Inlägg från: Anonym (=() |Visa alla inlägg
  • Anonym (=()

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

nenne31 skrev 2013-01-18 15:28:55 följande:
    Det e ingen fara det e säkert pga av sexet och att det retades till där inne :)
    Efter mitt Mf fick jag likadant när vi hade haft sex :)
    Man blir ju lite nervös, men samtidigt försöker jag lugna mig med att det säkert skulle ha känts något om det varit någon fara eller så, att det skulle gjort ont om det inte hade läkt ordenligt?

Hur som helst kändes det som ett viktigt steg för oss i förhållandet också. Var längesen vi kunde vara så nära varandra rent fysiskt och psykiskt efter allt kaos..

Hur länge blödde du efter ni hade sex?
  • Anonym (=()

Kan ni inte länka i trådstarten till BIM-listan?

• Anonym (=()
    Rue skrev 2013-01-20 16:54:01 följande:
    Tror bara trådstartaren kan länka tyvärr... Men lägg till på Mina favoriter så hittar man den lätt
    Jag gjorde så.

Nu till nästa fråga, hur fasiken räknar man ut BIM nu då? Obestämd
    Någon som vill hjälpa mig?
  • Anonym (=()
    varmland skrev 2013-01-22 09:40:17 följande:
    Nu har jag en fråga till er tjejer :)
    Hade konstaterat ma ( v12+5 ä för nästan 4 veckor sedan , blev skrapad och pga komplikationer blev jag skrapad igen för 2 veckor sedan. tog ett grav test för 1,5 vecka som visade i stort sett 0 då, kunde skymta ett supersvagt strevk. blöder fortfarande lite, men har i dag full pott på ål test kan det vara möjligt, blöder ju lite fortfarande, blir senaste 6-7 dagarna mini mini  i bindan, men ljus rosa när jagh torkar mej ( ursökta detaljerna :) ) . Blir ju lite förrvirrad nu :)    Kan det va äl på g nu ? vågar man cjansa och ha sex ? eller är det bara dumt ? Har ju ålders panik och vill ju inte missa en enda chans
    Eftersom du fortfarande blöder skulle jag inte våga riskera att det blir infektion och ytterligare komplikationer. Men det beslutet kan enbart du och din partner ta.
    Rådgör med din kontakt inom vården?

Hur som helst, lycka till och beklagar ditt/ert ma :(
  • Anonym (=()
    varmland skrev 2013-01-22 10:06:19 följande:

Vet ju om infektions risken, men har ju nu under ganska många dagar bara kommit blir lite ljusrosa när jag torkar mej. Men kanske dumt.

Jag förstår dig! Vet dock själv inte om jag hade vågat chansa eller så. Men jag förstår samtidigt att ni såååå himla gärna vill börja med att försöka igen!
  • Anonym (=()
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-26 19:52:37 följande:
    Mitt i allt jobbigt så kan jag från idag titulera mig som fästmö gissa om jag blev förvånad när han stod på knä innanför ytterdörren när jag kom från jobbet. Är våran 3 årsdag idag.
    GRATTIS!!
  • Anonym (=()
    MariaOchNiklas skrev 2013-02-03 18:14:42 följande:

Tog ett test i morse som visa positivt. Väntar några dagar innan jag testar med clearblue digital. Idag har jag typ bara haft pyttelite färgade flytningar. Så det börjar kännas som på riktigt. Fått en del illamående idag. Blir en bebis i början av oktober om allt går vägen. Nervös....
    Nej men herregud så himla otroligt roligt för er!!! Grattis!!!!!! "Hellre glädjas en gång för mycket än att oroa sig en gång i onödan" brukar jag säga.
  • Anonym (=()

Ursäkta om jag upprepar frågan, men hur räknar ni ut BIM efter ett missfall?
    Alltså jag skrapades för 3 veckor sedan i fredags, hur ska jag räkna då? Eller ska jag räkna efter min gamla menscykel? Då borde jag få mens ungefär runt den 7:e februari, men det kanske inte blir rätt med tanke på att jag skrapades den 11:e januari? Eller hur ska jag tänka? Känner mig förvirrad...

Jag blödde ju knappt ingenting efter skrapningen heller om det gör någon skillnad, bara typ knappt 2-3 dagar...

• Anonym (=()

Jag har haft smärtor i magen, känns som att det ä något som inte står riktigt rätt till, men inga flytningar eller nåt....? Vad kan det vara? Eller är det vanligt?
    Rädd att det ska va nåt som gör mig steril eller nåt..? *fånig*

• Anonym (=()

Usch, jag börjar smått emellanåt inbilla mig att "tänk om jag skulle vara gravid?" Men jag vet ju att jag inte är det, eller VET gör jag ju inte, men jag har inga gravidsymptom sådär som jag haft tidigare i mina graviditeter...
    Mina tuttar gör inte ont alls.

Däremot känner jag mig sådär sjuk som jag alltid gör i början, nästan som en förkylning, übertrött och orkar ingenting. Hungrig och har helt plötsligt kalles kaviar som favvomat här hemma. (?) Det och McDonalds och jag som egentligen inte ens gillar Mc!

Sen är jag extremt illamående emellanåt...

MEN, jag tror att jag är skengravid eller dum i huvudet eller liknande....... :-O För inte är jag gravid inte, det skulle jag väl känt i tuttarna isf eller?

Kan ju vara att mensen är på intågande kanske kanske?

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?