• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Hej tjejer,
    välkommen Idorf, beklagar verkligen!!

Jag har BIM idag, ingen mens än så länge, men sist dök den upp vid lunch.
    Känns som att den är på väg, tycker magen är lite konstig idag...

Jag fick gå på efterkontroll 1 ½ v efter första kontrollen. Men det var för att de ville
    se om jag hade blött ut allt själv eller om vi var tvungna att ta till tabletter.
    Hade tur och kroppen hade gjort sitt, livmodern var nästan helt ihopdragen då!
    Fick inte göra något gravtest varken då eller på första VUL när de kollade om foster levde eller
    inte, däremot så kollade de blodtryck samt järnvärde.

Marie, vi kommer oxå ta en paus nu. Eller rättare sagt, vi kommer ha sex när vi har lust, och strunta
    i när det är ÄL! 
    Ska ta mars månad till att forma kroppen, skulle vilja gå ner 3kg för att nå min målvikt!

Bubbas - hur går det för dig? Jo, du var visst gravid förra månaden! Men det blev nåt fel
    bara! Fokusera på att du faktiskt blev gravid igen, och du kommer bli det igen!!

• Diche79

Jag tyckter inte heller om att bli undersökt när man fortfarande blöder.

Men tänk på att de är vana det, de ser sånt VARJE dag!

• Diche79

Nope, ingen mens än...  Men mkt kvar av dagen än.
    Eller så kanske den kommer imorgon?

Hur går det själv? Ska vi testa bägge två imorgonbitti? :))

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-02-19 15:06:14 följande:

Om du vill? Men känns som att så fort jag testar kommer mensen komma, om den inte gör det idag då!

Ja, jag är oxå tveksam till test imorgon.. Tror jag väntar några dagar till för säkerhetsskull! Vill verkligen inte ha ett negativt test!
    Funderar på om jag verkligen har rätt ang ÄL, kanske hade det på torsdagen iaf?
    Men två barnmorskor sa att jag hade ÄL på tisdagen, och isf är det BIM idag..  

Marie - jag förstår dig, känner detsamma. Skönt med en paus från bebistankarna och bara fokusera på sig
    själv!   

• Diche79

Blanca1 - lycka till, håller tummarna för att det tar sig!! 

Idorf - vilken tur att ni hann ta blodproverna så de kunde hitta problemet. Hoppas det tar sig nu för er!

• Diche79

Tack gumman, jag är helt chockad!! Trodde inte det skulle ta sig den här månaden, har haft
    symptom sen ÄL+2, så jag var helt inställd på paus! Tror nog inte riktigt på det än, men så länge inte mensen kommer så är det ju bra...

Vaknade imorse och insåg att jag hade börjat hoppas på att jag var gravid eftersom mensen inte hade kommit.
    Gjorde ett test direkt mest bara för att ta död på min förhoppning...  

Min sambo kommer hem imorgon, och han har sagt tidigare att han inte vill veta när han är bortrest.
    Så jag kan inte berätta förrän imorgon. Hur lätt är det att inte säga nåt då??

Funderar på att köpa en kanelbulle och lägga i ugnen, och låta ugnslampan vara tänd..
    Eller göra ett digitalt CBtest och slå in och ge honom...

Hur går det för dig - ingen mens än??
    Åh, jag håller tummarna såå!!!                

• Diche79

Attans, men det kanske är för tidigt för dig att testa...  Håller tummarna för att mensen dröjer typ 9mån till! :))

• Diche79

Tack alla! 
    Det känns så overkligt än, har sprungit på toa flera ggr idag bara för att kolla så det inte har kommit nån mens..
    Ska köpa ett till test imorgon efter jobbet för att övertyga mig själv!
    Kan säga att jag redan är livrädd, går och känner på brösten hela tiden för att kolla
    så de fortfarande är ömma!
    Har haft illamående på eftermiddag och kväll nu tre dagar i rad, så än så länge har jag mer symptom nu
    än i somras! Hoppas det fortsätter så oxå :))

Bubbas - ingen aning vad det kan vara. Testa med ÄL-sticka? Har ni haft sex nyligen?        

• Diche79

Ja, jag vet precis hur du känner. Så kände jag i dec, då fick jag vänta 40dgr innan den dök upp.
    Testade negativ två dagar innan så det var inte ett MF för mig!
    Var superirriterad. Om man ändå inte är gravid så kan den lika gärna komma så man
    kan börja på nästa försök!! 

Håller däremot tummarna för att den håller sig borta några månader framåt! :))     

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/