Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

charlotta85 skrev 2013-01-08 17:54:28 följande:
    Hej! 
    Tack för era svar!
    Sorligt nog fick min man magsjuka inatt....så han var för dålig för att gå.... Gick själv men de sa - att man inte får göra första besöket utan mannen. Jag fick boka om och nu ska en ny tid komma på posten. Måste säga att jag blev jätte ledsen. Jag bara började gråta... Alla förhoppningar och längtan efter ett barn. Vägen känns så lång och svår. Det tar så lång tid med utredningen och alltid måste man vänta... Bara så ledsen att han blev sjuk just inatt ( dck inte hans fel) men nu är det bara att vänta igen! Ibland känner man bara så mycket hopp och lika snabbt känner man hopplöshet.... nu ber jag att vi snart igen får en ny tid! 

Åh men fy så jobbigt! Förstår att du blev ledsen :( Håller tummarna för att ni får en ny tid snart!

Den här väntan är verkligen värst. Men det kommer att vara värt all möda den dagen man får hålla sin bebis för första gången. Hoppas hoppas hoppas att det sker under 2013. 
  • familjenl
    Elisa82 skrev 2013-01-08 21:51:17 följande:
    Charlotta85: Vad trist för er :( Förstår att du är ledsen. Det hade nog vi alla varit. Man går ju och bygger upp förväntningar runt allt som har med detta att göra, till och med möten med barnmorskan.

Känns som att jag inte kommer att kunna sova inatt, är för nervös inför mötet med läkaren imorgon. Vi går privat och jag lämnade blodprover och min sambo spermaprov samma dag, så det är det vi ska få svar på imorgon. Men när jag läser era inlägg verkar det vara vanligast att mannen lämnar spermaprov först när kvinnan har fått svar på sina blodprov. Varför är det så? Eller är det den privata kliniken som vill "mjölka" ur så mkt pengar som möjligt?
    Inte för att jag är ledsen för det, jag hade gärna gjort allt de sa åt mig om jag hade vetat att det hade tagit mig ett steg närmare att bli mamma.  

Ja, man kommer ju göra vad de än ber en om känns det som! När vi var på vårt första möte så tog de blodprov på oss båda (?) och sen sa dom att nästa gång vi kommer dit så ska min man få lämna spermaprov och om allt ser bra ut där så ska de fokusera på mig. Så här låter det som om de kollar mannen först och sedan kvinnan.
    Kan tillägga att vi inte fått veta vad blodproven visade än, men jag tror det var en vanlig koll för att se att vi inte har hiv osv. 
  • familjenl

Jempa84: Välkommen hit. fy så jobbigt för er! Beklagar ert MF!! Jag går inom landstinget, så vet tyvärr inte vad privat kostar. :( 

Håller med er andra om att väntan är det värsta. Jag försöker sysselsätta mig med annat - speciellt vid mensen tidpunkt för då gör jag inget annat än att tänka och känna efter. Nu börjar jag dock slappna av lite eftersom jag lever på hoppet att vi kommer få hjälp och svar på tisdag. 

• familjenl

Charlotta85: Vad jobbigt att läkarn var sjuk!!! Hoppas ni får en ny tid snart!

Uppdatering i vår situation: 

Vi var på vårt andra besök idag och makens prov såg normalt ut (tack och lov!!!) och jag blev undersökt och allt såg normalt ut men ska dit om någon vecka igen på fler prover och då ska de även kolla om äggledarna fungerar som de ska och efter det så kommer jag nog att få börja med tabletter som drar igång ägglossningen. Det känns verkligen som en liten seger idag över att äntligen få veta något. 

Det som kan vara en orsak till min oregelbundna mens är att jag har underfunktion på sköldkörteln (men kontrollerar regelbundet så det ska inte vara några problem egentligen) men nu låg TSH ganska högt hos mig och kommer därför att få prova höja min levaxindos. Förhoppningsvis bidrar detta till en mer regelbunden mens och det förklarar även varför jag har varit så sjukligt trött de senaste två månaderna.

Ett hopp har tänts inom mig! 

Kram på er alla, och tack för att ni finns

• familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-01-15 17:31:36 följande:
    Ohh IDAG låg det ett brev i postlådan! Jag är så glad så jag bara skuttar in, jaa.. det är första tiden hos kvinnokliniken/fertilitetsutredningen och vårat förstaförsta möte, men jag är bara så glad att det HÄNDER NGT, väntan väntan! :)
    Om en vecka kanske jag/vi iaf får ngn slags planering, hopp el förtvivlan vem vet.  
    Vad härligt för er!! Hoppas allt går bra!
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-15 20:25:48 följande:
    På måndag är det dags att få provresultaten på mina blodprover & sambons spermieprov. Supernervös{#emotions_dlg.flower} Men ett steg i rätt riktning.
    Idag är det även BF dag för den graviditeten som slutade som ett MA:a så det är lite extra jobbigt idag med bebisbiten. Fick dessutom reda på ikväll att en föredetta klasskompis är gravid. Som sagt, mycket just nu.
    Förstår att det är nervöst, så kände vi inför gårdagens möte oxå! Usch kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste kännas med MA :( Styrkekram till dig! Och du får som sagt slänga av dig alla känslor här om du vill. 

• familjenl
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-16 23:44:00 följande:
    Haha ja det kan man tycka :p ÄL här också, så jag ska ta mannen i örat och krypa ner nu ;)
    Har också ÄL. Kul att vi har samtidigt :) Hoppas på ett plus sen då! Kram på er
  • familjenl
    camilla1979 skrev 2013-01-17 11:22:26 följande:
    Hej på er!

Letade lite och fann denna tråd då även vi är på väg in i utredning. Har läst igenom era inlägg och då det känns som att ni befinner er på exakt den nivån där vi nu är (Första mötet 14 februari) hoppar jag också gärna med här, hoppas det är OK Skrattande

//Camilla    
    Självklart! Välkommen hit! :) 
    Sorkfeber skrev 2013-01-17 10:37:34 följande:
    Vad häftigt att HA ÄL. jag hoppas innerligt att jag ngnsin får uppleva det också, vill bara att det ska vara onsdag nästa vecka så att vi får ngt konkret att gå vidare med efter mötet!
    "Tur" att jag jobbar hela helgen och nästa vecka, mina tankar bara snurrar med bäbis så att jag spricker!

Är era män lika "på" på bäbisfronten eller får ni hålla tillbaka lite för att inte stressa dem, låter kanske konstigt formulerat men jag vet inte hur jag ska skriva.
    Min karl går nog igenom en 30-års kris och vill/vill inte/panikar/vill/ok inför allt detta, tror han inte KAN vara på samma plan som mig (oss kvinnor?) egentligen.
    Men han följer med och jag vet att han vill men att detta stressar honom lite.

Men vem fan stressar inte detta!? ;)  
    Ja, min man är lika på i viljan att få barn, men sen så tänker han nog inte lika mycket på allt dagarna i ända som jag gör. Men som sagt så känns det som vi kvinnor ALLTID tänker mest, eller? Haha. 

Min man börjar tänka som mest på det precis när vi ska ha sex vilket inte är en bra kombination. Så jag brukar säga åt honom att han inte får tänka. :) Det hjälpte dock inte att jag ropade ut "jaaaa, glad gubbe på äl-test! Det blir sex ikväll" förra månaden för det satte lite för mycket press.. 

• familjenl
    camilla1979: Det där är verkligen en svårt bit!  För pressen kan ju verkligen stätta stopp för allting hos mannen. Jag tycker det är en jättesvår situation att hantera för jag själv blir alldeles ivrig när jag vet att jag har ÄL för då tänds ett hopp inom mig men samtidigt som det tänds ett hopp hos mig så tänds en press för mannen. Den här gången har jag verkligen försökt att ta det väääldigt lugnt i min attityd och mitt bemötande mot honom, försöker även anstränga mig lite mer än vanligt för att mannen ska ha det så mysigt som möjligt under försöken ;)
    Men det är verkligen svårt att veta hur man ska göra.

Hoppas det lyckas bättre för er nästa gång!

• familjenl
    trina: Förstår att det måste vara jobbigt när den ena vill prata och inte den andra! :( Vi kan ju hoppas att din man bara behöver lite mer tid och att det snart släpper för honom oxå så att han börjar prata om allt! Det kanske tar lite längre tid innan själva barnverkstaden blir påtaglig för männen. Så har det varit hos oss iallafall! 

Hoppas allt löser sig snart och att ni får komma vidare i utredningen! Kram till dig

• familjenl
    camilla1979 skrev 2013-01-19 22:20:16 följande:
    Blev super glad när de ringde från kliniken i går och frågade om vi var intresserade av en återbudstid hos dem....OM vi var, svarade ja innan jag ens hunnit förankra det på jobbet men efter lite trix lyckades jag flytta diverse jobbmöten och nu är det 5/2 som gäller istället för 14/2!!!! hoppas ni har en fin Lördagkväll :)
    Åh vad skönt för er!! 
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013