Mekarskryt!
Är den här Cherokeen för gammal? http://www.blocket.se/uppsala/Jeep_Cherokee_51192422.htm?ca=10&w=1&last=1
Är den här Cherokeen för gammal? http://www.blocket.se/uppsala/Jeep_Cherokee_51192422.htm?ca=10&w=1&last=1
Jag har sökt nytt jobb. Om jag får det ska jag fan ta mig köpa en sprillans ny bil!
Nu har jag fått erbjudande om en Audi A4 "sent nittital, möjligen en 01:a" gått 15 000 mil. Kan det vara något?
Fan, fan, fan! Seaten startar inte och jag misstänker soppapumpen. Gnista på alla stift, luftburken UA. Nu skulle jag kolla lite närmare på pumpen men kan verken lokalisera reläet eller soppafiltret. Hade tänkt ta av en slang vid filtret för att se om pumpen går. Om den inte gör det tänkte jag dra ström direkt till pumpen för att utesluta relä. MEN JAG HITTAR JU FÖR FAAN INTE ENS GREJERNA! GAAAAAAAAAH!
Vad tror du om Seaten, Puppa?
På Seaten var det iaf batteriet, vad det verkar. Har startat som en klocka sedan jag laddade det. Märkligt att det inte gick med kablar?
Någon som har tips på hur man gör rent släpvagnskontakten på bilen? Tops och bromsrengöring? Misstänker nåt jordfel, antingen på min bil eller på släpen jag frekvent kör med. Ska byta kontakt på ena trailern (den är sjukt ärgig) och se om det blir bättre, men vi ska besiktiga släpet på måndag och då behöver det funka. Jag och el är dock inte kompisar alls och släpvagnsel kunde vad mig anbelangar lika gärna handla om magi...
Hittade felet på Seaten som inte vill starta, genom att emotta ca 10 000 V genom kroppen. Rätt ont i nackmuskulaturen... Biljävel!
Puppa: sitter det någon kylvattentempgivare på den? Det där "svårstartad när den är varm" brukar inte sällan ha med sånt att göra. På Seaten ska det också sitta någon lufttempgivare på insuget som kan ge liknande symptom. Vet inte hur det är på BMW.