Inlägg från: Anonym (På det igen..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

ärdetmintur2013 skrev 2013-01-09 19:21:23 följande:
    {#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA {#emotions_dlg.flower}

ärdetmintur2013 BIM 20/1
    Anonym (på det igen) BIM 23/1
    Så duktig du var då kan du få fortsätta haha :)
  • Anonym (På det igen..)

Min kropp har inte återgått till som det var innan trots missfallet bara var i vecka 5.
    Räknade det ju som en mens men har inte haft ägglosning nu som jag skulle haft.
    Jag mår precis som om mensen kommer inom ett par dagar.

• Anonym (På det igen..)
    Rue skrev 2013-01-09 20:54:30 följande:
    Nääääästan slutat blöda, om kroppen funkar exakt som innan ma borde jag ha äl på fredag. Tror inte det blir så, har alltid äl flytningar flera dar innan och har inget nu. Vi har inte börjar försöka än då jag fortf har lite mini blödning men får jag utslag på äl test kör vi ändå just de dagarna. Väntade nästan 2 år på det satans plusset så tänker inte skjuta på det en månad. Ringde tom Gyn idag ang sex och pytteblödning. Såklart avrådde hon men sa samtidigt att det inte lät som nån direkt fara så. Bim skulle vara 25/1 så vi får väl se när äl kommer. Bara iPhone men e gärna med på listan om ngn vill lägga till mig. Kanske en separat Bim-tråd?
    Hur gör man en separat BIM tråd? haha jag kan inte sånt :)
  • Anonym (På det igen..)
    mmjonsson skrev 2013-01-09 23:56:02 följande:
    Marsipan: men klumpar är ju bra!! Det man vill få ut ju!

Jag tänkte testa med clearblues gravtest imorrnbitti för att se hur läget ligger till..lika bra. Nu har det bara handlat om ett satans väntande
    har du BIm nu snart?
    Får gärna fylla på listan :)
  • Anonym (På det igen..)
    mmjonsson skrev 2013-01-10 00:19:59 följande:
    Jag blöder fortf från missfallet så jag har inte en blekaste aning när jag har bim :/

Men om min cykel är samma som innan ( tvivlar på det) då ska jag ha bim den 20/1!
    Kan fylla på det men.. Tror jag kan hålla mig ovetande tills den bemödar sig att komma OM den kommer ;)
    Ja ok förlåt missuppfattade inlägget ovanför :(
  • Anonym (På det igen..)
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-10 12:52:06 följande:
    Är det fler än jag som känner att ni inte riktigt kan uttrycka eran sorg????

Tycker det är jobbigt. Är väldigt ledsen på  insidan, men det kommer sällan några tårar. Nästan så jag känner mig att jag blir kvävd inifrån... Har världens bästa sambo och de bästa kompisarna att prata med, men ändå känner jag så. Är väldigt frustrerande. Vill känna att jag har fått hoppet åter. 

Det som verkligen lyser upp våran vardag är våran underbara dotter. Ha varit mer jobbigt om hon inte funnits. Nu måste vi leva som "vanligt" för att hon ska må bra. 

Jag har inte lätt att gråta inför andra...jag visar inte göra det.
    Men när jag fick mitt mf så stortjöt jag.
    Inför sambon bara kom det och jag kunde ej sluta.
    Även inför min bästa vän bara hon tittade på mig.
    Sen va jag jätte ledsen över en vecka o grät för minsta lilla,och imed jag ej vill visa utåt isolerade jag mig från omvärlden och hade bara sms kontakt med familj och vänner.
  • Anonym (På det igen..)
    Anonym skrev 2013-01-10 13:30:21 följande:
    Jag fick ett MA våren 2012. Blev sedan gravid direkt efter, innan jag fått tillbaka min mens och allt. Allt gick bra och på julafton föddes äntligen vår son:) Det har alltså ingen betydelse om man kör på med en gång eller inte, fick bara öka på med järn lite extra i början!
    Tack för ditt inlägg och grattis :)
  • Anonym (På det igen..)
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-10 14:09:16 följande:

Försöker att hitta på saker. Varit hos min bästis 2 ggr som fick en liten i december. Känner mig väldigt delad. Både vill och inte vill. Det vet hon om. Men vi har alltid funnits där för varandra hur jobbigt det än varit. Jobbar även lite på dagarna. Nu har vi lyckats få magsjuka, så vi är ganska utslagna för det. Är även med folk som inte vet om vad som hänt. Men det känns motigare. Vill ju inte stänga in mig helt. Blir så mycket jobbigare ju längre tiden går om man inte träffar någon. Hoppas snart på att vi kan försöka igen. Vill sågärna ha ett syskon till våran dotter!
    Var detta ditt första missfall?
    Blev du gravid snabbt med dottern?

Dom säger ju att ett missfall är inte lika med att nåt händer igen.
    Men jag vet jag har tre barn sen händer bara detta så livrädd för det ska hända igen.
  • Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-10 17:16:05 följande:
    Ska in på skrapning imorgon, vill inte ta cytotec, gjorde det en gång för 11 år sedan och usch vad hemskt jag upplevde det, slutade med akut skrapning ändå...

Så jag gör en skrapning med lokalbedövning.
    Beklagar att du fått det så himla jobbigt :(
    Verkligen tråkigt.
    Det positiva du kan försöka se nu är ju att du blir skrapad och att då vet du med säkerhet att allt är ute.
    Sen kan du sluta blöda och läka och sen börja igen.
    Vet det e svårt att se ljuset i tunnlen just nu MEN vi kommer se tillbaka på detta senare i år med stora magar och tänka att det var en tuff tid vi tog igenom oss tillsammans och nu har vi lagt det bakom oss.
    Lycka till tänker på dig <3 kram
  • Anonym (På det igen..)
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-10 15:53:20 följande:
    Min mamma har inte hört av sig annat än via sms sedan i lördags då vi fick vårt MA konstaterat. Jag skickade ett mess och berättade vad som hänt, fick ett tillbaka där hon beklagade. Har väntat på att hon ska ringa, hon vet ju ingenting om hur vår vecka har varit. Och jag kan tycka att man kanske ringer sin dotter efter att nåt sånt här hänt. Fick ett sms idag där hon ville att jag skulle ringa, skrev då tillbaka att jag var ledsen för att hon inte hört av sig, att jag var sjukskriven och att hon kunde ringa när hon fick tid. Då ringde hon upp och var arg på grund av att jag var arg. Hon tål inte att bli emotsagd tyvärr och anser alltid att hon har rätt. Bland annat slängde hon ur sig att det var tur att barnet dog eftersom jag enligt henne är instabil (?). När jag stod på mig och fortsatte hävda att jag anser att man ringer sin dotter efter en sån här händelse blev hon vansinnig och slängde på luren. Till saken hör att hon reagerade väldigt starkt när jag berättade att vi väntade barn. "Nej, nej, NEJ, detta var INTE roligt!!" var hennes kommentar, och det blev värre. Nu sitter jag här. Hon skickade ett sms där hon undanbad sig blommor på födelsedagen (hon fyller år imorgon och jag skickar alltid blommor) "om jag ska ringa och anklaga henne avstår hon hellre kontakt". Min mor är ganska speciell, och jag kände att jag var tvungen att för en gångs skull stå upp för mig själv. Inte lätt med människor som inte tål att bli emotsagda det minsta lilla. Förlåt babbel, inte meningen att vräka ur mig men det känns SKIT att behöva vara orolig för detta samtidigt som man är ledsen över sin tomma mage.
    Usch fy så får man inte bete sig som mamma.
    Jag har en nära vän vars mamma alltid ska ha rätt och håller på på ungefär samma sätt.
    Hon mår jätte dåligt.

Jag och min mamma har en bra relation idag men haft våra upp o ner och jag bröt t.o.m kontakten till slut för jag var trött på att be om ursäkt för saker jag inte behövde be om ursäkt för.
    Jag brukade krypa tillbaka men denna gången gjorde jag inte det.
    Och då kom hon till slut.
    Stå på dig du e vuxen och lever ett eget liv och det är inget hon ska få förstöra.
    Kram på dig
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?