• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Anonym (smygis)

Hahaha, måste bara få roa er lite och säga att när jag skummar tråden läser jag ofta in mitt eget nick som - "smygfis" Cool

• Anonym (Munkpepparbebis?)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-28 08:54:13 följande:
    Är det någon som vet om man kan äta munkpeppar och bidrottningsgele ? Hur mycket sex är bäst att ha om mannen har slöa sparmier ? ( vet ej om han har det) =D
    Jag har ätit bidrottninggele i 2 månader o munkpeppar i en månad. Nu inväntar jag bim 30/1 (tror faktiskt mensen kommer) men om det inte har tagit sig så tror jag att jag bara kör med MP nästa cykel. Får hoppas det inte ställer till det o sluta med BDG
  • Anonym (Vill lyckas)

Min kropp är lite knäpp just nu har bara fått lite bruna flytningar och väldigt lite rosa men nu har det inte kommit någonting sen på morgonen? =)

• Anonym (smygis)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-28 21:13:10 följande:
    Min kropp är lite knäpp just nu har bara fått lite bruna flytningar och väldigt lite rosa men nu har det inte kommit någonting sen på morgonen? =)
    Men herregud människa TESTA =D

• Anonym
    Anonym (smygis) skrev 2013-01-28 21:24:24 följande:
    Men herregud människa TESTA =D

Hihi, smygfis ;)

Här inväntar jag bim tors-fre-lör, inga stora förhoppningar dock meeen ska då börja med MP som jag får på posten imorgon :)
  • Anonym (Vill lyckas)

Funderar på att testa imorgon eller vänta någon dag? har inget test hemma men lätt att fixa =D jag inbillar mig särket att det är något

• Anonym (smygis)
    Anonym skrev 2013-01-28 21:28:24 följande:
    Hihi, smygfis ;)

Här inväntar jag bim tors-fre-lör, inga stora förhoppningar dock meeen ska då börja med MP som jag får på posten imorgon :)
    Haha, eller hur läser man det så i ögonvrån Cool

Varför inte förhoppningar? Spännande att köra på MP, hoppas du får en rejält positiv effekt. Var för vill du testa? Själv har jag bim helgen innan alla hjärtans dag. Har bara ätit MP en cykel från cd+5 och så tog jag en halv tablett i två dagar efter äl - kände inte för att sluta så abrupt.. Men jag tycker att det har känts bra. Ska absolut köra på nästa cykel igen (eller, jag hoppas ju att jag inte ska behöva äta det alls igen )
  • Anonym (jag)
    Anonym (smygis) skrev 2013-01-28 21:36:34 följande:
    Haha, eller hur läser man det så i ögonvrån Cool

Varför inte förhoppningar? Spännande att köra på MP, hoppas du får en rejält positiv effekt. Var för vill du testa? Själv har jag bim helgen innan alla hjärtans dag. Har bara ätit MP en cykel från cd+5 och så tog jag en halv tablett i två dagar efter äl - kände inte för att sluta så abrupt.. Men jag tycker att det har känts bra. Ska absolut köra på nästa cykel igen (eller, jag hoppas ju att jag inte ska behöva äta det alls igen )
    Hehe ja man gör ju det ;) Har skrivit i tråden tidigare om lågt amh och högt fsh, så det är väl det jag hoppas på :) (ger mig själv ett nick nu så jag inte bara är "anonym" :)

Har försökt i 5 år, fick missfall för 2 år sedan och påbörjade utredning i nov, som förra veckan gav beskedet att mina äggstockar är på väg att lägga av och att mitt låga amh värde troligen är anledningen till att jag inte blir gravid.
    Så nu hoppas jag att jag kan höja värdet, ev bli spontant gravid eller bara öka möjligheterna att lyckas med IVF :) Förbättra äggkvaliten är jag också intresserad av, vet inte om MP kan hjälpa där dock :) Ska också ta D3 vitamin och tar multikvinna och har slutat röka. Så nu ska jag antingen bli gravid eller öka mina chanser med IVF! 

Har inga förhoppningar eftersom det knappt hänt nåt på så lång tid, men lite hopp finns ju då det är försök 3 sen spolningen :)
  • Anonym (smygis)

Vill lyckas: Hur har det gått??? Håller ju tummarna stenhårt! {#emotions_dlg.flower}

Anonym (jag) skrev 2013-01-28 21:43:15 följande:
    Hehe ja man gör ju det ;) Har skrivit i tråden tidigare om lågt amh och högt fsh, så det är väl det jag hoppas på :) (ger mig själv ett nick nu så jag inte bara är "anonym" :)

Har försökt i 5 år, fick missfall för 2 år sedan och påbörjade utredning i nov, som förra veckan gav beskedet att mina äggstockar är på väg att lägga av och att mitt låga amh värde troligen är anledningen till att jag inte blir gravid.
    Så nu hoppas jag att jag kan höja värdet, ev bli spontant gravid eller bara öka möjligheterna att lyckas med IVF :) Förbättra äggkvaliten är jag också intresserad av, vet inte om MP kan hjälpa där dock :) Ska också ta D3 vitamin och tar multikvinna och har slutat röka. Så nu ska jag antingen bli gravid eller öka mina chanser med IVF! 

Har inga förhoppningar eftersom det knappt hänt nåt på så lång tid, men lite hopp finns ju då det är försök 3 sen spolningen :)
    Aha men ja då känner jag igen dig Duktigt av dig att sluta röka, det är ju en sådan där ruskigt viktig grej inte minst inför ev IVF - duktigt!! Har själv slutat sluta för ett antal år sedan, men det går inte en dag utan att jag tänker på snus. Så jag vet hur stor bedrift det är!! Har inte alls koll med mp i relation till äggkvalitet el. amh (japp, här ska googlas ) men hoppas det boostar dina chanser!

Ego: ÄL+7 här. Anmärkningsvärt mycket mindre pms än vanligt måste jag medge - trevligt!!!!!!!!!! Cred till mp för det, och hoppas ju att det relaterar till bättre hormonell jämvikt (högre progesteron inte minst).
  • Anonym (smygis)

Korr: ...Har själv slutat snusa ska det stå

Svar på tråden Munkpeppar?