• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Min man förstår dock min sorg så det är skönt. Men jag tror aldrig han kan sätta sig in i hur det känns att leva i en kropp där allt händer, där man känner allt under cykeln och måste analysera och tänka på detta varje dag. Han kan ju koppla bort det på ett annat sätt då han inte är fysiskt närvarande i situationen liksom... Men han tycker också det är jättejobbigt. Men inte på samma sätt. Han har tex inte samma problem med att fyra i vår bekantskapskrets är gravida nu. Jag orkar knappt se eller höra om det men det går bättre för han. Jag tror han tänker att det handlar inte om oss. Medan jag känner känslan att va gravid och avsaknaden av det när jag ser dessa magar, blir avundsjuk och blir deppig.

• M  och  M

[quote=71398342][quote-nick]moderlig skrev 2013-10-16 12:14:20 följande:[/ och näe det går ju liksom inte att släppa / plötsligt skita i de så invanda tankarna efter 3 År av försök.... det finns intejust så mkt sug kvar efter 6 så då skulle det nog aldrig bli av är jag rädd:/[/quote] Nä jag önskar att det vore så lätt Maramina men jag är beredd att hålla med moderlig i allt hon skriver. "vågar" inte släppa den vanan för då skulle det typ aldrig bli av. Vet inte ens när jag hade sex sist bara för att jag hade lust, utan annan baktanke...

• M  och  M
    moderlig skrev 2013-10-16 12:14:20 följande:[/ och näe det går ju liksom inte att släppa / plötsligt skita i de så invanda tankarna efter 3 År av försök.... det finns intejust så mkt sug kvar efter 6 så då skulle det nog aldrig bli av är jag rädd:/[/quote] Nä jag önskar att det vore så lätt Maramina men jag är beredd att hålla med moderlig i allt hon skriver. "vågar" inte släppa den vanan för då skulle det typ aldrig bli av. Vet inte ens när jag hade sex sist bara för att jag hade lust, utan annan baktanke... [quote=71398576][quote-nick]moderlig skrev 2013-10-16 12:38:26 följande:
    Precis stackars er.. Ja fyfan så orättvist det är! Det handlar ju inte om att missunna någon.. Har tom de som fått 2 barn medan vi kämpat för ett syskon.... det är också "synd om " de som får sina 2or och måste känna sig dumma för att vi är uppgivna över att det aldrig funkar för oss...det är som att man måste be om ursäkt för att man mår dåligt över det öppet.. svårt för den som inte varit där att förstå tydligen.

Ja folk typ har dåligt samvete och nästan skäms för att berätta om sina graviditeter för oss. Trist. Men jag förstår dom. För dom känner väl hur jobbigt jag tycker det. En av våra kompisar kommer också hinna få två barn innan vi får syskon...
  • M  och  M
    jamka skrev 2013-10-17 18:14:12 följande:
    Tjejer, jag såg till att sexa åtminstone på dag 11 varje månad, även om jag kände mig helt slut så missade jag aldrig dag 11 och ev. dag 13 och på så sätt lyckades jag att bli gravid 2011 och 2013:) 2011 blev missfall och nu är jag på v. 5+2. Håll tummarna för mig.

Varför just dag 11?
  • M  och  M
    Maramina skrev 2013-10-16 18:35:39 följande:
    Jag menade inte direkt att man skulle slappna av utan att man skulle försöka med andra teorier, tex just att ta tex tre dagar emellan istället för varannan. Vår utredande läkare sa att det kunde tom vara bättre, alternativt att man endast sexar en gång och det precis när man fått positivt ägglossningstest. Då behöver man inte hålla på och ligga en massa för liggandets skull utan man säkerställde ändå, utan så mycket måste, att det skulle finnas spermier där när ägget var moget för att bli befruktad. Nu hjälpte det ju inte oss men det lät vettigt i mina öron.

Blir det inget denna månad så tror jag vi satsat på var tredje dag åtminstone nästa månad. Blir lite mindre krystat. Förut har jag sett till att ligga kvar rätt länge, gärna på ryggen med benen lite uppåt. Men det har ju inte hjälpt hittills så nu skiner jag i det. Antingen kliver jag upp på en gång eller lägger jag mig på sidan eller nåt och sover. Sliter i alla såna grejer nu. Typ vissa ställningar osv. Har ju inte. Hjälpt hittills i alla fall... Tänker ni nåt på att åtminstone tajma in ägglossningsdagen eller tänker ni att det spelat ingen roll om det blir dagen före eller efter istället? Undrar om tiden på dagen spelar nån roll, typ morgonen eller kväll?
  • M  och  M
    Maramina skrev 2013-10-17 20:17:16 följande:
    Det där med benen i luften sa han också var en myt, det skulle varken göra till eller från. Jag tog upp det nämligen då jag alltid blir grymt kissenödig efter sex och han sa att det är bra att just kissa efteråt. Inte för fertilitetens skull utan snarare minska risken för urinvägsinfektion. Även det tyckte jag lät vettigt. Men, vad vet jag, jag är inte så insatt i det hela medicinskt. Och att längta och försöka, jag vet som bekant om hur det är. Det här plusset tog 26, eller är det 27, försök. Jag får även intryck av att några av er har tagit illa upp av det jag skrev, det är inte meningen att det skulle bli så! Jag ville bara ge förslag på hur man kan försöka komma ifrån det som ni skriver, varannandagsligget, särskilt som man tydligen inte rent medicinskt behöver för att få det där plusset. Sedan är det upp till var och en att antingen förkasta det jag skrev eller så fundera på om det kan vara något som är värt att testa eller inte. Så med det vill jag ha sagt att jag ville inte förarga någon bara berätta vad min läkare har sagt mig och att var och en gör vad de själva tror på

Jag tog inte alls illa upp Jag önskar jag kunde känna mig mer avslappnad, men tyvärr svårt... Så det var jättebra tankar som jag absolut ska ta till mig och ha i åtanke och kanske våga mig mer till och ändå ha tillit att vibbar en chans
  • M  och  M

Ännu mer konstigt egentligen att det inte tar sig då det egentligen inte är så noga när man har sex, kan ta sig tre dagar innan eller en dag etter eller lite hittan som dittan. Då borde det ju verkligen inte ta år för det att bli nåt tycker man. Grr på det här.

• M  och  M

Har n sex var tredje dag hinner det ju egentligen bara bli 2, max 3 ggr, till ägglossningen

• M  och  M

Ja jag kan då verkligen inte missa min ägglossning i alla fall. Fick utslag på stickan i morse och strax efter lunch hade jag så ont att jag nästan inte kunde stå upp, fick nästan gå dubbelvikt. Jag får för mig att ägget lossat när värken går över, men jag är hunnit hundra. Jag vet mensen kom på natten mot lördag så då kanske ägget lossar då också fast två veckor senare. Punktlig som bara den men vad hjälper det...?!... :-\

• M  och  M
    moderlig skrev 2013-10-18 21:24:45 följande:
    åååh lider med dig o känner igen mig:-/ man får för sig att man ska kunna lista ut det hela liksom jag ska faan knäcka nöten för man bli så frustrerad o arg på helsicket:-/ blev som skrivet ba 1 gång för oss denna omgång och chansen känns obefintlig men lik FÖRBENAT kan inte hjärnjvln sluta och säga till mig att kanske kanske jo nä jo ...uaääh freakout! Oj att du känner det så tydligt!!! Men körde ni innan nu eller hur blev det? Apropå inget..Har förbjudit min snubbe att bada varmt, basta och röka m.m. (gud va man håller på...)

Ja helt sjukt att jag försöker lista ut och knäcka nöten som du säger. Bara jag gör si eller så den här månaden. Om jag tar en annan vitamin eller har sex de här dagarna istället. Eller den här tiden på dygnet då DÅ har vi en chans. Så sjijuuuuuuuuukt! Less på detta hjärnspöke! Ja känner av det tydligt. Först senaste månaderna jag börjat förstå hur min kropp funkar. Nu tack vare ägglossningstest har jag lärt mig hur jag känner på dagen jag får utslag. Sen vet jag ju inte direkt när ägget lossnar men.. Denna gång fick vi till det tre och en dag innan utslagsdagen och på den dagen också. Nu finns det väl unga flera chanser så nu går vi in i hopperioden då. Laddar upp för att bli skengravid. IGEN. Suck :-\
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?