Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Rue skrev 2013-06-20 07:34:28 följande:
    Hej! Tagit en liten paus härifrån och kommer inte vara speciellt aktiv framöver heller tror jag men tänkte bara säga att jag precis plussat igen! Fick pergotime utskrivet för att stärka upp ägglossningen och det funkade på första försöket😄. Nu börjar oron igen. Men SKA gå vägen denna gången.

Grattis. Nu går det vägen vännen titta in när du känner för. Förstår din oro till fullo. För mig blev det 3e gången gillt och idag är jag o v 15 (14+0). Kramar♥
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Rue. Ja, mage har jag fått. Men känns inte helt som en bebismage än. Hur långt gånget är du nu?

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Bättre att glädjas en gång förmycket än sörja i onödan

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Lollisen. Styrkekramar till dig. Nu måste du snart få en vändning känns det som. Man kan nästan i ha mer otur nu. Lider med dig.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    nenne31 skrev 2013-07-08 15:32:57 följande:
    Hej tjejer hur har ni det? Imorgon går jag in i vecka 12 (13). Har KUB imorgon bitti och e ganska nervös. Livrädd nåt ska vara fel nu när man väll kommit så  här långt. Ni får gärna hålla tummarna. Tänker på er allihopa här inne...kramen

Håller tummarna för dig nenne kommer gå bra ska du se. Har äntligen kommit till v 17 (16+4) och är endast 14 dagar kvar till RUL för mig. Känt av att den lille böka omkring sedan typ v 13. så snart kommer du oxå få känna av det . Köpte även en doppler så jag fått höra hjärtat då jag varit orolig. Men bara behövt använda den 2 ggr.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    lollisen skrev 2013-07-09 11:23:32 följande:
    Tänker på dig och är nyfiken på hur det gick.
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-08 20:37:23 följande:
    Håller tummarna för dig nenne kommer gå bra ska du se. Har äntligen kommit till v 17 (16+4) och är endast 14 dagar kvar till RUL för mig. Känt av att den lille böka omkring sedan typ v 13. så snart kommer du oxå få känna av det . Köpte även en doppler så jag fått höra hjärtat då jag varit orolig. Men bara behövt använda den 2 ggr.
    Vad härligt! Åååh vad jag önskar att jag också vore där ni befinner er just nu... Vilken lycka! Mår du bra? Stor kram
    Per Aspera ad Astra!

Mår bara bra. Har gjort det typ hela tiden, fast oro för mf har funnits där hela tiden tyvärr. Mem försökt glatt mig åt att vara gravid i stället för att sörja i onödan. Haft flera små blödningar, som varit ofarliga som tur va. Känns underbart att snart äntligen gått en halv graviditet. Hur går det för dig vännen? Har du fått mindre blödningar efter skrapningen? Har tänkt mycket på dig och alla andra här i tråden som kämpar för fullt. Jag hoppas att det ska bli er tur nu ♥ kram
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag går in i v 23 i morgon. Om allt hade gått vägen första gången hade vi haft bf idag. Känns lite konstigt. Men känns bra att jag kommit så långt i min graviditet nu. Håller tummarna och hoppas att ni snart ska få era efterlängtade plus som stannar i 9 månader. Tänker på er mycket. Kram på er tjejer ♥

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag förstår din känsla med att va superfertil och få mf efter mf. De gånger jag haft oskyddat sex har jag blivit gravid direkt. Sedan att få missfall efter missfall och alla hormoner och all förväntan man hunnit byggt upp när man ser det där plusset. Att helt plötsligt så försvinner det och man faller i ett svart hål. Jag hoppas att ni snart får ert efterlängtade kärleksbarn som tänker stanna och komma till världen till 2 föräldrar som längtar så. Kram på dig vännen ♥

lollisen skrev 2013-09-16 12:10:28 följande:
    Beklagar verkligen ditt/ert missfall!
    Emhsie skrev 2013-09-13 14:52:00 följande:
    Hejsan tjejer. Lollisen jag förstår dina känslor, även om jag inte helt kan sätta mig in i hur dom känns Har mens just nu, så går in i ett femte försök sedan mitt MA. Min första graviditet var beräknad nu här omkring förresten. Det gör så ont... Speciellt när jag har bekanta som ska föda när som helst, och jag är inte ens gravid igen ännu? KAN jag bära ett barn? Klarar MIN kropp av att vara gravid? Usch... 
    Känner helt igen känslorna och frågorna. När alla säger "Men var glad över att du har så lätt att bli gravid!" Då har jag lust att börja gråta, för de har förmodligen ingen aning om hur det är att faktiskt lyckas gång på gång, men att det rycks bort lika fort och hänsynslöst. Alla hormoner i omlopp, all glädje man byggde upp, alla förväntningar som ensamma står kvar i sorgen... Att känna sig helt misslyckad pga att man "gör alla rätt", men ändå får missfall.. Känner med dig. Jag skulle haft tvillingarna här hos mig nu och de hade förmodligen varit runt 2 månader nu... Första graviditeten. Nu är det "bara" 2 bfdatum till att bara gå förbi, försöker att inte tänka på det. Men det är svårt när man ser andra gravida eller de med nyfödda!
    Per Aspera ad Astra!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Hej alla! Hur mår ni? Jag har skapat en hemlig grupp för oss som är gravida fb som ingen annan kan se än du dom är inbjuden. Är någon intresserad av att vara med? Pm mig så fixar vi till det. Dem heter BIM våren 2013 ♥. Kom inte på något bättre namn än så. Självklart får fler som blir gravida hänga på när det är er tur för det efterlängtade plusset!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag ser oxå. Hoppas på att det inte är ett spökstreck. Håller tummarna för dig ♥

lollisen skrev 2013-10-06 15:22:32 följande:
    Ser ni bilden?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Stor kram till dig. Jag kan förstå hur du menar med att detär bättre mensen kommer än ännu ett till mf. Är inte så roligt att vara superfertil. Hoppas på ett plus till nästa månad eller månaden där på som tänker stanna i 9 månader ♥

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Om nu mensen brukar vara så punktlig så skulle jag rekommendera dig att göra ett test. Även om du ser ett minus på stickan så vet du öite vad som komma skall? Ev va ditt första test positivt men när du gjorde det dagen där på negativt. Måste inte betyda negativt. Din kropp kanske utsöndra mer gravidhormoner på em som gjorde att det vart positivt på em i stället för morgonen. Jag håller alla tummar jag kan för dig ♥

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Här går det oxå bra. Är i v 36 (35+5) och delar av slemproppen har släppt och mensvärk och körningar i ryggslutet. Så riktigt nära nu. Hur mår du lolisen?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag mår bara bra. Men tycker det börjar bli jobbigt att vara gravid då jag inte riktigt orkar med min dotter på snart 20 månader och det har jag dåligt samvete för. Har även ångest över om bebis bestämmer sig för att komma på självaste julafton då jag bara vill umgås med min dotter och man. Är nästan övertygad om att ni tycker jag är löjlig som inte får umgås med min dotter och ni försökt bli gravida så länge. Alla har vi saker som är jobbiga. Nu är det bara 16 dagar kvar till bf. Men vi får se när liten tänker titta ut...

lollisen skrev 2013-11-25 20:25:50 följande:
    MariaOchNiklas Oj wow vad tiden flyger iväg! Snart bebis för er ju! Vad mysigt och roligt! Det är bra med mig, känner att jag är i ett helt annat lunk än att tänka på barnverkstad just nu. Sonen har en massa problem i skolan och det är rätt kämpigt med det. Men annars är det bra. Själv då? Spännande nu när det är så nära?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

God jul på er alla ville bara berätta att vår dotter föddes den 18 december i riktig raketfart. Detta år slutar bättre än förra då jag fick mf dagen innan nyår. Lycka till allihopa. Tänker på er ofta och hoppas och önskar att ni alla ska få en varsin liten parvel♥

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • MariaOchNiklas

Grattis så himla mycket till er ♥ så glad jag blir för din skull äntligen är det ditt år ♥ kommer fortsätta kika in här även om jag nu fått min lilla Tyra. Vill ju följa er som varit med om samma jobbiga sak som mig själv. Du får gärna berätta vidare hur det går för dig ♥

lollisen skrev 2014-01-11 18:17:56 följande:
    Jag har hållt mig ifrån att berätta, i ren rädsla för hur det gått innan. Men jag är GRAVID igen!!! just nu går jag in i vecka 13 och var på ul igår. Allt ser toppenbra ut!! Vi är så himla lyckliga!!

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?