Försöka igen efter MA :/
Hej!
Jag blev gravid på andra försöket, tog sig i början på juni, plussade 20juni. Mådde hur bra som helst, ont i brösten och trött, men annars inget alls!
I början på juli fick jag ett par droppar blod i trosorna och började googla om det. Stod överallt att det var ingen fara, snarare väldigt vanligt att man blöder under de första 12v..
i början på aug började jag få ont i rygg och vänster skinka, trodde det var fogarna.. På tisdagen så
började jag blöda, ons kom det lite klumpar. Torsdagen ringde vi till KK och fick tid direkt. Jag såg direkt på
skärmen att det fanns ett foster men det såg alldeles för outvecklat ut..
Visade sig att fostret/embryot hade dött i v 6-7, dvs troligen när jag fått blödningen. Men kroppen reagerade inte förrän jag var i 12v :(
På torsdagskvällen så kom allt ut, störtblödde i typ en timme, fick byta binda var 10e minut.
Hela augusti mådde jag allmänt dåligt och vi bråkade massor hemma.
I sept fick jag första ÄL, men vi missade den pga jag trodde jag hade ÄL några dagar tidigare..
I okt var sambon bortrest när jag hade ÄL.
I nov trodde jag att jag hade ÄL den 22/11 pga ÄLsmärta, men sen fick jag ÄL-flytningar den 29/11.. Hade dock räknat med ÄL kring 24-25/11.
Så nu räknar jag med att det inte tog sig i nov, utan vi får köra igen i december och då tänker jag använda mig
av ÄL-stickor!
Min kropp har ändrat sig vid ÄL sen MA. Innan jag blev gravid så märkte jag endast av ÄL via flytningarna. Nu har jag haft molvärk+hugg på ena sidan och yrsel under ÄL...
Går varje dag och tänker att jag skulle ha ringt när jag fick de där dropparna blod i början på juli.. Då hade jag inte gått en hel månad och trott att jag var gravid.. Eller hade jag varit mer uppmärksam hade jag märkt att alla gravidsymtom försvunnit...
Men samtidigt är jag glad över att vi faktiskt blev gravida, då vet vi att vi funkar bägge två och att vi funkar ihop oxå!
Kram till er!