• Anonym (vill inte)

Slutat ta antabus

Har ingen lust att fortsätta med antabus, och ingen som typ tvingar mig så upp till mig om jag klarar av att börja dricka igen. Bör väl bara vänta ut de 14 dagarna, sedans mums.

• Svar på tråden Slutat ta antabus
  • LinNea08

Vill du fortsätta dricka alkohol?

Max 080620 Lucas 110306 <3 mina två ögonstenar
  • Nattsvart

Livet ÄR bättre utan missbruk! Du klarar det här! Har du en bra samtalskontakt eller AA?

• MHBW81

Du låter lika korkad som mitt ex. Han tog antabus och sen började med skiten igen i tron om att han var "Frisk" Man är aldrig någonsin frisk från alkoholism!
    Man kan däremot vara nykter alkoholist men detta innebär att man aldrig rör skiten igen. 

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Havrebarn

Du kommer förmodligen aldrig kunna konsumera alkohol i normala mängder om du börjar dricka igen. Jag har sett många falla tillbaka som socialen tagit barnen för, hamnat i kriminalitet osv. Så tänk dig för!

• Anonym

Ok, drick om det är det du vill.
     Eller vad vill du med ditt inlägg egentligen? Att vi ska övertala dig att låta bli att dricka?

• Anonym (vill inte)

Förstod nästan att jag skulle få snabb respons. Hör till skalan som gillar känslan av berusning, och så länge det är så så är det nog svårt att sluta. Har aldrig haft någon kontakt med "missbruksvården" jag är väl inte den typiska AA människan. Fast å andra sidan har det varit lite skönt att vara tvungen att hålla sig borta från alkoholen, men har det här smygande suget.

• Havrebarn

Och du måste ta kontrollen över ditt eget liv och inte vara offret. Antabus får man bara utskrivet av en anledning. Den där känslan kommer du alltid att ha, va stark och lär dig leva med den istället!!

• LinNea08
    Anonym (vill inte) skrev 2012-12-13 21:13:57 följande:
    Förstod nästan att jag skulle få snabb respons. Hör till skalan som gillar känslan av berusning, och så länge det är så så är det nog svårt att sluta. Har aldrig haft någon kontakt med "missbruksvården" jag är väl inte den typiska AA människan. Fast å andra sidan har det varit lite skönt att vara tvungen att hålla sig borta från alkoholen, men har det här smygande suget.

Min far var alkoholist och fick skrumplever + hepatit C. Det är väldigt vanligt bland alkoholister. Lever man länge med det så utvecklar det sig till en slags cancer i levern och kan sprida sig o få en dödlig utgång. Just so you know.....
    Max 080620 Lucas 110306 <3 mina två ögonstenar
  • Anonym (vill inte)
    Havrebarn skrev 2012-12-13 21:44:27 följande:
    Och du måste ta kontrollen över ditt eget liv och inte vara offret. Antabus får man bara utskrivet av en anledning. Den där känslan kommer du alltid att ha, va stark och lär dig leva med den istället!!
    Lära mig leva med vadå?
  • Jesper f
    Anonym (vill inte) skrev 2012-12-13 21:13:57 följande:

Men varför tar du då ens Antabuss? Låt bli. Ta ett jättelån, gå in på systemet, köp precis all sprit du vill ha och sup ihjäl dig. Vem tror du bryr sig? Du kostar bara pengar så länge du lever och ska få "vård" för kommande alkoholskador. Bättre du får ditt livs rus, så är det klart sen. Tycker du att det är värdet av ditt liv, tycker jag ärligen att det är vad du ska göra, och sluta och sitta här och "klaga" på antabuss. Det kostar bara skattepengar att subetionera medicin som du ändå inte vill ha.
  • Miss Skywalker
    MHBW81 skrev 2012-12-13 20:31:09 följande:
    Du låter lika korkad som mitt ex. Han tog antabus och sen började med skiten igen i tron om att han var "Frisk" Man är aldrig någonsin frisk från alkoholism!
    Man kan däremot vara nykter alkoholist men detta innebär att man aldrig rör skiten igen. 
  • Anonym (vill inte)

Ja, ja jag är väl inte tillräckligt nere i "skiten" ännu. Har bara svårt att helt tänka mig som nykterist, men vet att jag har svårt att hålla mig till det måttliga drickandet och hör till dem som gillar berusningen. Och sen förstås måste man ju klara av vardagen, har precis börjat arbetsträna.

• Miss Skywalker
    Anonym (vill inte) skrev 2012-12-14 09:40:28 följande:
    Ja, ja jag är väl inte tillräckligt nere i "skiten" ännu. Har bara svårt att helt tänka mig som nykterist, men vet att jag har svårt att hålla mig till det måttliga drickandet och hör till dem som gillar berusningen. Och sen förstås måste man ju klara av vardagen, har precis börjat arbetsträna.
    Om du inte vill hamna där så bör du ändra inställning..
  • MHBW81

Ge dig själv frågan. Vill du vara frisk, ha kvar din familj och dina vänner i ditt liv eller vill du bli sjuk och alla överger dig?

När folk inte orkar med alkoholisters olika destruktiva nycker längre väljer de oftast att utesluta de ur sitt liv.

Mitt ex firar jul ensam iår. Hans famij vill inte veta av honom och han träffar inte våra barn. Han valde alkoholen före ungarna.
    Är det så du vill ha det?
    Om inte så uppsök AA redan nu.     

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Anonym (nja)
    Anonym (vill inte) skrev 2012-12-14 09:40:28 följande:

Du gör det väldigt lätt för dig Du har inte alkoholproblem för att du gillar känslan av berusning även om det är det du påstår - och säkert tror på själv - utan för att du INTE gillar känslan när du inte är berusad. Det är ganska vanligt att tänka så eftersom det är lättare. Det är fan så mycket svårare att ta tag i det verkliga problemet som är att det man tänker känner när man är nykter står man inte ut med. Snabbt och lätt tolkar man det just till att känslan att vara berusad är för skön för att avstå ifrån. ja, såklart den är eftersom de känslor man har som nykter vill man slippa.

Tyvärr så finns det inget annat sätt att bli "fri" än att bearbeta grundproblemet.

personligen tycker jag inte att antabus är någon lösning alls. Det är ungefär som den lilla röda friggeboden som man målar i ny fin färg men under ytan är trät lika ruttet fortfarande. Möjligen om man kombinerar Antabusen med terapibehandling av något slag.
  • flasköppning

Hej.undrar gjorde jag rätt som tog bort allt från mitt tidigare och starta om på ny kula.i ny stad .börjar må bättre utan rus från flarn.

.

Svar på tråden Slutat ta antabus