Bubbas skrev 2013-05-08 17:53:00 följande:
Lite kanske, men kan fortfarande inte slappna av utan tror fortfarande jag ska börja blöda.. Har postat stickorna nu iaf! :)
Hmmm, ja det är ibland lite förvirrande när man inte vet varför det har blivit som det har blivit. Som med dina missfall, men det är väl skönt att det iaf inte beror på blodproppar. Hade en vän när vi bodde utomlands som gick igenom en sådan graviditet, hennes lilla flicka växte därför inte utan förlöstes för tidigt. Fy vad jobbigt. Men å andra sidan skulle jag, om det gällde mig, vilja ha en anledning. Framförallt vid mitt första MA letade jag andlening till varför det gick fel. Var det jag, var det min man, var det nått fel på nån av oss, var det nått jag gjorde. På nått vis tror jag det blir lättare att kanalisera sorgen och frustrationen om man bara visste VARFÖR. Inget är så jobbigt som att inte veta.
Därför blir det så jäkla svårt nästa gång man blir gravid, hade man vetat varför kanske man kunde göra nått nästa gång. Men det verkar många gånger som om man är helt utelämnad åt slumpen....
Ahhh, nu pladdrar jag igen, men jag håller tummarna för att det ska gå bra för dig och du sa ju att du hade en känsla av att det skulle gå bra denna gången och det tror jag stenhårt på!
Tusen tack, det var himla snällt av dig!!