• jensan1

Försöka igen efter MA :/

Bubbas skrev 2013-05-08 11:40:53 följande:
    Nu sitter jag i bilen i ett parkeringshus i stan och la precis på telefonen och tårarna sprutar. Ringde nån dansk läkare som frågade om det var Annica och så heter jag inte. Förstog inte ens hälften av vad han sa men lyckades tyda att det finns inget som säger att blodförtunnande medicin skulle hjälpa utan att vi bara skulle avvakta proverna. Finns det ingen som tar en på allvar här?! Vill gärna förstå vad läkarn som ringer säger iaf! Och gärna att han vet vad den han ringer till heter! Fan fan fan!
    Åh, läkare utan empati, finns inte mycket värre. De vågar väl inte ge medicin utan att de vet vad som verkligen ställt till det, kanske du inte kommer få nått svar på proverna heller som gör dig klokare, men de borde verkligen gå charmkurs. OCH svenskakurs om de inte behärskar språket.
    Det är så sjukt ångestfyllt att bli gravid igen efter mf/ma, men du måste försöka ta en dag i taget och intala dig själv att du väntar barn och inte missfall, för det är ju så det är :)
    Om du orkar, kan du ringa läkarkontoret/vårdcentralen/sjukhuset och be att få prata med nån som kan hjälpa dig förstå?
    De borde iaf kunna boka in dig på ett vul innan proverna kommer. Det är det minsta och kanske det kan lugna dig lite? Även om du får vänta en vecka på vul så har du iaf "ett första mål" om du förstår vad jag menar.
    Och är de svåra med det så ljug dig blå och säg att du blöder. Det hade jag gjort.

• jensan1
    Bianca1 skrev 2013-05-08 11:26:11 följande:
    vaknade med mycket orangea flytningar och mår liiiite bättre.......Är mycket orolig nu!!!!

Bianca, försök att inte oroa dig för mycket. Färgade flytningar kan betyda olika saker och är det blod är det ju inte ovanligt, som de säger. Poängen jag försöker få fram är att oron kan ibland göra större skada än nytta! Avvakta och försök ta det lugnt om du kan!
  • jensan1

Jag har ont som f-n till och från i äggstockarna och älsekret har jag haft i två dagar nu. Ältestet var inte positivt men något starkare idag än igår. I måndags fick vi till det men igår fanns ingen ork, men jag tror inte det har så stor betydelse. Om jag känner på tappen känns den framåt och öppen lite så det borde vara dags snart tycker jag....

• jensan1

Men det är ju toppen Bubbas!! Och kanske det ligger nått i det hon säger ang vul?
    Känner du dig liiiite lugnare nu?? :)

• jensan1
    Bubbas skrev 2013-05-08 17:53:00 följande:
    Lite kanske, men kan fortfarande inte slappna av utan tror fortfarande jag ska börja blöda.. Har postat stickorna nu iaf! :)
    Hmmm, ja det är ibland lite förvirrande när man inte vet varför det har blivit som det har blivit. Som med dina missfall, men det är väl skönt att det iaf inte beror på blodproppar. Hade en vän när vi bodde utomlands som gick igenom en sådan graviditet, hennes lilla flicka växte därför inte utan förlöstes för tidigt. Fy vad jobbigt. Men å andra sidan skulle jag, om det gällde mig, vilja ha en anledning. Framförallt vid mitt första MA letade jag andlening till varför det gick fel. Var det jag, var det min man, var det nått fel på nån av oss, var det nått jag gjorde. På nått vis tror jag det blir lättare att kanalisera sorgen och frustrationen om man bara visste VARFÖR. Inget är så jobbigt som att inte veta.
    Därför blir det så jäkla svårt nästa gång man blir gravid, hade man vetat varför kanske man kunde göra nått nästa gång. Men det verkar många gånger som om man är helt utelämnad åt slumpen....
    Ahhh, nu pladdrar jag igen, men jag håller tummarna för att det ska gå bra för dig och du sa ju att du hade en känsla av att det skulle gå bra denna gången och det tror jag stenhårt på!

Tusen tack, det var himla snällt av dig!!
  • jensan1

Å låter inte kul med illamående, måste vara hemskt att ha det så hela graviditeten. Jag hade värst nu sist, men det är nog inte i närheten av vad ni har beskrivit här!

Ja, jag vill ha det till att ältestet faktiskt var positivt igår förmiddags. Sen har jag haft superont, särskillt i gårkväll och i natt så jag TROR att jag har lyckats klämma fram ett ägg. Fick till det måndag, onsdag och igår eftermiddag. Igårkväll skulle vi på det igen men mannen min fick prestationsångest (så onödigt!) så det blev inget.
    Nu vet jag inte om det är lönt idag, men han ville ha en re-match som han sa i dag, så det blir nog på det igen. Vi får väl se om det ger resultat.
    Konstigt nog så är äl tidigare än vad den varit de senaste åren, men det är väl bara positivt, känns jobbigt att vänta på äl efter mens, då är jag så taggad.
    Känner mig ganska stressad över äl och att vi "måste" bli gravida. Känner igen det från förra MA:t, tänkte likadant då: att jag inte skulle stressa och det var bara att försöka och hoppas på det bästa, inte stirra upp mig. Men nu är jag helt uppstirrad ändå, precis som jag blev då, trots alla "lugnande" tankar till mig själv. Skitirriterande rent ut sagt!

Tack för alla tankar.

Diche, läste att du troligen känt liten! Vad spännande! Jag var i v 15 när jag kände mina första gången så jag tror absolut att det är bebisen!

• jensan1

Här känns det tämligen misslyckat. Fick ju till det måndag, onsdag kväll och torsdag eftermiddag. Testet var starkt positvit i torsdags morse och jag TROR (men vet absolut inte) att jag hade ägglossning på torsdag kväll rätt sent. Men då fick vi ju inte till det. Sen på fredagen så gick det åt skogen igen och vi bråkade istället för älskade. Det var skitjobbigt och jag känner mig helt känslomässigt sargad. Vi är sams igen, men det känns som om det bara var ett halvhjärtat försök. Jag som var så glad att det var äl ÄNTLIGEN, första gången riktigt säkert efter ma:t och så bara blev det blaj av alltihop...Gråter.
    Så på lördagen var jag helt söndregråten men vi redde väl ut det mesta och sa förlåt så nu är det bra igen men kan inte hjälpa att känna att det var misslyckat. Kanske det räcker med de dagarna precis innan äl men jag är osäket. Jag har kanske för stort kontrollbehov?

• jensan1

Tack Diche, det värmer verkligen!
    Ja, jag har en massa ont i livmodern faktiskt men vet inte om det kan bero på ev graviditet. Är på äl+4 idag så det är en stund kvar tills man kan testa. Men jag hoppas innerligt.

Illamående, ni som lider av det, har ni provat postafen? Jag tyckte det hjälpte mig, men trött blev man ju och det var man ju redan från början...Obestämd
    Annars finns ju lergigan som man kan få utskrivet av läkare.

Sen har jag hört att ingefära te ska vara lite hjälp med, om man vill köra på naturmedelsidan.
    Jag tyckte det hjälpte mycket att tugga tuggummi, har aldrig förbrukat så mycket extraförpackningar som förra gravven!! Flört

• jensan1

Bubbas, ditt brev kom igår, jag har bara glömt att meddela dig. TUSEN tack !! {#emotions_dlg.flower}
    Härligt att höra att det går bra än. Jag hade ringt BM, det kan ju inte skada och de brukar vilja ha reda på det så tidigt som möjligt.

Här händer inte mycket. Är på äl+5 idag, det är en seg väntan. Fryser och kissar ofta men det kan ha helt andra orsaker.

• jensan1
    Bubbas skrev 2013-05-15 16:22:36 följande:
    Så lite så Jensan!
    Vem vet, du har kanske ett frö i magen! När har du bim eller när ska du testa?

Diche, var det de första 12 veckorna ni avstog från sex? Vi har inte heller haft det sedan jag plussade nu, tänk om det är därför det stannat kvar så här långt. Om dom inte ens ville in och störa med ett vul lär det ju störa massor vid sex tänkte jag.

Nä, det var mycket för mig!
    Jag känner mig inte så hoppfull att jag skulle det, men som du säger, vem vet?
    Jag har bim torsdag eller fredag nästa vecka. Får se om jag testar innan, det beror på hur det känns i början på veckan.
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/