• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Med clearblues digitala test ska det inte spela någon roll vilken tid och andra månader har jag fått utslag på morgonen. Men jag blev så fundersam eftersom jag hade såna känningar i mage och rygg igår kväll. Det brukar jag haft på kvällen efter jag fått utslag på morgonen. Har testat sen dag 11, är på dag 16 nu. Förra månaden hade Jag utslag på dag 18 först. Har fått till det på dag 12, 14 och 16 så hoppas det räcker än om jag har ägglossning på dag 15

• M  och  M
    Maramina skrev 2013-09-28 09:45:01 följande:

Det är ju inte det...

Hur går det för dig? Jag började med vårt andra IVF-försök i tisdags med att ta första sprutan (det blir korta protokollet den här gången) och på måndag och onsdag blir det ultraljud
    Ja hur går det för oss.? Vi är fortfarande inte gravida eter 14 månader. Utredning gjort via landstinget, allt ser bra ut både för mig och min man. Fick börja äta levaxin då min värden låg på gränsen med sköldkörteln, inte så lågt så det borde ha påverkat men ändå.. Blir så j-a förbannad! Vad FAN sitter det i?!?!?!!!!! Om allt funkar som det ska och jag vet att vi pricka in ägglossning vare månad +- en dag varför blir det inget då????????? Blääääää. Less! Förbannad! Uppgiven! Less på denna orättvisa värld! 

Har fått healing. Hon s att det var väldigt spänt runt magtrakten Löste upp det hon kunde. Får se om det hjälper. 
  • M  och  M

Alla vi umgås med förutom två syucken har varit gravida eller fått barn under det senate året vi försökt. Kul. Och varenda jävel blir gravida på en grisblink Oj vi trodde inte det skulle gå så fort. Nähä stackars er då.

• M  och  M

Och där fick vi ännu ett graviditetsbesked i umgänget! Så nu är jag tvingad att följa fyra graviditeter... Precis vad jag behöver..

• M  och  M

Vad gör vi för fel liksom?.!! Vi har sex varannan dag, räcker inte det, måste vi göra det varje dag för att ha nån chans? Alla visar ju på att allt är okej. Men nåt fel måste det ju vara vi gör annars skulle det ju inte ta så lång tid!

• M  och  M

Nu behöver vi inte ägna mer tid åt de som inte förstår vår situation tycker jag. Vi stöttar varandra som förstår istället.

• M  och  M

Jag har kommit på att mina veckor är indelade ungefär såhär: Vecka 1 - Bottenviken. Förtvivlan, frustration (mensen kommer) Vecka 2 - Nya-tag-veckan. Man inser för att ha en chans måste man rycka upp sig och försöka igen Vecka 3 - Mysveckan. Det är nu allt händer, nu man måste ta alla chanser man får. Vecka 4 - Hoppveckan. M går runt och hoppas att denna gång, denna gång har det lyckats. Man känner efter minska lilla symptom och blir skengravid stup i kvarten. Och sen börjar det om men vecka ett igen. Käftsmäll ner i botten igen. Jobbigt liv. Känslomässig berg- och dalbana utan dess like :-\

• M  och  M

Ja oj GRATTIS! Hoppas att det går vägen där gången nu, ni som kämpat så länge!

• M  och  M
    ScillaBlå skrev 2013-10-15 18:11:30 följande:
    Tack, bra initiativ. Hoppas jag får vara med och stötta och stöttas även fast det i grunden var jag som var upphov till hela sidospåret. Jag/vi har just avslutat "mys"-veckan. Men så mysigt tycker jag nog inte att det är längre. Idag åkte jag hem på lunchen (maken var sjuk) bara för att ha ett sista försäkerhetsskullligg. Lite busigt och hade nog känts rätt romantiskt om det hade varit under normala omständigheter. Nu kändes det dock bara påtvingat och tråkigt. Hur känner ni att försöken påverkar era förhållanden? För mig känns det som att vi bara har sex för att göra barn just nu. Och att han inte kan förstå hur ledsen jag blir när mensen kommer. Eller hur mycket jag funderar på det här varje dag.

Ja du inte kan jag påstå att det finns så mkt spännande, spontanitet och iver kvar direkt. Vi har mer eller mindre bara sex under "mysveckan" och då varannandag. I vanliga fall hade vi ofta sex typ två gånger i veckan av lust. Nu blir det typ fem gånger så då kan du ju tänka dig. Jättetrist! Men man biter ihop och tänker att det är tillfälligt, att när vi väl får plusset så kan man slappna av och göra det när man vill igen. Men inget än efter 14 månader så... Vet inte om varannandag verkligen räcker, många lära säger ju att det är det bästa. Men hittills har det ju inte funkat...? Fattar inte vad det sitter i. Jag känner ju klart och tydligt min ägglossning och min mans spermier var bra enligt prov. Varför blir det då inget??? :-\
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?