Inlägg från: Anonym (=() |Visa alla inlägg
  • Anonym (=()

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Har knappt ont i brösten idag, känns inte som att jag är gravid längre... Men kanske kan jag få komma in lite tidigare och få det bekräftat så att jag kan gå vidare nu!? Jag orkar inte den här känslomässiga berg-och dalbanan längre, jag vill inte vara med längre...

• Anonym (=()

Ingen hjärtverksamhet kunde hittas idag, precis som jag misstänkte.
    Det här känns jävligt jobbigt alltså! Fostret är kvar, blöder som fan och har gjort i 11 jävla dagar.... Är detta värdigt eller??
    Usch, ursäkta språket och att jag inte är finkänslig men jag är så himla uppriven, arg och ledsen...

• Anonym (=()

Resterna är INTE farligt, däremot KAN de utgöra en lite förhöjd risk för infektion om de får ligga kvar "för länge" så att säga. Men kroppen brukar sköta det där bra själv.

Jag fick inga tabletter eller så idag, läkaren sa att hon skulle kräva att en barnmorska på KK tar emot mig imorgon, att hon ska ringa MIG, JAG ska INTE behöva göra nåt på egen hand mer sa läkaren (hon var heeeelt underbar verkligen!), så imorgon ska som skrivet en BM kolla mig igen, en dubbelkoll för att garantera att fostret inte lever. Men läkaren sa att hon är till 99% säker på att hjärtverksamheten avstannat, men att hon alltid vill dubbelkolla.

Hon ville då inte ge mig tabletter för att påskynda något, då vill hon förbereda ett team med personal OM jag skulle behöva vårdas på sjukhus pga smärtor eller så som KAN uppstå i samband med medicinering, alltså inget konstigt, men ibland gör ju MF så sjukt ont att man behöver vårdas och få starkare mediciner etc...

På ett sätt känns den här karusellen skön att äntligen få kliva av, det har varit så mycket upp och ner, äntligen får man liksom sörja. Inte kastas runt i hopp och förtvivlan.

Det som känns jobbigt är ju att fostret fortfarande är kvar, kunde det inte vara över helt nu tänker jag... Förhoppningsvis går det lika "smärtfritt" som när tvillingen kom ut...

Tack alla för ert stöd! MAssa kärlek till er!

• Anonym (=()
    Anonym (På det igen..) skrev 2013-01-09 11:38:08 följande:
    Hur går det för dig?
    Tänker på dig >3
    Det gör ont och jag blöder, men än sålänge har inte fostret kommit ut vad jag märkt... Antar att det inte riktigt kommit igång än, men hoppas att det gör det på egen hand och att jag slipper åka in imorgon för att sätta igång det eller bli skrapad....

Men humöret och modet går upp och ner, sitter och tokgråter emellanåt för allt är så bisarrt... <3
  • Anonym (=()

Ska in på skrapning imorgon, vill inte ta cytotec, gjorde det en gång för 11 år sedan och usch vad hemskt jag upplevde det, slutade med akut skrapning ändå...

Så jag gör en skrapning med lokalbedövning.

• Anonym (=()

Hemma igen, gått bra, har inte ont men är jääääkligt trött nu... ville uppdatera lite snabbt till er.
    kram!

• Anonym (=()

Hej tjejer!!

Hur har ni blött efteråt? Jag har knappt inga blödningar alls, peppar peppar. Är det vanligt? Hade räknat med att blöda massor? :-O

Funderar såklart massor på hur länge man ska vänta tills man försöker bli gravid igen, självklart väntar vi tills blödningarna lagt sig, men sen då? Hmn... Kör ni på direkt?

• Anonym (=()

Funderar fram och tillbaka på ifall vi ska starta nu igen direkt eller ifall vi ska vänta någon månad.... Vet ni? Jag känner mig helt dum, men jag funderar på ifall jag ska vänta så att bebisen i så fall kommer i början av 2014, men sååååå länge vill jag ju inte vänta heller... Usch, tiden flyyyr iväg när man börjar tänka sådär.

Men jag har en tanke om att jag egentligen inte "vill föda" barn för sent på året eller så...? Jag vet att det låter knäppt... :-/

• Anonym (=()

Hej tjejer!

Jag slutade (nästan helt) att blöda för två dagar sedan, har inte behövt använda skydd eller så.... Och så "råkade" jag och min man ha sex igår... :-O Vi kunde liksom inte riktigt hålla oss...

Efteråt och nu under natten har det kommit färskt blod då jag varit på toaletten.. Är det farligt? :-O

• Anonym (=()
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-18 11:09:36 följande:
    Kanske va blod kvar som bara inte kommit ut. Man får ju ganska bra med sammandragningar under en orgasm. Kanske hjälpte till att få ut det sista? Hoppas inte det är någon fara iaf. Styrkekramar
    Ja får hoppas det! Det var inte obehagligt på något vis iallafall. haha... Och det gjorde inte ont, så det borde inte vara någon fara eller? Usch, blev lite nervös...
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?