Inlägg från: Anonym (nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nja)

Slutat ta antabus

Anonym (vill inte) skrev 2012-12-14 09:40:28 följande:
    Ja, ja jag är väl inte tillräckligt nere i "skiten" ännu. Har bara svårt att helt tänka mig som nykterist, men vet att jag har svårt att hålla mig till det måttliga drickandet och hör till dem som gillar berusningen. Och sen förstås måste man ju klara av vardagen, har precis börjat arbetsträna.

Du gör det väldigt lätt för dig Du har inte alkoholproblem för att du gillar känslan av berusning även om det är det du påstår - och säkert tror på själv - utan för att du INTE gillar känslan när du inte är berusad. Det är ganska vanligt att tänka så eftersom det är lättare. Det är fan så mycket svårare att ta tag i det verkliga problemet som är att det man tänker känner när man är nykter står man inte ut med. Snabbt och lätt tolkar man det just till att känslan att vara berusad är för skön för att avstå ifrån. ja, såklart den är eftersom de känslor man har som nykter vill man slippa.

Tyvärr så finns det inget annat sätt att bli "fri" än att bearbeta grundproblemet.

personligen tycker jag inte att antabus är någon lösning alls. Det är ungefär som den lilla röda friggeboden som man målar i ny fin färg men under ytan är trät lika ruttet fortfarande. Möjligen om man kombinerar Antabusen med terapibehandling av något slag.
Svar på tråden Slutat ta antabus