• Marie89

Försöka igen efter MA :/

På min efterkontroll (4 v efter) ska jag bara ditt och ta ett gravtest, visar det negativt får jag åka hem igen.

Så egentligen hade jag ju kunnat göra det hemma, men lika bra att göra som det sa :) 

Hoppas de här två månaderna går fort nu så vi kan börja föröka snart (vill inte ha ett barn i december), men har nytt jobb och så, så de får tiden att gå, när man är ny på jobbet hinner man inte fundera på det när man är på jobbet iallafall :) 

• Marie89

Diche: dagarna direkt efter beskedet ville jag bara köra på direkt, bli gravid så fort som möjligt. Först blev jag nästan sur på min man för att han ville vänta så de blir efter årskiftet, men sen när man fått lite perspektiv så känner jag att mitt psyke behöver ta en paus när det gäller barn och bli gravid. I längden gör det ju ingen skillnad om det blir nu eller lite senare, måste tänka så.  
    Och så känns det bättre fysiskt med, än att de säger att man inte behöver vänta så känns det bättre att veta hundra att de är helt läckt. 

• Marie89

Grattis diche vad underbart!

Här har jag nu i princip helt slutat blöda, var 17 dagar sen jag fick tabletterna, har mycket flytningar hoppas det är äl än att vi inte ska försöka nu så vore de skönt om det kom igång snabbt och blir regelbundet så man kan pricka direkt sen. Slutade med p-piller i somras och sen var mensen helt upp och ner så missade äl hela tiden, tror det var första gången vi pricka äl rätt som jag blev gravid, så hoppas den är mer regelbunden nu.     

• Marie89

Dische förstår att det är svårt att ta in! Känner du dig jätteorolig nu sen det som hände? Eller har det hunnit lägga sig lite när det gått några månader? för mig känns de som att skulle jag bli gravid nu igen så hade jag inte vågat glädja mig förrän v.12 efter första ul, men hoppas att jag kan göra det efter våran paus.

Jag har inte brytt mig om att testa graviditetstest eftersom jag ändå ska göra det på gynmottagningen om knappt två veckor. Sen känns de så trist om man får positivt test och bli påmind om att man faktiskt varit gravid.

Men flytningarna är riktiga trådiga eller vad man sa säga, mycket tydligare flytning än jag brukar ha, så känns som äl, men det märker jag väl om mensen kommer om 2 veckor :), inte alls svårt att låta bli att göra ett försök nu Obestämd, eller inte, hade helst flygit på maken direkt men vet att det blir bäst att vänta som vi bestämt. 

• Marie89

Fick min mens idag!

Första gången man blir glad för det :)

Idag är det 4 veckor sen vi fick det tråkiga besket, på måndag är det 4 veckor sen vi var på sjukhuset och det kom ut, så känns som det kommit igång snabbt!

Nu är jag inte lika orolig för återbesöket på måndag, det måste väl va bra när man fått mens.

Då blir det nog bara att vänta en mens till, sen så är det bara att köra på!       

• Marie89

dische: Måste väl på ett sätt vara härligt att må dåligt så du verkligen känner att du är gravid. Nästa gång jag är gravid hoppas jag på att spy och ha massa symtom (kanske jag tar tillbaka den dagen :P), för den här gången hade jag inte symptom, i efterhand när jag tänker efter mådde jag illa och så första dagar efter gravtestet, men trodde de va inbillning, men var ju då det "dog" så var nog inte inbillning.

Bubbas: Kanske bara är första cykeln som blir konstig, säkert regelbunden sen igen. I höstas hade jag jätteoregelbunden (slutade med p-piller i somras) så var många gånger jag nästan trodde gravtestet visade fel för att mensen blev flera veckor sen, min längsta cykel var 10 veckor! Sen tog jag rosenrot och då blev det bättre och jag blev gravid direkt, kommer ta rosenrot igen sen när vi ska börja försöka.  

• Marie89

Så konstigt fick ju vad jag tror mens igår (har inte blödit på 1,5 veckor.) men det är ungefär hälften av vad det brukar vara, så konstigt.

Idag har jag varit i en svacka igen och gråtit och gråtit över det som hände. Är faktiskt skönt med en paus, den blir ju en cykel till, hade varit jobbigt att bli gravid innan man smält det som hänt tror jag.  

• Marie89

Men usch då diche, fy vad tråkigt!

Har en kompis som först upptäckte MA i v.12 (på kub) (för ca ett år sen) sen blev gravid igen och fick missfall, men  nu så har hon en jättemage och ska ha en bebis i mars. Det gör mig lite mer positiv ändå, att hon har lyckats.

• Marie89

Grattis både till bubba och diche vad härligt!

Fick veta att en jobbarkompis ska ha i augusti samma månad som vi skulle haft i, kändes så himla jobbigt att se hennes lilla kula. Känns som det kommer bli tufft att se den växa, hoppas man blir gravid nästa månad. Känns knappt som jag överlever det här, att sorgen aldrig släpper.      

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/