Mekarskryt!
inträffar detta även om det är mer än halvtank?
"272C LR-adaptation add. per time"
Ja, tomgången dippar och är inkonsekvent då o då oavsett tankmängd.
/Puppa
Test igår med startgas på misstänkliga slangkopplingar och luft-relaterade delar. Inte en reaktion.
Den eventuella luftglipa som finns är nog ruggigt liten. Speciellt eftersom felkoden tar mellan 7 och 10 dar på sig att återkomma. Jädra skumt detta.
Ska byta kamgivare och stift nu tror jag. Såg att givarna är stämplade 2003, så det kan vara lämpligt.
Och så ska jag byta en slang som jag tycker ser trist ut. Vem vet, kan ju vara den.
Inte drar han mycket soppa heller som jag annars skulle misstänkt då en motor ev får för mycket luft.
Drog 0.63 till jobbet idag. Det är inget att anmärka på.
Jahopp, en gör-det-själv slangkoppling utförd. Får vi se om det ger nåt resultat på tomgång/felkod. Fick tips om att denna kunde strula. Men 357 spänn för i princip samma slang ger jag inte. Detta är runda slängar 70:-
i.imgur.com/CvvZQ05.jpg
Nej, min första insats (efter att ha bytt stift i så fall) skulle vara att montera ur lambda och testa dem att den fungerar som de ska såklart.
/Puppa
Okej. Ja, den sekundära effekten kanske är att om den inser att den får mer luft än den "tänkt" så kanske den kompenserar med mer bränsle, och därmed går varvet upp en aning också. Så kan det ju va. Det blir lite oroligt helt enkelt.
Coolt, tack för förklaring!
/Puppa