Munkpeppar?
Hej alla, kan man hänga med på ett hörn?
Först - Vill lyckas: förstår besvikelsen. Vill också vara en sån som plussar på äl-8 typ - men faktum är att det är få som gör det. Vilket test hade du? Tittar man på cb testa tidigt (25 mIU) så har de bara 56% (vill jag minnas) tillförlitlighet att ge äkta plus på bim-4. Det där med att plussa innan bim får man nog en liten skev bild av när man hänger här på fl. Egentligen tror jag inte det är så jättevanligt.
Själv har jag inte så superregelbunden cykel, varierar ca 8 dagar över senaste månaderna. Så jag tänkte ge AC en chans för att se om jag kan boosta våra chanser. Har ätit en vecka nu och börjat med äl-testandet. Borde ha äl till helgen eller under nästa vecka men vill inte riskera att "missa att mäta den". Tar 1000mg/dag tablett (motsvarar 100mg extrakt). Har läst att vissa som börjar ta AC men inte har jättelånga cykler kan få lite förlängd cykel. Har ni erfarenhet eller läst om det? Vet ni om det brukar bli äl som kommer senare eller förlängd lutealfas?
Känner ni av någon effekt eller så? Själv tycker jag att det stramar och drar lite i äggstockarna sedan jag började ta tabletterna, och att jag får lite blossande kinder emellanåt. Blev lite försenad leverans så började ta dem ca 4 dagar efter mensen kommit men hoppas ändå att det hinner ha effekt. Förväntar mig inte så mycket denna första månad, hoppas mest att det inte vänder upp&ner på min cykel för mycket - men tänker i alla fall ge det några månader för det verkar som att det kan ta ett tag innan AC har riktig effekt.