• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Anonym (Vill lyckas)

Någon?

• Anonym (Har lyckats)

Jodå, för mig har det funkat med Munkpeppar! Innan jag testade pepparn så fick jag höra av den svenska sjukvården att jag skulle behöva hormoner för att kunna bli gravid. Men då jag läst på nätet att man i den tyska sjukvården ger Munkpeppar som en sista grej att testa innan man går på hormonerna, så tyckte jag det nu i november var värt att prova en kur. Vilket jag gjorde och vips sitter jag nu här och är i vecka 7 Jag tog Munkpepparn i varianten droppar (finns ju även som tabletter) då jag läst att de ska vara mest effektiva och körde full dos tre ggr per dag. Lite pyssel att dricka detta the tre ggr/dag, men det är det ju helt klart värt när man får det resultat man vill! Lycka till!

• Anonym (Vill lyckas)

Ok grattis =) jag ha beställt i flytande form så nu hoppas jag att man kan få ett plus i januari =)

• Anonym (Har lyckats)

Tack Det finns lite olika uppmaningar på nätet om hur länge man ska ta dropparna och vilken tid i cykeln. Jag tog dem från första mensdag till någon dag efter ägglossning. Läkarna i Tyskland verkar uppmana deras patienter att köra hela cykeln runt, men för mig kändes det inte rätt då jag läste på flaskan att man kanske inte ska ta dropparna när man ÄR gravid. Förutom dropparna så käkade jag Folsyra med B6 och B12, D-vitamin (400% daglig dos), Rosenrot och EPA-glandin. Det har även slunkit med C-vitamin brus ibland som extra tillskott vissa kvällar. Har en rimlig vikt och har dragit ner intaget av kolhydraterna extremt mycket under hösten (fortsätter med det även nu). Nu har du fått min "medicin" som funkade för mig för att få ett pluss, men det där kan ju vara väldigt individuellt.

• Anonym (Rockit)

Jag satt och funderade på om det faktiskt var jag som startat denna tråd haha! Vi har också försökt i 18 månader och igår damp munkpepparen ner i brevlådan, dock i tablettform.

• Anonym (Vill lyckas)

hihi ok då får vi hoppas att vi lyckas nu Glad

• Anonym (Har lyckats)

Måste bara få rapport från er framöver hur resultatet blev med pepparn...ni får inte glömma skriva några rader här i tråden

• Anonym (Vill lyckas)

ska försöka komma ihåg och skriva här efter BIM. har BIM om 19 dagar Glad

• Anonym
    Anonym (Har lyckats) skrev 2012-12-28 10:58:06 följande:
    Tack Det finns lite olika uppmaningar på nätet om hur länge man ska ta dropparna och vilken tid i cykeln. Jag tog dem från första mensdag till någon dag efter ägglossning. Läkarna i Tyskland verkar uppmana deras patienter att köra hela cykeln runt, men för mig kändes det inte rätt då jag läste på flaskan att man kanske inte ska ta dropparna när man ÄR gravid. Förutom dropparna så käkade jag Folsyra med B6 och B12, D-vitamin (400% daglig dos), Rosenrot och EPA-glandin. Det har även slunkit med C-vitamin brus ibland som extra tillskott vissa kvällar. Har en rimlig vikt och har dragit ner intaget av kolhydraterna extremt mycket under hösten (fortsätter med det även nu). Nu har du fått min "medicin" som funkade för mig för att få ett pluss, men det där kan ju vara väldigt individuellt.
    Får man fråga vilket problem du hade, alltså om ni visste något om orsaken till att du inte blev gravid?

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym skrev 2013-01-07 11:24:26 följande:
    Får man fråga vilket problem du hade, alltså om ni visste något om orsaken till att du inte blev gravid?

Problemet för mig är min ålder, har passerat 40 för några år sedan och då får man ju den vanliga domen om att man är "för gammal" och att äggkvalitén inte är tillräckligt bra....men med Munkpeppar stärker man kvalitén (sänker FSH och höjer AMH genom att pepparn påverkar hypofysen som reglerar fertiliteten)....för mig så mycket att jag slapp ta till hormoner och bara kunde ta hjälp av denna lilla ört
Svar på tråden Munkpeppar?