Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Maramina skrev 2013-02-10 17:32:55 följande:

Jag brukar också ha rejält ont vid mens. Läkaren som gjorde det hela sa att om det gjorde ont skulle jag säga till så skulle han lätta på trycket, "men att det ska inte göra ont om det görs rätt". Så ni som det gjort ont på, det kan inte vara så att läkaren sprutade med för högt tryck?
    Nej jag tror inte det... men jag vet inte heller. :) Det gick nämligen bra till en början men det var när han satte dit ballongen och sedan sprutade igen som det började bli outhärdligt. Tror livmodern töjdes lite mycket och hastigt då. Sen blev jag ju dålig efteråt så min upplevelse är kanske inte så bra att gå efter.
    Läkaren blev nämligen oxå förvånad över hur dålig jag blev efteråt så det är nog inte så vanligt. 
    Sorkfeber skrev 2013-02-10 20:03:27 följande:
    Usch vad ni skrämmer upp mig inför spolningen, men det är nog ngn måad kvar så förhoppningsvis har jag förträngt allt jag läst då ;) 

Idag har jag börjat äta Provera efter 18 dagar med Progynon. Slutade snusa igårkväll oxå så just nu är inte jag länets goaste dam.

Fyf***n alltså hur skit jag mår, det mesta är väl abstinens efter dessa 14 år med snusningen, men det hjälper inte med all östrogenbehandling heller... tror jag ;)

Kram 
    Förlåååt!!! Lyssna inte på min berättelse, för jag hör väl till den LILLA skaran som det faktiskt gör ont för.  Det kommer nog gå bra för dig ska du se! :) 
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-10 15:02:28 följande:
    Åh fy, jag har också en fruktansvärd upplevelse av det där. Det vill jag aldrig göra om igen.. Trodde jag skulle spy och skita samtidigt det gjorde så ont :s

Hoppas pergotime hjälper dig! 
    Nej, det är inget jag vill göra om heller... :S  Tack! Det hoppas verkligen jag oxå. 

• familjenl
    Thotis90 skrev 2013-02-13 12:14:23 följande:
    Jag är 23 år och sambon blir 25 år i maj.
    Lider med dig i din situation. :( Måste vara hemskt att få höra sambon/killen/mannen säga så :( Hoppas verkligen att allt han behöver är tid och att han snart kommer till sitt insikt om att en utredning inte alls behöver "gå emot naturens gång" utan mer ge er en vila och ett lugn i att faktiskt få veta OM det är något som är fel.  Ovisshet är ALLTID jobbigare än att få en diagnos... det tycker iaf jag..  Hoppas verkligen att han ändrar sig!! 

VÄLKOMNA bade och lilljen!!

Oj, vi verkar vara en del som bor i Uppsala här märker jag. :) Vi går dock genom landstinget och inte privat...   
  • familjenl
    greeneyes skrev 2013-02-14 12:13:47 följande:
    Jag bor halvvägs mellan Uppsala och Sthlm ungefär, vi valde Linné eftersom de hade mycket kortare köer förra gången och därför var det logiskt att gå dit denna gång också
    Okej, ja jag kan verkligen förstå att man vill välja den med kortast kötid. Är det dyrt att gå privat? 
  • familjenl
    Ylle99 skrev 2013-02-16 22:41:46 följande:
    Tänkte bara skriva att jag kollar vår tråd jätteofta, för att påminnas om att vi är ett gäng. Att vi liksom har en egen klubb när "de andra" har en ;).
    Samma här! Känner en sån lättnad över att veta att det faktiskt finns fler som går igenom likande/samma sak och att man kan få stöd av någon som förstår! Så en stor kram till er alla :) 

Min ÄL är som bortblåst denna månad... ÄL-testerna är skumma (kan ha missat för vi var bortrest 2 dagar då jag inte hade möjlighet att testa) men annars vet jag inte vad som händer. Kan ägglossningen rubbas av att jag spolat äggledarna tror ni?  
  • familjenl
    lilljen skrev 2013-02-19 08:50:00 följande:

spolning ska göras dag 7-11 i cykeln för att inte störa/förstöra ÄL har jag för mig.
    Ylle99 skrev 2013-02-18 22:12:52 följande:
    Hm, ja, kan det inte bli så om spolningen sker för nära ägglossningen? Kanske?
    Jo, så tänkte jag med, men jag gjorde spolningen på dag 7 i cykeln så det borde ju inte ha varit så nära ägglossningen? Men men, får väl avvakta och se...  Vi kör på varannan dag nu för säkerhets skull så vi borde inte missa den (om den inte kom extreeeemt tidigt denna månad?)

Välkommen till er nya!

• familjenl
    Ylle99 skrev 2013-02-19 20:45:54 följande:
    Dagen bjöd på spolning av äggledare, tjoho! ;) allt såg dock bra ut, så det är väl verkligen något att vara glad över :). Planeringsmöte om två veckor och då alla tester är klara.
    Vad skönt att allt såg bra ut! Hoppas spolningen gick bra oxå så att det inte var allt för smärtsamt/obehagligt.. 
    Skönt att ni fått en ny tid så pass snart, det är så jobbigt att gå och vänta. :)  
  • familjenl
    Ylle99 skrev 2013-02-19 21:45:09 följande:

Ja, jätteskönt att det har gått så snabbt! Och spolningen gick faktiskt helt ok! Det spände en del men det gick handla snabbt över. Jag tänkte också att "ska jag klara av att föda barn så ska jag väl fixa det här" ;). Kram!
    Vad skönt att det gick bra med spolningen för dig! Haha ja, förlossning lär ju vara något värre. ;)

Jag har tittat lite på "en unge i minuten" på tv och det är verkligen självplågeri. VILL så gärna byta plats med dom som ligger där trots att de ser ut att ha hur ont som helst. JAG VILL!!!!!  Börjar bli lite smått galen nu. Var tvungen att få ur mig lite, hoppas ni ursäktar. :) 

• familjenl

Jag gråter varje gång jag ser det också. Det är egentligen för plågsamt att se men jag kan inte låta bli. :S 

En vacker dag SKA det ju bli vår tur! 

• familjenl
    lilljen skrev 2013-02-21 12:51:03 följande:

Grinar bara jag tänker på det ;) Nästan iaf.. Grinar lätt senaste veckan. För tv program, låtar på radio mm. Hoppades det skulle bero på galna grav hormoner men icke... nu är mensen på gång... Men då kan jag iaf ringa och boka tid för splolning!
    Åh, Tråkigt att mensen är på gång. :(  

Jag gråter väldigt lätt i vanliga fall men nu känns det som jag är extremt känslig också. Men i mitt fall tror jag det beror på att jag faktiskt ÄR ledsen hela tiden nu.  I grund och botten liksom. Känns som bara ett plus kan råda bot på detta...

Hoppas du får en tid snart för spolning och att allt går bra!

• familjenl
    camilla1979 skrev 2013-02-24 18:12:13 följande:

Funderat lite och tänker att om det inte fungerar denna gång ändå vända mig till kliniken för att fråga ang detta med spolning. Självklart vill man ju inte gå runt och hoppas på att det ska fungera och sedan har man "skrogga" i äggledarna som gör det hela omöjligt.
    Vill i alla fall veta anledningen till att man inte ser det som en nödvändighet för oss. Viktigt att allt fungerar nu Förvånad...
    Det låter som en bra plan! Hoppas det tar sig för er!  Har du börjat med pergo än förresten? 

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013