Mekarskryt!
Clion 60,1, Seaten (som jag ska sätta fälgarna på) 57,1
Clion 60,1, Seaten (som jag ska sätta fälgarna på) 57,1
Tror jag får ringa däckfirman och kolla om de har, hade ju tänkt fixa detta idag...
Jag står inför handbromsjusteringen på BMW:n nu, på torsdag är det besiktning. Vet bara hur man gör i teorin, så jag ska kolla om jag hittar någon Youtubefilm som förklarar hur det funkar.
Som det är nu håller den inte ens emot tomgångsdriven.
Följde instruktionerna på den här sidan: http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Ebrake_Adjustment/E36-Ebrake_Adjustment.htm
Tyvärr blev det inget vidare, den håller bara emot driven om jag drar den i topp (ca 12-13 klick, iofs bättre än innan). Om jag spänner kugghjulen hårdare ligger beläggen an när kryckan är i botten (det skrapar, men blir inte trögt att rulla). Kanske det ska spännas hårdare ändå? Jag har ju problem med definitionerna i alla mekarbeskrivningar, det som är lite trögt för mig är ju inte samma "lite trögt" för någon som är jättemycket starkare.
Jahapp, en 2:a på handbromsen, som väntat. I övrigt kommentaren "mycket fin". Får beställa nya backar från Lettland då, det är ju inte så svårt att byta.