LinnElin skrev 2013-12-05 14:38:55 följande:
Woho... Igår lämnade vi in V70:n på Bilia för lagning (byte?) av fronten som någon klantig j*vel (jag) lyckades ha sönder. Sänkt bil suger ibland... Lämpligt nog så bestämde sig 9-5:an för att ta semester mitt i en rondell efter att jag hade hämtat sambon på jobbet. Mormor fick hämta sambon och barnen och min underbara kompis kom och hjälpte mig att bogsera bilen till garaget. Hade inte riktigt tid att felsöka den igår kväll men min morfar har kikat lite på den idag. Förmodligen är det vevaxelgivaren då vararäknaren inte rör på sig när man vrider om tändningen. Tänkte försöka byta den ikväll. Det verkar vara en enkel operation så jag hoppas på att det är den som är trasig! Ni kan ju hålla tummarna för mig!
Jag håller tummar! Hur går det med magen? Eller har du fått barn? (för det var väl du som var jättegravid?)
För min del ramlade avgassystemet isär när jag skulle åka och hämta gummimatta i Bålsta, så jag spenderade 35 minuter liggandes i fruset grus, med en assistent som tryckte på av bara fan bakifrån, för att få ihop det. Det visade sig att det fattades en bussning, så vi åkte och köpte en på Autoexperten i Enköping och låg på parkeringen där och krängde dit den. Fan, vad folk glor! Givetvis fick jag dit systemet snett, så det skallrade mot underredet. Lämnade in bilen på Meca-verkstaden medan jag jobbade och de rättade till det hela. Inget betalt tog de heller!
Sen fick bilen blanka papper på besiktningen, det var skönt!
Hoppas det är vevaxelgivaren och att det går smidigt att byta. Har du kamkedja på din bil?