Mekarskryt!
Inte alltid, finns ju billiga försäljare i sverige också. Inte alla som ockrar som mekonomen.
Nu har jag kollat upp det.
Enligt kvittot så har de fakturerat belägg 750kr + arbete 1200kr.
Sura pengar för nåt som aldrig byttes.
Jag kan nog klara mig på att endast byta beläggen men bilen har gått 8k mil så det känns skönt med helt nya grejer.
Bytte ställdon till värmen (igen) i GMC'n i helgen. De verkar vara förbrukningsvara. Tur att de är billiga. $30 (mot 2000:- hos Hansen Racing....)
I vintras gjorde det inte så mycket att värmen stod på fullt, men nu var det inte lika behagligt längre Får väl se om denna håller längre än 3 år.
Jahopp då har man lyckat rundra ena skruven til nummerskyltsbelysningen som man fick ut i vintras, brukar smörja gängorna innan jag sätter dit den igen så får man alltid loss det men det gjorde jag inte i november och denna gången använde jag en för stor bits.
Har dock beställt en skruvutdragare på ebay blir intressant att se hur den fungerar.
Aj då.
Ja så kallad "grispitt" (skruvutdragare) är ofta effektivt. Verkar lite overkill att gå via eBay för sådan när Jula har för 50 spänn. tinyurl.com/l3bdng8
Någon hade dragit oljepluggen på min BMW för hårt, så den vreds av när jag skulle byta olja. Julas skruvutdragare fixade biffen.
/Puppa
Jag sökte en speciell variant beställde dom på ebay.
www.ebay.com/itm/4x-Broken-Bolt-Remover-Speed-Out-Screw-Extractor-Drill-Bits-Guide-Set-Hand-Tool-/191828721015
Dom är lite för billiga så kvaliten är säkert rätt dålig, men ska ge dom ett försök.
Här är en bättre video.
Definitivt värt att prova.