• Anonym

Munkpeppar?

Anonym (Har lyckats) skrev 2012-12-28 10:58:06 följande:
    Tack Det finns lite olika uppmaningar på nätet om hur länge man ska ta dropparna och vilken tid i cykeln. Jag tog dem från första mensdag till någon dag efter ägglossning. Läkarna i Tyskland verkar uppmana deras patienter att köra hela cykeln runt, men för mig kändes det inte rätt då jag läste på flaskan att man kanske inte ska ta dropparna när man ÄR gravid. Förutom dropparna så käkade jag Folsyra med B6 och B12, D-vitamin (400% daglig dos), Rosenrot och EPA-glandin. Det har även slunkit med C-vitamin brus ibland som extra tillskott vissa kvällar. Har en rimlig vikt och har dragit ner intaget av kolhydraterna extremt mycket under hösten (fortsätter med det även nu). Nu har du fått min "medicin" som funkade för mig för att få ett pluss, men det där kan ju vara väldigt individuellt.
    Får man fråga vilket problem du hade, alltså om ni visste något om orsaken till att du inte blev gravid?

• Anonym

Spännande om munkpeppar :)
    Har precis beställt i flytande form. Någon som vet när i cykeln man ska ta det??
    tacksam för svar :)

• Anonym

jag har läst att mp kan höja amh och sänka fsh, nån som har erfarenhet av detta??

• Anonym
    Anonym (Har lyckats) skrev 2013-01-26 19:43:17 följande:

Det som jag kan berätta är att jag i höstas fick besked från en klinik att jag behövde få hormonbehandlingar för att kunna bli gravid, detta på grund av att jag hade för små follikar och inte var så fertil längre beroende på min ålder. Men då jag läst att FSH sänks och att äggstockarna "piskas igång" och att man får försträrkt ägglossning av Munkpeppar....ja då testade jag och blev gravid med en gång - även om det sägs att man bör ta MP i tre månader innan den ger full effekt.
    Ok det är ju intressant :) Jag fick besked att mina äggstockar är på väg att stänga ner sig, amh för lågt och fsh för högt. Ägglossar dock som vanligt och har mens som jag ska. Men ska ge detta en chans iaf :)
  • Anonym
    Anonym (smygis) skrev 2013-01-28 21:24:24 följande:
    Men herregud människa TESTA =D

Hihi, smygfis ;)

Här inväntar jag bim tors-fre-lör, inga stora förhoppningar dock meeen ska då börja med MP som jag får på posten imorgon :)
  • Anonym

Var kan man köpa munkpeppar på nätet om man bor i finland? nån som vet? :)

• Anonym

Vad rekommenderar ni proffs om man vill använda munkpeppar för att försöka bli gravid? Droppar eller tabletter? Dosering? Hittar både förslag på det ena och det andra när jag googlar. Tacksam för hjälp!

• Anonym
    Anonym (Har lyckats) skrev 2013-02-06 22:20:40 följande:

Eftersom jag läste i princip allt som fanns att läsa om MP innan jag vågade mig på att testa det, så förstod jag att dropparna skulle vara lite mer effektiva, så jag använde dem. Fast jag har förstått att det är inte alla som gillar smaken (är inget problem för mig) och då köper man ju tabletterna istället. Munkpeppar heter ju också Agnus Castus och ska du köpa pepparn är det bästa att googla på det - och/eller Vitex som den också kallas ibland. Tablettdosering har jag inte så bra koll på, men dropparna ska du ta 3 ggr/dag. Du fyller upp en kopp vatten (funkar fint med varmt eller ljummet också, vilket jag brukar ta) och så droppar du i 15-20 droppar från flaskan (pipett finns med) i koppen och dricker det. Proffs vet jag inte om jag är, men ganska påläst iaf Lycka till!
    Tack snälla för infon! Nu ska här beställas. Hur mycket finns det att läsa då;)? Hittar tyvärr inte så mycket..
  • Anonym

Hej! Nu har min munkpeppar äntligen kommit i brevlådan. Men nu undrar jag; hur förvarar man den. Kallt eller rumstempererat? Torrt? Det står inget på flaskan.

Svar på tråden Munkpeppar?