Slutat ta antabus
Har ingen lust att fortsätta med antabus, och ingen som typ tvingar mig så upp till mig om jag klarar av att börja dricka igen. Bör väl bara vänta ut de 14 dagarna, sedans mums.
Har ingen lust att fortsätta med antabus, och ingen som typ tvingar mig så upp till mig om jag klarar av att börja dricka igen. Bör väl bara vänta ut de 14 dagarna, sedans mums.
Vill du fortsätta dricka alkohol?
Livet ÄR bättre utan missbruk! Du klarar det här! Har du en bra samtalskontakt eller AA?
Du låter lika korkad som mitt ex. Han tog antabus och sen började med skiten igen i tron om att han var "Frisk" Man är aldrig någonsin frisk från alkoholism!
Man kan däremot vara nykter alkoholist men detta innebär att man aldrig rör skiten igen.
Du kommer förmodligen aldrig kunna konsumera alkohol i normala mängder om du börjar dricka igen. Jag har sett många falla tillbaka som socialen tagit barnen för, hamnat i kriminalitet osv. Så tänk dig för!
Ok, drick om det är det du vill.
Eller vad vill du med ditt inlägg egentligen? Att vi ska övertala dig att låta bli att dricka?
Förstod nästan att jag skulle få snabb respons. Hör till skalan som gillar känslan av berusning, och så länge det är så så är det nog svårt att sluta. Har aldrig haft någon kontakt med "missbruksvården" jag är väl inte den typiska AA människan. Fast å andra sidan har det varit lite skönt att vara tvungen att hålla sig borta från alkoholen, men har det här smygande suget.
Och du måste ta kontrollen över ditt eget liv och inte vara offret. Antabus får man bara utskrivet av en anledning. Den där känslan kommer du alltid att ha, va stark och lär dig leva med den istället!!
Ja, ja jag är väl inte tillräckligt nere i "skiten" ännu. Har bara svårt att helt tänka mig som nykterist, men vet att jag har svårt att hålla mig till det måttliga drickandet och hör till dem som gillar berusningen. Och sen förstås måste man ju klara av vardagen, har precis börjat arbetsträna.
Suget.. Lär dig leva med suget och lär dig hantera det.
Ge dig själv frågan. Vill du vara frisk, ha kvar din familj och dina vänner i ditt liv eller vill du bli sjuk och alla överger dig?
När folk inte orkar med alkoholisters olika destruktiva nycker längre väljer de oftast att utesluta de ur sitt liv.
Mitt ex firar jul ensam iår. Hans famij vill inte veta av honom och han träffar inte våra barn. Han valde alkoholen före ungarna.
Är det så du vill ha det?
Om inte så uppsök AA redan nu.
Hej.undrar gjorde jag rätt som tog bort allt från mitt tidigare och starta om på ny kula.i ny stad .börjar må bättre utan rus från flarn.
.