Klart jag är rädd att det ska hända igen. Men denna gång jag va gravid så kände jag mig inte särskilt gravid. Inga ömma bröst eller så. Men tänkte att det berodde på att jag nyss slutat att amma och de fortfarande fanns mycket med hormoner kvar i kroppen och brösten. Antagligen så tog det sig, men växte aldrig. Tillslut stötte kroppen ut, vad det nu va. De hittade aldrig något foster i mig. Men såg på hcg värdet att jag va gravid.
    Detta va ju också mitt första missfall och enda hoppas jag verkligen.
    Jag hade hela tiden en magkänsla denna gången att det inte skulle gå vägen.
    varit oroliga mina andra grav med att det ska bli missfall men inte haft den känsla jag hade nu att detta kommer inte sluta i ett barn.
    Ja samtidigt som jag fick plus på stickan fick jag missfall ungefär.
    Så det där plusset kunde ju istället uteblivit så hade man aldrig vetat.

Togs sig på första gången här med.

Hoppas vi har samma tur nu!

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-11 14:43:03 följande:
    Hemma igen, gått bra, har inte ont men är jääääkligt trött nu... ville uppdatera lite snabbt till er.
    kram!
    Tack för du uppdaterade.
    Sköööönt att det e över nu så du kan börja tänka framåt.

Sov och ta igen dig en massa nu kramar <3
  • Anonym (På det igen..)
    Mirella85 skrev 2013-01-11 14:59:51 följande:
    Hej jag tänkte hoppa in här lite.
    fick mitt första missfall igår då jag och sambon hade planerat och skaffa en liten till.
    jag var i vecka 7 och idag var jag hos doktorn och fick bekräftat att där fanns inget foster. Så allt har väl kommit ut igår. blöder än och är kluven på hur jag känner.
    känns skönt o veta vad som händer inåt i en men är samtidigt väldigt ledsen för har längtat så efter detta pluset.
    känns som jag vill bara sova bort tanken att jag varit gravid dessa få veckor och få nya krafter och hoppas på ett nytt plus.

Jag kommer vara liv rädd nästa gång jag får plus att samma sak ska hända..
    hur tänker ni?
    och en lite fråga hur länge blödde ni efteråt??
    Välkommen hit :)

Beklagar ditt missfall :(

Jag kommer också vara livrädd.
    Det e absolut inget man vill uppleva fler gånger även om det e tidigt i graviditeten.
    Mitt missfall va redan i v 5 och jag blödde sammanlagt 6 dagar med allt.
    Kraftigt i 2.
    Efter dom 6 dagarna va allt ute och stickan negativ igen.

Vi började föröka direkt men har ingen aning om när min ägglossning är denna månaden om den ens kommer.
    Har Bim 22-23 januari.
    Då har jag räknat missfallet som en mens för det sa läkaren.

Har du haft lätt för att bli gravid el ni har försökt länge?
  • Anonym (På det igen..)
    Mirella85 skrev 2013-01-11 15:24:35 följande:
    Tack !!
    första gången tog det mig ett halvår att bli gravid så hade räknat med det denna gången med. Men blev gravid ganska snabbt denna gången ca 4mån tror det blev så jag var överlycklig att det gick snabbar denna gången
    .
    Jag har aldrig haft koll på min ägglossning för blev bara mer nojig ju längre det tid det tog så jag har försökt och inte tänka på det och skitit i alla dessa tester o hålla koll på mensen och så..
    just för jag ska slappna av mer.

jag blöder en del redan så jag hoppas det inte blir värre.. mår så dåligt när jag blöder.. får lätt järnbrist. Kanske bäst o ta lite extra järn så man orkar med o blöda några dagar om man nu kommer göra det.

Ni då?? har ni några barn sen innan eller första gången ni försöker??

Jag har tre barn sedan innan.
    Men detta var mitt o sambons första.
    Tog på första försöket.
    Hoppas det går fort denna gången också.
    Tror dock inte det kommer ta sig denna månaden.

Ja det kan vara bra med extra järn nu när du blöder om du redan har lätt sen innan och få järnbrist.

Ska ni försöka direkt sen igen el?

• Anonym (På det igen..)
    mmjonsson skrev 2013-01-11 17:26:01 följande:
    Inga barn. SJUKLIGT avundsjuka på er som redan har barn btw :( men bra för er givetvis! :)

Jag blöder fortf lite, snart tre veckor sen jag började blöda och två veckor sen jag fick tabletter som skulle få ut allt..
    It sux, länge att blöda..

Återbesök på tisdag för att kolla läget *ber till allt som finns och är att allt är ute*
    Usch ja jag kan inte ens tänka mig hur det känns för dom som försökt länge och ej kunnat få barn el då blir gravida o sen får missfall...:(

Även om jag nojat för missfall var grav så har man ju tänkt att jag har tre barn så det blir väll inga problem.

Men nu tar jag ingenting lätt...vad som kan hända.

Jag tog det ju inte lätt men hopaps ni förstår hur jag menar?!

Hoppas allt e ute på tisdag ber med dig :)
  • Anonym (På det igen..)
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-11 18:54:21 följande:
    Vi har bestämt oss för att börja försöka nu i helgen. Idag ringde det från en blomsterhandel i min stad och sa att jag fått blommor som jag skulle få hämta. Min syster fick hämta dem för vi har haft magsjuka här så vi vill inte riskera att smitta vidare. På kortet stod det "tänker på dig xxxxxxx". Min närmsta chef va det. Gissa om jag vart förvånad. Så himla snällt. Har berätta för henne vad som hänt.
    Lycka till i försöken nu :)

Så gulligt av henne inte alla som har såna chefer :)
  • Anonym (På det igen..)
    mmjonsson skrev 2013-01-12 15:17:08 följande:
    En fråga; när kan man börja ha sex igen efter ett missfall? Är det när man slutat blöda eller en vecka efter man slutat blöda?

Har typ bara missfärgade flytningar nu, klassas det som att jag fortf blöder då??

Ska fråga gynekolog på tisdag men jag tänkte att någon här inne redan vet svaret!
    Vi började ha sex så fort jag slutat blöda.
    Men du ska ha slutat helt även med det bruna pga infektionsrisken!
  • Anonym (På det igen..)

Jag fick svaret av min gyn läkare att bara köra på så fort jag slutat blöda...

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-13 22:00:14 följande:
    Hej tjejer!!

Hur har ni blött efteråt? Jag har knappt inga blödningar alls, peppar peppar. Är det vanligt? Hade räknat med att blöda massor? :-O

Funderar såklart massor på hur länge man ska vänta tills man försöker bli gravid igen, självklart väntar vi tills blödningarna lagt sig, men sen då? Hmn... Kör ni på direkt?
    Nu fick jag ju mf redan v 5...men jag blöde kraftigt 2 dagar annars bara smått.
    Körde på direkt dagen efter jag slutat blöda.

Skönt att det gått så smidigt för dig :)
  • Anonym (På det igen..)
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-14 11:03:21 följande:
    Gick ju inte så bra tyvärr. Fick dra ned byxorna för X antal läkare som skulle kolla, det fanns rester och en hel del blod kvar. Ska skrapas nästa fredag, fanns ingen tidigare tid. Blev sjukskriven tills dess, skönt iaf att inte behöva jobba när det inte är klart. Så typiskt!! Hade dock mina aningar, cytotec verkar inte bita på mig. De sade att det är vanligt med skrapning när man fått kvarhållet missfall. I mitt fall fattade ju kroppen ingenting. Så nu blir det en lång väntan tills fredag....det tar aldrig slut. Känns det som iallafall!
    Amen din stackare asså :(
    Fy fan vad jobbigt....lider med dig verkligen.

Hade dom ingen tid föräns nästa fredag? Asså den 25?
    Det e ju sjukt ju. Dom ska ju kunna erbjuda tid dagen efter i såna här fall.
    Katastrof sånt får dom verkligen ta tag i och ändra inom sjukvården!!!

Hoppas du kan försöka må så bra som möjligt under tiden...kram

• Anonym (På det igen..)
    Mirella85 skrev 2013-01-14 13:21:27 följande:
    Jag har bara lite brunt flyttningar nu. Så i morgon ska jag ta ett graviditets test o hoppas på negativa så vi kan köra på direkt. väntar också på läkaren ska ringa o berätta hur det gått med mina blodprov på se att mina graviditets hormoner har gått ner. Så jag hoppas på det bästa.
    dom hitta som sagt inget foster i mig när dom kolla i fredags.
    Så jag hoppas bara just nu.
    Skönt hoppas det blir neg och att allt e klart nu!
  • Anonym (På det igen..)

Äl här nu...ej testat men har ont och öm i bröstvårtorna vilket jaga bara är vid äl :)
    Blivit senare än vad det skulle men spelar ingen roll eftersom den kom iaf nu efter missfallet.
    Nu är det bara att hoppas påd et bästa och avvakta två lååånga veckor till!

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-14 15:37:11 följande:
    Funderar fram och tillbaka på ifall vi ska starta nu igen direkt eller ifall vi ska vänta någon månad.... Vet ni? Jag känner mig helt dum, men jag funderar på ifall jag ska vänta så att bebisen i så fall kommer i början av 2014, men sååååå länge vill jag ju inte vänta heller... Usch, tiden flyyyr iväg när man börjar tänka sådär.

Men jag har en tanke om att jag egentligen inte "vill föda" barn för sent på året eller så...? Jag vet att det låter knäppt... :-/
    Det finns många som tänker som dig och vill ej har barn sent på året.
    Andra e bara glada över att bli gravida och struntar blankt i om barnet så kommer på självaste Julafton.
    Men det är helt upp till var och en och göra vad dom känner för.

Jag har en född 29 nov...en 19 dec och en 25 feb.
    Och visst 19 dec kan jag tycka e synd om honom 5 dagar innan jul osv,men han av beräknad till 6 januari så inget man visste.

Vi har nästan alla familje medlemar i okt nov o dec så jag hade heller helst inte velat ha en till där.
    Men jag har kommit fram till att bebisen får komma när det än blir.

Sen gör alla som dom vill :)

• Anonym (På det igen..)
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-14 16:54:57 följande:
    Personligen kommer jag nog börja försöka så fort jag (kroppen..) är redo, utan att spekulera i när barnet kommer. Jobbar inom neonatalvården och man vet aldrig när de små väljer att kika ut! Kan ju komma tidigare så det ändå blir en 13-bebbe. Gör vad du/ni tycker känns bäst! Jag tror att det är liten chans att vi får en kotte född -13...med tanke på att skrapningen skall göras osv. Hade gärna sett att en eventuell bebis föds i år, var så inställd på ett barn fött 2013. Inte för att det spelar nån som helst roll, men är lite otålig av mig.
    Då har du mitt dröm jobb :)
    Vill så gärna jobba på neo el förlossningen ;)
    Vi pratar i en annan tråd också där jag inte e anonym haha :)
  • Anonym (På det igen..)
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-14 18:37:40 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare. Vad gammalt är det yngsta/enda barnet ni har? Lite nyfiken på om det är fler än jag ska vill ha tätt mellan dem. Min dotter är nu 9 månader.
    Min minsta har precis fyllt fem....men jag har 2 år mellan dom två äldsta.

• Anonym (På det igen..)
    Mirella85 skrev 2013-01-14 19:01:50 följande:
    Hoppas på det bästa<3
    Tack <3
  • Anonym (På det igen..)
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-14 19:27:25 följande:

Då är vi två med ägglossning. Såg tydliga tecken igår på det. så nu får vi hoppas att det tar sig för båda
    Det håller vi tummarna för <3
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?