• Marie89

Försöka igen efter MA :/

Dagens test, tror jag börja tro på det nu :)

• Marie89

Björnmossa: Förstår precis hur du känner, fick ett sms från en kompis för ett par veckor sen där hon skrev att hon skulle ha barn i November, satt och grät i bilen en bra stund, självklart unnar jag henne det hon kommer bli en jättebra mamma, men vet att det måste tagit sig på typ första eller andra försöket då de inte var längesen hon beklagade sig för att hon vill ha barn men inte mannen. Har ärligt talat undvikit att träffa henne sen hon sa att hon är gravid, hon vet inte om vårat MA och känner att jag inte vill prata med henne om det heller. Men nu ska jag väl orka det :)

SoMa: Skönt att få veta med säkerhet om ägglossningen kommit igång!   Vet inte om jag sagt det innan men ta tempen sen till nästa månad! då vet du om du haft ägglossning eller inte för man har högre temp efter ägglossning. Det har hjälp mig massa! Jag slipper gå och vänta på plus/mens i onödan, och jag ar lärt mig känna när jag har ägglossning. Ägglossningstickor är ju visserligen bättre för då får man veta innan ägglossning, men när man har haft cykler på 10 veckor känns de jobbigt att ta mängder med ägglossningstest.  
    Jag har alltid 12-13 dagar från temphöjning till mens. mellan mens och temphöjning varierar det massa. 

• Marie89

Det testet är väl positivt utan tvekan?

mycket tack vare tempningen blev jag gravid första gången och denna gången, men när jag började med det så upptäckte jag att jag hade tagit helt fel på ägglossningen.
    Kollar man temptråden så är de noga med att ta temp varje morgon varje dag och bokför, de tyckte jag ar för jobbigt, så tar någon gång ibland, men samma tid! har jag 36.8 har jag inte haft äl har jag 37.1 (ett par dagar, kan diffa någon dag) så har jag haft det, så lägger inte ner mer tid än så :)    

• Marie89

Känns verkligen jättekonstigt att redan blivit gravid, jag som gått och tänkt att de nog kommer att dröja, men andra försöket! Men har inte fattat det än, men tycker jag redan känner av det mer än jag någonsin gjorde på förra graviditeten, är nog positivt, har börjat med mitt nattäten (gjorde det i förra graviditeten typ en vecka, var nog där sen de dog) men vaknar och är vrålhungrig vid typ 1 :) 

SoMa: Sexa varannan dag är nog de bästa, men de orkade inte vi i alla fall, blev typ bara mekaniskt tillslut och de känns så fel.  

• Marie89

Jag tempade typ bara runt när jag trodde att det kunde bli ägglossning, orkade inte hålla på varje dag, tempade mycket i början tills jag visste vilken temp jag hade före och efter.

• Marie89

Nu har jag bokat tid på ultraljud och inskrivning, Inskrivningen blir lite tidigt i semestertider så är 19/7

Ultraljudet blir i v.12 9/8, I år har de börjat med att man får göra ultraljud i v.12 om man vill, var ju då vi upptäckte MA:t förra gången så kommer vara grymt nervös.  Men vi har diskuterat fram och tillbaka då jag vet en privat klinik där man får göra tidigare ultraljud om man vill, men känner att det är så osäkert innan v.12 ändå så vi har sagt att vi ska försöka vänta.

• Marie89

Diche bara tanken att sitta i det där väntrummet och vänta på UL ger mig rysningar.

Vi pratade om det igår, och den här gången känns det verkligen som att man inte vågar ta ut glädjen innan ultraljudet men är nog lika bra det. Sist så tittade vi på barnvagn och allt möjligt men de kommer man ju vänta med, vi kommer troligen vänta med att berätta för någon med tills efter ultraljudet om jag klarar dölja det.  Men annars går jag inte och oroar mig så mycket, känns liksom inte på riktigt än så då blir det ingen oro heller kommer nog om ett ar veckor. Känns så overkligt att de kunde ta sig så snabbt nu på andra försöket trodde jag aldrig...

Björnmossa: jag blödde först en vecka, uppehåll en sen 3 veckor till. Så själva missfallet var nog bara en vecka sen var det nog en konstig mens. Du kanske ska ringa och fråga om de tycker du ska kolla upp det?    

• Marie89

staytrue: oj de måste gått fort! Hur längesen var det som de va negativt? 

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/