• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Bubbas - vad skönt att det gick bra för din svärfar! Hoppas mensen håller sig borta nu :)

Jennie - kan du inte säga att du har fått en liten blödning och sen be om
    VUL pga det?

Här i Närke blir jag tokig!! Hade lite ÄL-sekret igår och i onsdags. Men i onsdags så tänkte
    jag att det bara var sperma som kom ut, men igår så var det helt genomskinligt och såg
    verkligen ut som ÄL-sekret.
    Så jag kanske har haft ÄL nu ändå?!
    Vi har sexat 4dgr i rad nu, och kör på med varannan dag i nån vecka till. Plus jag fortsätter
    med ÄL-stickor ett tag till oxå, ifall det inte var en riktigt ÄL trots allt..

Jag pratade iaf med fertilitetskliniken igår, och de ställde mig i kö. Får hjälp inom 3mån, under den tiden så
    kommer vi få göra undersökningar och svara på massa frågor om våran hälsa osv.
    Blir jag gravid innan vi får tid bokad där så tar de bara bort mig ur kön sa de.

Stortjöt hela em igår, allt känns så hopplöst! Jäkla kropp som inte kan fungera normalt nu!!
    Och jag känner mig så elak mot min sambo, att det är mitt fel att vi inte har barn, min kropp är det
    nåt fel på!

• Diche79

God förmiddag!
    Tack för ditt stöd Bubbas - håller sig mensen borta än?

Nej, det som hände är inte mitt fel - jag vet att jag inte gjort något som påverkat
    MA:t något. TÄnker inte ens speciellt ofta på det, vi har lagt det bakom oss bägge två.

Men saken är den att min sambo ligger ute på jobb från mars - dec varje år, då är han
    bara hemma fre-lör-sön.
    Och sept-okt-nov hade jag ÄL på onsdagar, vilket gav oss VÄÄÄÄLDIGT liten chans att
    ens lyckas bli gravida.
    Och i dec så skulle jag ha ÄL runt julafton, men nu har istället min kropp börjat strula och jag får
    ingen ÄL alls!
    Därav min känsla av hopplöshet häromdagen, att nu när min sambo äntligen är hemma i två månader
    så blir det fel hos mig så vi ändå inte får någon chans till ett nytt försök.

Men men, i fredags em så fick jag äntligen ett positivt utslag på mina ÄL-stickor!! Och sen
    på fredagskvällen så fick jag skarpa kramper i höger Äggstock, plus svampkänningar.
    Igår hade jag lättare molvärk hela dagen, så jag antar att ägget släppte i fredagskväll.
    Isf kom ÄL på dag 17-18, och jag brukar ha på dag 14-15. 

Vi har iaf sexat 6dgr i rad nu - börjar bli rätt tröttsamt...!
    Men nu är det över för denna gången, nu hoppas jag på att jag antingen plussar om två veckor, eller att mensen
    kommer då!                          

Hur går det för Killerqueen?   

• Diche79

Haha, nej, det blir vääldigt trist de sista gångerna.
    Vi sexade inte alls igår. Tänkte att om ägget släppte i fredags så
    var det ju ändå försent igår va?
    Hade knappt inga flytningar alls igår, och definitivt inga ÄL-flytningar!
    Så nu får vi hoppas på plus om ett par veckor!

Ingen mens än Bubbas?
    Killerqueen borde oxå ha haft ÄL nyss såg jag när jag kollade
    bakåt i tråden!

Vad ska man nu sysselsätta sig med de närmsta två veckorna?
    Måste vara nåt som gör att man inte tänker och känner efter om man
    har några symptom! När jag blev gravid i Juni så kände jag inget
    alls förrän ett par dagar före plusset, då fick jag molvärk + ballongmage!

• Diche79

Jag tog en smygstart på jobbet förra veckan, jobbade tors-fre då.
    Men gjorde bara halvdagar, så jag slutade lunch :)

Åh, jag håller tummarna för dig Bubbas! När har du tänkt testa?
    Tänk vad roligt om vi bägge plussar nu i januari!

Var bor du nånstans? Ålder?

• Diche79

Ja. halvdagar borde man alltid ha! :))
    Men snart har vi nog heldagar hemma med en supergosig bebis :))

Jag bor utanför Örebro och är 33år, sambon är 35år.
    Vi köpte hus 2011 så nu håller vi på och rustar det med tapeter nya golv osv.
    Ett sovrum är kvar att inreda, det hoppas vi få göra under hösten! :))

Ingen mens än? Testar du i helgen? Åh vad spännande!!!

• Diche79

hahaha.. Fast jag lovar att det blir annorlunda när det är ditt barn!
    Då kommer du inte alls äcklas lika mkt ;))

Jag har jobbat som au-pair ett år, och då tog jag hand om en liten pojke som
    bara var 6mån när jag kom dit!
    Plus syrran har tre barn som jag har lekt mkt massor och bytt blöjor osv.
    Så jag ser verkligen fram emot det, även om man kommer vara konstant trött
    och allt det som hör till!

Ja, om jag hade ÄL i fredags den 4/1 som jag tror, då borde BIM vara typ 20/1.
    Men som sagt, min kropp har varit konstig, förra månaden fick jag mens
    3v efter ÄL.... 
    Jag har iaf bestämt att jag gör ett test lör den 19/1, om jag inte fått mens innan dess!  

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-01-07 16:27:14 följande:
    Ja det är klart det blir och jag är inte känslig för sånna kräkor heller, men just att hon sa så när hon vet om allt som hänt :( Hon har två och brorsan har också två killar, så jag hoppas lite på en sessa i framtiden :) Jag hade äl flytning (om det nu var det?!) den 18/12 (dag 12 från mensens första dag), så jag hoppas den var då och inte helgen före jul för då var vi i stugan med föräldrarna och låg inte alls på 5 dagar. Okej då är du en vecka efter mig då :)
    Ja, man kan ju önska att det är lite mer försiktiga med vad de säger, speciellt om de vet vad som har hänt!

Min lillebror ska få första barnet om två veckor, och där har det hela hösten varit så mkt
    prat om bebisar, och vad roligt det ska bli osv..
    Min mamma sa hela sommaren "även om ni inte skaffar barn, så gör det inget" " ta eran tid, ni behöver
    inte stressa med barn" osv. Till slut blev jag så irriterad på henne så jag berättade att vi hade fått ett missfall, och då  började hon gråta och sen dess har hon inte sagt ett ljud om ifall vi ska skaffa barn...!

Vi har ett par kompisar, de fick barn i okt, en oplanerad bebis. Han är oxå på och tjatar hela tiden. Till ex så säger han till min svärmor att han tycker att hon ska beställa ett barn av oss..?! Hon menade på att det går inte att göra bara sådär, men han fortsatte att säga det hela kvällen.
    Tänkte skrika högt att han skulle hålla tyst och att vi försöker allt vi kan!

Jag har redan gett upp hoppet om denna gång, siktar in mig på ÄL i feb. Kände lite svag molvärk imorse, och då vet jag att det bara är PMS :( 
    Feb är sista chansen, sen börjar sambon ligga ute på jobb i mars igen, och då är det bara ÄL på helgen som funkar...!

Ingen mens för dig än?
  • Diche79
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-07 21:32:23 följande:
    Haha andras kräk är aldrig mysigt;)

Du o jag ligger nästan i fas med varandra på datum :) Min äl tror jag var nu igår den 6/1 så min BIM borde vara runt den 20/1. Vi har sexat massor, 30/12, 2/1, 4/1 och morgon + kväll den 6/1 då jag tror min äl var. Vad tror ni? Lyckades jag träffa bra på dagarna om min äl flytning började igår?

Mitt MA var den 15/12 men moderkakan togs bort den 19/12 så det är det sista datumet jag räknat på då min cykel brukar vara på 32 dagar. Båda mina Appar i mobilen sa att jag borde få äl den 6 och enligt flytningarna verkade det stämma :D Jag var skit skraj att jag kanske inte skulle få äl den här månaden. Jag har haft små bruna flytningar hela tiden som aldrig försvinna till 100%de var borta i två dagar för att sedan komma tillbaka. Och varje gång vi har sex så får jag nya bruna flytningar fast med lite färskt blod också. (äckelvarning) Så jag trodde verkligen inte det skulle finnas en chans till bebis den här månaden. Men nu tändes ett ljus :D Däremot så blödde jag rätt mycket efter sexet igår. Och på gyn akuten (ringde dit) sa de att de förmodligen bara var känsliga slemhinnor som var anledningen till det. Hur har det varit för er?
    Välkommen!

Jag fick MA den 9/8, hade börjat blöda den 7/8 men allt kom ut den 9/8. Sen blödde jag i typ tio dgr till efter det,
    och sen blev min cykel som vanligt igen, dvs 30-31dgr. Dock började varje mens med två dgr med bruna flytningar.

Jag hade ÄL i fredags, och det var första försöket sen MA i aug.
    Min sambo ligger ute på jobb och är bara hemma fre-sön. Så sept-okt-nov så hade jag ÄL
    mitt i veckorna, så då har vi haft en vääääldigt liten chans.
    Aug+dec hade jag ingen ÄL alls...

Nu körde vi varannan dag fram till ÄL veckan, då körde vi varje dag 6dgr i streck. Gjorde samma i Juni och då
    blev jag gravid!
    Men nu har jag redan gett upp hoppet, kände svag molvärk imorse när jag vaknade :(
  • Diche79

Det är alltid skönt att skriva av sig!

Nej, vi hade inte berättat för någon alls att jag var gravid, så då berättade vi inte om
    MA:t heller. Nu vet min mamma och min syster, men inga andra.  Och de berättade jag
    bara för eftersom jag tröttnade på deras tjat och kommentarer hela tiden...

Men som sagt, det är extra svårt för oss eftersom min sambo är borta så mkt :(

• Diche79

Ja, det har varit jättejobbigt! Varje gång jag haft ÄL så var jag på allmänt grinigt
    humör, just för man såg gravidmöjligheten försvinna utan att man ens
    kunnat göra nåt alls.
    Vi har såklart sexat sönkväll + direkt när han kommit hem igen, men uppenbarligen
    så funkar inte det för oss...

Men men, vi hoppas nu att det blir plus om 11dgr. Är på ÄL+4 idag.
    Kanske ska göra som du gjorde Jennie och ta helt paus från internet+gravidsidor
    under resterande 11dgr.
    Då kanske jag oxå plussar sen :))

Undrar hur det går för Killerqueen!?
    Bubbas - förstår att du blir lessen av att tänka på det, men vi håller tummarna för att
    du plussar i helgen!

Tänk vad roligt om vi plussar alla i Jan, då får vi fortsätta hålla liv i tråden och så kan vi
    diskutera krämpor, illamående och foglossningar sen.
    Plus se vem som hade "lättast" förlossning osv !  :))

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/