• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Har kört med munkpeppar denna månad. Är nu på dag typ 9 och har tyckte ha ÄL-känningar sen dag 7. Idag har jag även sekreterare tror jag. Men denna ÄL-stickor som jag har så svårt för visar ingenting. Ett svagt svagt svagt andra streck, men inte mer. Har tagit dessa vid kl. 16 i tre dagar nu, men ingenting. Vet inte hur jag ska tolka det. Är kanske fel tidpunkt för mig men kan inte hålla på dagarna i ända när jag jobbar... Blir inte klok.

• M  och  M

Vi ska skicka in svar på frågeformulär för utredning nu. Allt ser bra ut på papper. Förutom att lin sambo är överviktig vilket han tycker är jobbigt då han och tror det är hans fel att vi inte lyckas. Hoppas bara komma framåt jag!

• M  och  M
    Minimalou skrev 2013-05-02 22:08:10 följande:
    Här är det dags att påbörja en andra kur med Pergotime efter missfallet och sen gå på spolning på tisdag, ska bli spännande, lite jobbigt är det dock att det är en manlig gynekolog, men det får jag väl ta. Jag hoppas hoppas så mycket denna gång!!! I slutet av förra cykel grät jag varje dag, var helt uppriven och ledsen, men nu känns det som om krafterna är tillbaka :) Jag använder mig som sagt av Clearblues ÄL stickor för jag tycker de är enkla och smidiga å jag blir glad av den glada gubben. Sexlivet är ganska ansträngt just nu så vi har bestämt att mysa varannan dag denna ÄL period för mellan dessa perioder är det ganska dött, vi pustar ut då,tyvärr. Om vi inte lyckas under sommaren så kommer vi vilja prova en insemination, min gynekolog berättade att det pratas mycket om det nu och att de rekommenderar det i första hand innan IVF numera för de som man inte funnit nåt fel på, och vi hoppas å tror då att de inte ska finna nåt fel vid utredningen såklart. För det dör ju många spermier på resan och vid insemination så är det fler spermier som når äggledaren (heter det så)! Det låter ganska bra tyckare jag, hoppas hoppas hoppas!

Minimalou skrev 2013-05-02 22:08:10 följande:
    Här är det dags att påbörja en andra kur med Pergotime efter missfallet och sen gå på spolning på tisdag, ska bli spännande, lite jobbigt är det dock att det är en manlig gynekolog, men det får jag väl ta. Jag hoppas hoppas så mycket denna gång!!! I slutet av förra cykel grät jag varje dag, var helt uppriven och ledsen, men nu känns det som om krafterna är tillbaka :) Jag använder mig som sagt av Clearblues ÄL stickor för jag tycker de är enkla och smidiga å jag blir glad av den glada gubben. Sexlivet är ganska ansträngt just nu så vi har bestämt att mysa varannan dag denna ÄL period för mellan dessa perioder är det ganska dött, vi pustar ut då,tyvärr. Om vi inte lyckas under sommaren så kommer vi vilja prova en insemination, min gynekolog berättade att det pratas mycket om det nu och att de rekommenderar det i första hand innan IVF numera för de som man inte funnit nåt fel på, och vi hoppas å tror då att de inte ska finna nåt fel vid utredningen såklart. För det dör ju många spermier på resan och vid insemination så är det fler spermier som når äggledaren (heter det så)! Det låter ganska bra tyckare jag, hoppas hoppas hoppas!

Jaså hur funkar insemination då? Och vad kostar det? Varför görs det nästan bara IFV nu istället då?
  • M  och  M

Blä skitkväll, inte sugen på sex, men vi måste ju för att ha en chans denna månad. Kul det här.

• M  och  M

Och varför skulle det lyckas den här månaden när det inte gjort det hittills. Är ju tröstlöst att försöka. Uppgiven deluxe ikväll.

• M  och  M
    Fröken Frågvis skrev 2013-05-05 16:39:27 följande:
    M och M: vi gjorde ett par försök med heminseminering den här månaden. Mindre press på maken och dessutom verkar det stanna kvar längre än vanligt. Det är ju också smidigt om man har barn i närheten eller gäster i huset, bara att avlösa varandra på toan ett tag min ägglossning passerade annars helt obemärkt förbi den här månaden, ingen värk och inga ömma bröst ännu. Men fertility friend säger att jag hade äl i onsdags så hoppas det stämmer och att de annorlunda symtomen bådar gott!

Fröken Frågvis skrev 2013-05-05 16:39:27 följande:
    M och M: vi gjorde ett par försök med heminseminering den här månaden. Mindre press på maken och dessutom verkar det stanna kvar längre än vanligt. Det är ju också smidigt om man har barn i närheten eller gäster i huset, bara att avlösa varandra på toan ett tag min ägglossning passerade annars helt obemärkt förbi den här månaden, ingen värk och inga ömma bröst ännu. Men fertility friend säger att jag hade äl i onsdags så hoppas det stämmer och att de annorlunda symtomen bådar gott!

Aha, hur gjorde ni det?? Kändes det inte lite lustigt att göra så istället?
  • M  och  M
    Fröken Frågvis skrev 2013-05-05 20:29:03 följande:
    Ja, alltså vi använde en helt vanlig medicinspruta och vad jag menar är att sperman inte rinner ut lika fort som efter ett samlag. Fråga mig inte varför, kanske för att man inte blir så uttänjd?? Det är ju inget romantiskt sätt att försöka göra ett kärleksbarn, men ärligt talat var det rätt skönt att slippa ha måste-sex. Vi körde 5 dagar i rad och det hade vi nog inte fixat annars.

Fröken Frågvis skrev 2013-05-05 20:29:03 följande:
    Ja, alltså vi använde en helt vanlig medicinspruta och vad jag menar är att sperman inte rinner ut lika fort som efter ett samlag. Fråga mig inte varför, kanske för att man inte blir så uttänjd?? Det är ju inget romantiskt sätt att försöka göra ett kärleksbarn, men ärligt talat var det rätt skönt att slippa ha måste-sex. Vi körde 5 dagar i rad och det hade vi nog inte fixat annars.

Spännande, aldrig hört nåt liknande. Hur romantiskt är det att ha måste-sex ändå liksom :-\ Men rent praktiskt hur gick ni tillväga? Och hur kom ni på det?
  • M  och  M

Jag har haft hjärtklappning och extraslag i typ en vecka nu till och från, som att hjärtat gör volter. Igår var det jättemkt, typ hela dagen hela tiden. Men idag är det lugnare igen. Jag har varit till VC och kollat och det var inget konstigt. Kan det ha med ägglossning att göra?

• M  och  M
    Ampin skrev 2013-05-07 22:04:57 följande:
    Så jobbigt. Nu vet jag ju inte alls om det är det som du har men hjärtat kan ibland slå extraslag som kallas SVES och VES (supraventrikulära extraslag resp. ventrikulära extraslag) och sådana har mer eller mindre alla människor, bara i väldigt varierande omfattning. Det är normalt. Vet att det hos vissa kan det påverkas (bli fler) av ex. koffein och stress. Om man tar ett EKG så syns dessa dock, tog dem EKG på VC under tiden du kände av extraslag? Hoppas det ger med sig snart!

Ampin skrev 2013-05-07 22:04:57 följande:
    Så jobbigt. Nu vet jag ju inte alls om det är det som du har men hjärtat kan ibland slå extraslag som kallas SVES och VES (supraventrikulära extraslag resp. ventrikulära extraslag) och sådana har mer eller mindre alla människor, bara i väldigt varierande omfattning. Det är normalt. Vet att det hos vissa kan det påverkas (bli fler) av ex. koffein och stress. Om man tar ett EKG så syns dessa dock, tog dem EKG på VC under tiden du kände av extraslag? Hoppas det ger med sig snart!

Nä jag fick ju ingen tid på VC igår när jag hade så mkt. Och idag när jag fick så hade det ju lugnat sig så jag kände mig som en hispig hypokondriker :-\ Jättebra läkare dock, hon tog det ändå på allvar liksom. Så ekg gjordes och visade inget men jag skulle även få ha en dosa av nåt slag ett längre tag för att se om det ekg:ett visar nåt. Men nu känns det som om det slutat. Har verkligen hållit på den veckan jag tror mig att ägglossningen är på G. Kan det inte vara hormonellt också, tycks ha hört det nånstans...
  • M  och  M

[quote=69820570][quote-nick]Fröken Frågvis skrev 2013-05-08 18:01:29 följande:[/quote-nick]

Ampin skrev 2013-05-06 22:37:54 följande:
    Jag blev också lite nyfiken, har inte heller hört om någon som gjort det hemma, utan bara på sjukhuset med insemination upp i äggledarna. Var det ni själva som bara kom på det så att säga eller har ni läst/hört någonstans att det ska öka chanserna? Förstår helt ditt resonemang att det är svårt att ha lust att ha "vanligt" sex 5 dagar i rad så där ägglossning eller ägglossning
    Det var mannen som kläckte idén, sen läste jag på lite. Inget avancerat alls, mannen fixar en sats i en liten mugg el dyl, sedan använder man en helt vanlig medicinspruta för att överföra det (kvinnan ska lämpligtvis ligga ner). Googla heminsemination så hittar ni massor av info om det. Viktigt är dock att bara spruta upp det i slidan, inte genom livmoderhalsen till livmodern. Det går bara om sperman är preparerad på klinik (spermierna separerade från sädesvätskan). [/quote Intressant! Jag skulle lätt kunna testa men vet inte om min sambo skulle vara lika med på noterna... Vågar inte ens föreslå det
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?